Helpforum

AutoTune-installatievraag

clayracer@gmail.comclayracer@gmail.com Berichten: 3Verified User

Ik installeer een Graves EVR-systeem met een Flash-kaart van Graves met behulp van FTEcu en installeer tegelijkertijd ook een Active Tune-kit. Mijn oorspronkelijke systeem had twee O2-sensoren en het nieuwe systeem heeft er nu één. Ik wil graag bevestigen dat het juist is dat ik beide O2-sensoren loskoppel en verwijder en de breedband O2-sensor installeer en in de linkerstekker steek, waarbij de rechterstekker leeg blijft. Kunt u bevestigen dat dit correct is. Bedankt Duane

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hoi, dat klopt. Bedankt, Jason A.

  • clayracer@gmail.comclayracer@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Na het installeren en rijden op de fiets krijg ik een motorlampje voor code p0132. Ik neem aan dat dit komt omdat de rechter O2-sensor ontbreekt. Zijn er meer instructies over wat er op de kaart moet worden gewijzigd om deze code te stoppen. Is het juist om P0132 uit te vinken voor de ECU-diagnose. Ik ging ervan uit dat de kaart die Graves me had geleverd correct zou zijn voor mijn opstelling, maar niet zo. Hoe kan ik ook bevestigen dat de actieve melodie zelfs werkt. Kun je bij het uitlezen van de ECU na het rijden de nieuwe aangepaste brandstofkaart zien of is dit alleen als je de monitor gebruikt en een nieuwe basiskaart live opslaat? 2017 FZ-10 met Graves EVR-uitlaat

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat klopt, je hoeft alleen maar de code uit te schakelen, het is niet erg. U kunt live monitoren om het Active Tune-werk te zien of u kunt na een rit verbinding maken met de fiets en uw trimwaarden bekijken. Zie video: https://youtu.be/XiEnBOfN3RE Bedankt, Jason A.

  • clayracer@gmail.comclayracer@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Bedankt voor de reacties, op basis van je antwoord en de video weet ik nog steeds niet hoe ik eventuele correcties moet bekijken die zijn gemaakt door active tune. Ik heb alleen een bankafstellingsset en heb geen zijharnas of een dyno om vooraf af te stemmen. Ik begrijp dat het veel langer duurt om de actieve melodie af te stemmen als de kaart niet op de testbank is afgestemd en opnieuw wordt geflitst om dichterbij te komen, maar ik ben begonnen met de Grafkaart en wil alleen bevestigen dat deze zich aanpast. Na het bekijken van de trimwaarden van de monitor die na het rijden van de ECU worden afgelezen, worden alle nullen weergegeven voor zowel de standaardtrims van TPS als MAP? Mijn excuses als ik iets duidelijks over het hoofd zie. Waar slaat de actieve melodie zijn correcties op en kunnen ze worden bekeken.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ik wist niet dat je een bankharnas gebruikt. U kunt geen trims zien met het bankharnas, omdat zodra de ECU is uitgeschakeld, deze de trimwaarden verliest. Het duurt echter niet lang voordat de ActiveTune zichzelf afstemt tijdens het rijden. Het is leuk om de wijzigingen in je basiskaart op te slaan en steeds dichterbij te komen, maar het is niet nodig. Ook als u een Graves-bestand gebruikt, kunt u geen brandstofwijzigingen in dat bestand aanbrengen. U kunt dus geen trimwaarden toepassen op de basiskaart. Nu zal het ze nog steeds corrigeren en toepassen tijdens het rijden, maar je kunt ze niet permanent op de basiskaart plaatsen. Hoop dat dat logisch is. Bedankt, Jason A,

Meld je aan of registreer je om te reageren.