Supportforum

AKTIVETUNE INTE ARBETE PÅ ZX10R ECU 1426 2019

Chiodi@gmail.comChiodi@gmail.com Inlägg: 3Verified User

Hej alla! Jag blinkade nyligen min ecu för min zx10r 2019 med flashtune och jag köpte också aktivtune för det. Blixten verkade gå bra. Jag försökte sedan dra trims från activetune-sensorn och allt jag fick var nollor. Det står att vänta på lambda-hårdvara i minst flera minuter än ingenting. Människorna på ftecu har varit där för mig för att hjälpa till att lösa problemet. Alla delar byttes ut. grunder kontrolleras etc. Vi har gått igenom proceduren i rätt ordning. Att inte stänga av nyckeln och inte ansluta selen för tidigt etc. fortfarande ingenting. Alla nollor. Kan inte ens övervaka cykeln. Jag kan se gasspjället och rpm gå upp på skärmen men trimmarna ändras inte. Dessutom kan jag inte ansluta igen och aktivera fabriken O2-sensorn längre eftersom det kommer att utlösa en kontrollmotorljus. Samma sak med avgasventilen. Jag har båda dessa på plats och är anslutna just nu. Samma sak om jag går till en lagerblixten. Nu kan jag inte ens ta tillbaka saker på lager. En ny ecu kostar $1000


I tror folk på ftecu kommer att pröva det på en zx10 2019 på deras butik snart förhoppningsvis! Kanske någon annan har haft det här problemet och kunnat lösa det?

kommentarer

Logga in eller registrera dig för att kommentera.