Supportforum

ingen rev-begränsare för min bild

jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

Bilden 2S3-8591A-A0 lager och obegränsad har inte en revgränsjustering för min cykel. Jag har använt en annan bild som inte matchar min ecu så jag har den funktionen. Finns det något sätt att lägga till det eller ska jag bara fortsätta använda en bild som inte matchar om den inte orsakar några problem?

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, fortsätt att använda den andra bilden om den inte orsakar några problem. Rev-gränsen har aldrig tappats för den här filen under den tid vi hade cykeln / ECU här för. Tack, Jason A.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Vilken typ av problem kan det orsaka? Jag har en ledig fråga eller skulle det vara något annorlunda karaktär?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det skulle vara problem som en kontrollmotorlampa för en kod som inte finns, cykel ingen start, osv ... Tack, Jason A.

  • bgermer1@gmail.combgermer1@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Skulle du tänka dig att dela vilken bild du använder som justerar varvgränsen? Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag antar att han använder filen 2S3-8591A-00 (USA), tack, Jason A.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Ja det är det.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Och har snabbväxlingsfunktion som de andra bilderna inte har. Saknar det mer som jag inte ser?

  • M_850_M@hotmail.comM_850_M@hotmail.com Inlägg: 2Verified User

    Hej Har V max 2015 & Ladda upp bilden 2S3-8591A-A0 obegränsad så När jag når 130 mil stängs motorn av? Men bilden 2S3-8591A-A0 Lager Nå 135 mil men bränslesänkningen bara. vad jag gör med vänliga hälsningar

  • 4dmax1207@gmail.com4dmax1207@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ingen gillar att VMAX är begränsad till 235, även om det säkert är snabbt utan skydd från vinden.. Först trodde jag att det var begränsat av ETV-värdena, men så verkar inte fallet.... Jag hoppas på år nu när killarna från FTECU kan ta bort limitern, men det ser ut som att det är väldigt svårt/omöjligt. grtz, D

    Don't drive faster than your guardian angel can fly!

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User
    redigerad June 2022

    Hej, vad är din ECU-artikelnummer och vilket år VMAX pratar du om. Jag kan fråga utvecklingen för att se om de kan lägga till alternativet för varvbegränsare också. Jag är inte säker på om de skulle kunna det just nu. Jag antar också att du talar om begränsad hastighet? Hälsningar

  • 4dmax1207@gmail.com4dmax1207@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ingram använder har 2S3-8591A-A0 lager, men använder nu 2S3-8591A-00 obegränsat. Jag använder 2S3-8591A-90 obegränsad, som inte heller har någon varvtalsbegränsare.... Men jag antar att det verkliga problemet här är att den har en hastighetsbegränsare, vilka inställningar är dolda..... Ingram hoppas kunna lösa detta problem med varvtalsbegränsarens inställningar, men jag tror att det är en annan inställning... Grtz, D

    Don't drive faster than your guardian angel can fly!

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Jag skulle inte veta, vi har inte ett alternativ för hastighetsbegränsaren. Jag vet att utveckling tenderar att ta bort det på de obegränsade filerna. Jag är dock inte säker på om det är fallet för varje cykel. Om vi kunde ta reda på om det fungerade för Ingram skulle det vara stor hjälp. @jtingram@msn.com

Logga in eller registrera dig för att kommentera.