Supportforum

Kan jag använda avgasventilen med den obegränsade filen? 2018 R1M

newsh@aol.comnewsh@aol.com Inlägg: 3Verified User

Som ovan har jag rensat min katt och laddat filen Obegränsad. Avgasventilen öppnas inte när jag vrider motorn. Jag skulle vilja att ventilen inte stängs som normalt vid lågt varvtal för att vara tystare i stan. Är detta möjligt?

kommentarer

  • newsh@aol.comnewsh@aol.com Inlägg: 3Verified User

    Några detaljer jag har en stock catbox som jag har rensat med Exup på plats och kablar anslutna. Jag har blinkat ECU med Unrestricted-filen. Jag hade en 2CR tidigare men jag märker att i den här BX4-versionen finns det ingen aktiverings- / inaktiveringsomkopplare för Exup (eller AIS eller sluten slinga för den delen) bara diagnostikhanteraren. Så frågan är, kommer Exup att fungera som normalt eller är det inte tillgängligt i den obegränsade filen? (Det verkar faktiskt hållas stängt för tillfället, baserat på att starta cykeln och tappa gasen, om jag försöker öppna ventilen med en nyckel, slår servomotorn den ihop). Eller kommer det att börja fungera om jag slår på relevanta koder igen? (eller kanske svänger jag inte tillräckligt hårt när jag sitter på läktaren för att öppna!) Vad jag skulle vilja är en kompromiss av ventilen stängd - trevligt och tyst, vid låga varvtal, för att bimla genom byarna (och samtal med poliser som händer mer och mer i Storbritannien / Europa) men förstörs när jag går på gasen. Jag är särskilt intresserad av vinsterna mellan 6-7 000 som jag känner mest på vägen. Och naturligtvis förbättringarna av gasresponsen. Hoppas det är vettigt!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det finns ingen möjlighet att specifikt justera hur EXUP fungerar. Med den obegränsade filen skulle standardinställningen vara avstängd och inte visa koder för den om rutan inte är markerad. När du testar detta gör du det på ett cykelställ om du inte har en dyno och går igenom växelområdet vid flera gaspunkter. Om du aldrig ser det öppet, försök att blinka en lagerfil i cykeln och köra samma tester. Graves Motorsports gör EXUP-specifik inställning med sina speciella avgaser. Om du inte har något av deras avgaser kanske de säljer en fil med anpassad EXUP-inställning som skulle fungera för dig. Tack, Jason A.

  • newsh@aol.comnewsh@aol.com Inlägg: 3Verified User

    OK tack. Med hjälp av diagnoshanteringssidan slog jag på de fyra avgasventilrelaterade koder igen i den obegränsade filen och blinkade ändringarna. Jag ser nu Exup flytta när jag vrider på motorn så att den ser ut som den fungerar. Kan jag slå på och av AIS med samma metod? Det vill säga att kontroll av relevanta felkoder slår på den och avmarkering stänger av den? Skulle detta fungera med O2? tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, perfekt glad att det fungerade för dig. Ja dessa funktioner skulle fungera på samma sätt. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.