Supportforum

Bike-Side Flashing Basics

Bike-Side blinkande kit innehu00e5ller alltid 2 nyckelkomponenter: DataLink: 6-polig eller 4-stifts DataLink Bike-Side Harness: Det finns ett sortiment av 6-poliga och 4-poliga sele som u00e4r mycket cykel applikation. Om du vill blinka flera cyklar mu00e5ste du ku00f6pa en komplett uppsu00e4ttning av ditt val. Du00e4rifru00e5n kan du ku00f6pa en extra cykelsidigt blinkande sele som u00e4r kompatibel med den cykel du vill blinka. Om du har fru00e5gor om vilken modell som anvu00e4nder vilken datalu00e4nk, cykelsida eller bu00e4nksele. Vu00e4lj mu00e4rke och modell pu00e5 https://ftecu.com/ hu00e4r listar objekt (er) som anvu00e4nds fu00f6r respektive modell.

«1

kommentarer

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Precis fick min cykelsida blinkande kit. Att försöka få åtkomst till det här inlägget ger mig "Det uppstod ett fel som gav detta rika inlägg". Samma sak på många andra trådar. Tack. Neil

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är din fråga?

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Jag antar att jag missförstod denna tråd. Jag förväntade mig en "starta" sorts saker och när jag såg felet trodde jag att det var ett problem med tråden. Sannolikt har några frågor efter att jag ger det gå. Tack för svaret.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Fick saker upp och slutade skriva 2SC8591A-70 (US) i ECU. Min cykel är 2016 FJ09 kanadensisk modell. Alla lager. Såg inte några val för det året i synnerhet. Skrivning gick ok. Cykel körs om än med en CEL och startar i B-läge. Läs tråden om rätt år och filen för sent. Innan jag gör något annat kan du ge mig riktning på hur man går vidare? Tack.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vad är ditt exakta ECU-artikelnummer? Tack, Jason A.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Hej, ledsen för förseningen. Artikelnummer är 2SC-8591A-21.


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hej Neil, snälla blinka i FJ09-filen 2015 (USA) med artikelnumret som exakt matchar ditt ECU-nummer (2SC-8591A-21) och du borde vara bra att gå. Tack Kent

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Det gick inte att blixt eftersom jag fick en licensbegränsning.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Kan vi återställa min licens?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    Din licens visar inga begränsningar för vårt slut. Återställning är inte nödvändig. Vilket felmeddelande får du?

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    'Inga licenser tillgängliga för den här modellen. Vill du köpa en ny licens för ecu?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    Anledningen är att du flashade fel fil i ECU, så nu tror den att du försöker blixt en annan fel fil. Vi har ändrat preferenser för din licens (inte en återställning). Se om det fungerar nu-- Kom ihåg att blinka rätt artikelnummer ... tack.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Tack. Det kommer att vara några dagar innan jag får en chans. Jag ska berätta vad som händer.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Hej, jag fick ett fel som inte låter mig blinka. Nästa?


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    Din licens är i oskuld, så det finns problem med dina steg i flashprocessen eller ett hårdvaruproblem. Du måste följa anvisningarna noga. När meddelandet om "stäng av" dyker upp stänger du av knappen (med cykelsidan) och klickar sedan på OK; klicka inte på OK och stäng av strömmen, eftersom ECU-enheten inte är klar. Samma för prompten "slå på"; måste du vänta på att prompten ska visas, slå sedan på knappen och klicka sedan på OK. Att försöka genväga processen leder till fel eftersom ECU måste vara i rätt läge för att kunna skrivas. Använd diagnosprogramvaran genom att klicka på Hjälp> Testgränssnitt. När tangenten är avstängd ska du se antalet inom parentes vara antingen 0, 10, 20 eller 30. # 1 är den röda ledningen, # 2 är orange, # 4 är gul och GND är svart. Om du får ett tvåsiffrigt nummer indikerar den andra siffran den dåliga kabelanslutningen. Exempel: 36 6 = 2 (orange) +4 (gul). En enda siffra påpekar den dåliga tråden. När tangenten är på bör du se 6, 16, 26 eller 36. Om du får 1, 3, 5 eller 7 har du problem med den röda tråden. 2 indikerar en dålig orange trådanslutning, 4 indikerar en dålig gul tråd. 0 indikerar en dålig strömförsörjning till ECU; kontrollera makt och gemensam mark. Du bör också testa din sele. Ta av locket (stycket som ser ut som sex cylindrar bundna ihop) och använd en bit säkerhetsråd eller multimeterskablar och byt de röda och orange trådarna. om bränslepumpen börjar grundas, har du problem med den orange ledningen. Jumper sedan de röda och gula ledningarna; samma sak, om bränslepumpen tänds, har du en dålig gul trådanslutning. Om ingenting händer, gör sedan en spänningskontroll med samma två kombinationer; båda bör läsa runt 5V och vara ganska konsekventa med varandra. Om en läser lågt, finns det ett problem med den tråden (orange eller gul).

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Jag var mycket noga med att följa instruktionerna och gick med tangenten på eller avstängd innan jag klickade på OK. Jag är övertygad om att jag gjorde det korrekt. Diagnostikfliken är inte aktiverad så jag kan inte köra den. Under hjälpfliken körde jag testgränssnittet. Key off - 30. Key on - 36. Jag kontrollerade också sele med bygeln och bränslepumpen gick inte i någon kombination. Spänningen var 5,08 v på båda kombinationerna. När du försöker skriva är det första meddelandet som visas bifogat. Nästa steg?

    Nästa steg?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du klickar ja, eftersom du tilldelar din licens till ECU.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Inlägg: 11Verified User

    Framgång! Det enda jag gjorde annorlunda var att uppdatera min e-post via FT-sviten. Vid stängning kom ett meddelande om att spara en modifierad fil. Varför frågas det? Jag klickade ja. Kan du ge mig lite information om den obegränsade filen och om jag skulle kunna installera den? Tack.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du ändrade något på filen du blinkade till ECU kommer den att fråga om du vill spara den i din programvara. Så nu när du öppnar inställningssvit kommer den att finnas där på filmenyn till vänster. Den obegränsade filen har vanligtvis vissa förändringar som kommer att förbättra prestandan såväl som att vara en basinställning för mindre inbyggda mods, och många av de olika modulerna är förinställda för dessa mods. Så länge filnumret stämmer med ditt ECU-delnummer, bör du inte ha några problem.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag har en hel del tid att få de röda / gula / orange stiften hela vägen in på min MT-10. Jag trycker på tills kabeln böjs och det blir inte tillräckligt med en anslutning för att programvaran ska kunna prata med ECU. När jag tittar i kontakten ser jag alla fabriksnålar lysa med en ficklampa, men inte de tre nya. Några tips eller verktyg som någon kan föreslå?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Sätter du in stiften med krympsidan uppåt mot ECU-kontaktens låsflik? Vänligen skicka några bilder av stiften om du kan.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Inlägg: 6Verified User
    redigerad March 2021

    Jag är, den gula och apelsinen kommer snyggt in men dras ganska lätt tillbaka. Rött är löst men jag tror bara på grund av vinkeln och de andra ledningarna kan jag inte skjuta in det så långt. Jag vet att det finns plaststiftstift från att göra seriekablar tidigare, men att hitta en av dem som ligger runt är inte så vanligt som det var. Men på jobbet just nu och koreansk tidszon så ni kanske sover när jag får bilderna.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Inlägg: 6Verified User
    redigerad March 2021

    Läsinstruktioner är grundläggande, jag märkte inte att båda kontakterna till min styrenhet hade vita "upplåsning" -flikar för stiften, och nog hade jag missat den delen av installationen.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, läsinstruktioner är grundläggande för en lyckad installation. 😉

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Fråga? Jag har precis färdig installerat selen och när jag gick för att skriva till ecu kom det upp med skrivförsök misslyckades Inget svar så jag körde gränssnitttestet och med avstängning fick jag 21 & 31 då när jag slog på knappen kom det upp med 25 & 35. Nu när jag spelar med datakabeln hoppar siffrorna runt med 4, 25, 35. Jag bytte dongel till den bärbara datorn och även porten jag använde på den bärbara datorn och den kom med exakt samma siffror. nu flyttar jag inte några ledningar i selen så kan datakabeln vara dålig?

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är din cykelsidesele som inte är ansluten korrekt. Korrekta siffror är 0,10,20,30 med nyckel av och 6,16,26,36 med nyckel på. Enligt dina siffror ser det ut som om du har problem med cykelsidans röda tråd. Gå tillbaka över din installation. Du vill vara säker på att stiften sitter ordentligt, i rätt läge och att stiften är i rätt riktning. Tack, Jason A.

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Inlägg: 6Verified User
    redigerad August 2021

    Jag har blinkat i aktiekartan och sedan idag försökte jag blinka den obegränsade filen och det säger att ECUEN INTE ÄR OMGÅENDE OCH FRÅGA OM JAG VILL KÖPA EN ANNAN LICENS. Helvete nej jag vill inte köpa en till eftersom min kabel och laptop aldrig har varit ansluten till något annat än den här cykeln. Jag har försökt i två dagar och tänkte att det är något jag har slut på. Snälla hjälp[

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det här kan mycket väl vara något på din sida som det ser ut som. Licensen är fortfarande i ett bekräftat tillstånd så den bör fortfarande känna igen den blinkade ECU: n. Den enda anledningen till att det inte skulle vara om det var en ny ECU, eller om det fanns ett problem med maskinvaruanslutning. Gör ett test av cykelsidans sele igen och låt oss se vilka siffror som kommer upp. Tack, Jason A.

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag försöker göra hårdvarutestet och det säger att det finns en okänd USB -enhet. Nu sedan jag senaste annonsen läste läste ecu har jag tagit bort min PC V och autotuner från cykeln som inte borde ha gjort någon skillnad skulle det

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    nu är jag tillbaka till 6, 16, 36 på hårdvarutestet så jag ska dra sele och göra om pluggtrådarna antar jag och sedan se vart det tar vägen

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

Logga in eller registrera dig för att kommentera.