Helpforum

Bike-Side Flashing Basics

Bike-Side knipper kits worden altijd geleverd met 2 belangrijke componenten: DataLink: 6-pins of 4-pins DataLink Bike-Side harnas: Er is een assortiment van 6-pins en 4-pins harnassen dat zeer op de fiets van toepassing is. Als u meerdere fietsen wilt flitsen, moet u een volledige set van uw keuze aanschaffen. Van daaruit kunt u een extra flankerend harnas aan de fiets kopen dat compatibel is met de fiets die u wilt flitsen. Als u vragen hebt over welk model welke datalink, fietszijde of bankstel gebruikt. Selecteer het merk en het model op https://ftecu.com/ om een lijst weer te geven van de items die voor elk model zijn gebruikt.

«1

Comments

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Ik heb mijn flitspakket voor fietsen aan de zijkant gekregen. Als ik probeer deze post te openen, krijg ik het bericht 'Er is een fout opgetreden bij het weergeven van dit rijke bericht'. Hetzelfde op veel andere threads. Bedankt. Neil

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Wat is je vraag?

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Ik vermoed dat ik deze draad verkeerd heb begrepen. Ik verwachtte een 'begin' ding en toen ik de fout zag, dacht ik dat er een probleem was met de draad. Waarschijnlijk heb ik wat vragen nadat ik het heb losgelaten. Dank je voor het antwoord.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Heb dingen opgezet en eindigde met het schrijven van 2SC8591A-70 (US) in de ECU. Mijn fiets is het FJ09 Canadese model uit 2016. Alle voorraad. Ik heb in het bijzonder geen selecties voor dat jaar gezien. Het schrijven ging goed. Fiets loopt weliswaar met een CEL en start in de B-modus. Lees de draad over het juiste jaar en bestand te laat. Voordat ik iets anders doe, kun je me aanwijzingen geven over hoe verder te gaan? Dank je.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, wat is uw exacte ECU-onderdeelnummer? Bedankt, Jason A.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Hallo sorry voor de vertraging. Onderdeelnummer is 2SC-8591A-21.


  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Hallo Neil, flash in het 2015 FJ09 (VS) -bestand met het onderdeelnummer dat exact overeenkomt met uw ECU-nummer (2SC-8591A-21) en u moet klaar zijn om te gaan. Bedankt, Kent

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Kon niet flitsen omdat ik een licentiebeperking kreeg.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Kunnen we mijn licentie opnieuw instellen?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt July 2019

    Uw licentie toont geen enkele beperking aan onze kant. Reset is niet nodig. Welke foutmelding krijgt u?

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    'Geen licenties beschikbaar voor dit model. Wilt u een nieuwe licentie voor de ecu kopen?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt July 2019

    De reden is omdat je het verkeerde bestand in de ECU hebt geflitst, dus nu denkt het dat je een ander verkeerd bestand probeert te flashen. We hebben de voorkeuren voor uw licentie gewijzigd (geen reset). Kijk of het nu werkt-- Vergeet niet het juiste onderdeelnummer te knipperen ... bedankt.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Bedankt. Het zal een paar dagen duren voordat ik de kans krijg. Ik zal je laten weten wat er gebeurt.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Hallo, ik kreeg de foutmelding die me niet liet flitsen. Next?


  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt August 2019

    Uw licentie is in virgin state, dus er is een probleem met uw stappen in het flash-proces of een hardwareprobleem. U moet de aanwijzingen zorgvuldig volgen. Wanneer de prompt voor "power off" verschijnt, schakelt u de sleutel uit (met de fietskant) en klikt u op OK; klik niet op OK en schakel de stroom uit, omdat de ECU niet gereed is. Hetzelfde geldt voor de prompt "power on"; u moet wachten tot de prompt verschijnt, zet dan de sleutel aan en klik vervolgens op OK. Poging om het proces snel te sluiten, leidt tot fouten omdat de ECU in de juiste modus moet staan om te kunnen worden geschreven. Gebruik de diagnosesoftware door op Help> Testinterface te klikken. Met de sleutel uit, zou het getal tussen haakjes 0, 10, 20 of 30 moeten zijn. # 1 is de rode draad, # 2 is oranje, # 4 is geel en GND is zwart. Als u een tweecijferig nummer krijgt, geeft het tweede cijfer de slechte draadverbinding aan. Voorbeeld: 36 6 = 2 (oranje) +4 (geel). Een enkel cijfer wijst op de slechte draad. Als de sleutel is ingeschakeld, ziet u 6, 16, 26 of 36. Als u 1, 3, 5 of 7 krijgt, hebt u een probleem met de rode draad. 2 geeft een slechte oranje draadverbinding aan, 4 geeft een slechte gele draad aan. 0 geeft een slechte voeding naar ECU aan; controleer stroom en gemeenschappelijke grond. Je moet ook je harnas testen. Verwijder de afdekking (het stuk dat eruit ziet als zes aan elkaar gebonden cilinders) en gebruik een stuk veiligheidsdraad of multimeterdraden, en spring over de rode en oranje draden; als de brandstofpomp begint te vullen, hebt u een probleem met de oranje draad. Spring dan over de rode en gele draden; hetzelfde, als de brandstofpomp aangaat, hebt u een slechte gele draadverbinding. Als er niets gebeurt, voer dan een spanningscontrole uit met dezelfde twee combinaties; beide moeten rond 5V lezen en redelijk consistent zijn met elkaar. Als er laag wordt gelezen, is er een probleem met die draad (oranje of geel).

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Ik was heel voorzichtig om de aanwijzingen te volgen en ging met de toets aan of uit voordat ik op OK klikte. Ik ben ervan overtuigd dat ik het correct heb gedaan. Het diagnosetabblad is niet ingeschakeld, dus ik kan het niet uitvoeren. Op het tabblad Help heb ik de testinterface uitgevoerd. Sleutel uit - 30. Sleutel aan - 36. Ik heb ook het harnas met de jumper gecontroleerd en de brandstofpomp liep in geen van beide combinaties. De spanning was 5,08 v op beide combinaties. Wanneer u probeert het eerste bericht te schrijven dat wordt weergegeven, is dit bijgevoegd. Volgende stappen?

    Volgende stappen?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    U klikt op Ja, omdat u uw licentie toewijst aan de ECU.

  • engjay@shaw.caengjay@shaw.ca Berichten: 11Verified User

    Succes! Het enige dat ik anders deed, was mijn e-mail bijwerken via de FT-suite. Bij het sluiten van een bericht kwam met betrekking tot het opslaan van een gewijzigd bestand. Waarom wordt dat gevraagd? Ik klikte ja. Kun je me een beetje informatie geven over het onbeperkte bestand en of ik het zou kunnen installeren? Dank je.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Als u iets hebt gewijzigd in het bestand dat u in de ECU hebt geflitst, wordt u gevraagd of u het in uw software wilt opslaan. Dus nu wanneer u de tuning suite opent, staat deze er in het bestandsmenu aan de linkerkant. Het onbeperkte bestand heeft meestal enkele wijzigingen die de prestaties verbeteren en een basisinstelling zijn voor kleine bolt-on mods, en veel van de verschillende modules zijn vooraf ingesteld voor die mods. Zolang het bestandsnummer overeenkomt met uw ECU-onderdeelnummer, zou u geen problemen moeten hebben.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Berichten: 6Verified User

    Ik heb een geweldige tijd om de rood / geel / oranje pinnen helemaal in mijn MT-10 te krijgen. Ik duw tot de draad buigt en er onvoldoende verbinding is om de software met de ECU te laten praten. Als ik in de connector kijk, zie ik alle fabriekspennen met een zaklamp schijnen, maar niet de 3 nieuwe. Eventuele tips of tools die iemand kan voorstellen?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Steek je de pinnen in met de krimpzijde naar boven gericht in de richting van het vergrendelingslipje van de ECU-connector? Plaats alsjeblieft wat foto's van de pinnen.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Berichten: 6Verified User
    bewerkt March 2021

    Ik ben, het geel en oranje zullen knus in elkaar passen, maar zijn vrij gemakkelijk terug te trekken. Rood zit los, maar ik denk dat ik het alleen door de hoek en de andere draden niet zo ver naar binnen kan duwen. Ik weet dat er plastic pin-inserters zijn van het maken van seriële kabels in het verleden, maar het vinden van een van die rondslingerende is niet zo gebruikelijk als het was. Momenteel aan het werk en in de Koreaanse tijdzone, zodat jullie misschien slapen als ik de foto's krijg.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Berichten: 6Verified User
    bewerkt March 2021

    Het lezen van instructies is fundamenteel, ik merkte niet dat beide connectoren van mijn ECU witte 'ontgrendelings'-lipjes voor de pinnen hadden, en ja hoor, ik had dat deel van de installatie gemist.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ja, het lezen van instructies IS essentieel voor een succesvolle installatie. 😉

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Berichten: 6Verified User

    Vraag? Ik ben net klaar met het installeren van het harnas en toen ik naar de ecu ging schrijven, kwam er een schrijfpoging mislukt Geen antwoord, dus ik voerde de interfacetest uit en met de stroom uit kreeg ik 21 & 31 en toen ik de sleutel omdraaide, kwam het met 25& 35. Als ik nu met de datakabel speel, springen de cijfers rond met 4, 25, 35. Ik veranderde de dongle in de laptop en ook de poort die ik op de laptop gebruikte en het kwam met exact dezelfde cijfers. nu verplaats ik geen draden in het harnas, dus kan de datakabel slecht zijn?

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat is uw zijharnas aan de fiets dat niet correct is aangesloten. De juiste cijfers zijn 0,10,20,30 met sleutel uit en 6,16,26,36 met sleutel aan. Volgens uw cijfers lijkt het erop dat u een probleem heeft met de rode draad van de kabelboom aan de zijkant van de fiets. Ga terug naar uw installatie. U wilt er zeker van zijn dat de pinnen volledig op hun plaats zitten, in de juiste positie en dat de pinnen in de juiste richting staan. Bedankt, Jason A.

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Berichten: 6Verified User
    bewerkt August 2021

    Ik heb geflitst op de aandelenkaart en vandaag heb ik geprobeerd het ONBEPERKTE BESTAND te flitsen EN HET ZEGT DAT DE ECU NIET OPNIEUW IS GEREGISTREERD EN GEVRAAGD OF IK EEN ANDERE LICENTIE WIL KOPEN. Verdorie, ik wil geen andere kopen omdat mijn kabel en laptop nooit ergens anders op zijn aangesloten dan op deze fiets. Ik heb het twee dagen geprobeerd, denkend dat het iets van mijn kant is. Help alstublieft[

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Dit zou heel goed iets aan uw kant kunnen zijn waar het op lijkt. De licentie is nog steeds in een bevestigde staat, dus het zou nog steeds de geflitste ECU moeten herkennen. De enige reden waarom het niet zou zijn, was als het een nieuwe ECU was of als er een probleem met de hardwareverbinding was. Doe nog een test van het harnas aan de zijkant van de fiets en laten we eens kijken welke cijfers er komen. Bedankt, Jason A.

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Berichten: 6Verified User

    Ik probeer de hardwaretest uit te voeren en hij zegt dat er een niet-herkend USB-apparaat is. Nu sinds ik voor het laatst de ecu las, heb ik mijn PC V en autotuner van de fiets verwijderd, dat had geen verschil moeten maken, zou het

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

  • desjardin149@gmail.comdesjardin149@gmail.com Berichten: 6Verified User

    nu ben ik terug bij de 6, 16, 36 op de hardwaretest, dus ik ga het harnas trekken en de stekkerdraden opnieuw doen, denk ik, en dan kijken waar het heen gaat

    2006 BMW K1200S

    2019 ZX-6R

Meld je aan of registreer je om te reageren.