Supportforum

2018 Yamaha r6 autoblip / QS

rpachec10@gmail.comrpachec10@gmail.com Inlägg: 21Verified User

Hej, jag har en 2018 yamaha r6 och installerade autoblip / QS. Det fungerade båda vägarna. det fungerar bra upp skiftande men autoblip fungerar då och då. Det verkar som om det fungerar bra ibland. all hjälp i fotograferingsproblem skulle det uppskatta det.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Generellt med växlarna är det ett problem att arbeta eller inte fungera. Själva växelsensorn är bara en tryckomkopplare som i princip som en på / av-brytare. Kretsen är normalt öppen (NO) och när den är aktiverad stänger den kretsen så att en växling kan äga rum. För att autoblip ska fungera korrekt måste du vara helt från gasreglaget och över 4000 rpm. Se till att din gröna tråd som fästs tillbaka till styrenheten är ordentligt insatt och gör god kontakt eftersom det är din automatisk blixtsignaltråd. Se också till att dina skiftlänkar är 90 grader för att säkerställa att du har den största mängden hävstångseffekt. Du kan också prova att göra ett skiftsensors kontinuitetstest för att se om en sida av sensorn har misslyckats. Tack, Jason A.

  • jose-m-gjose-m-g Inlägg: 2Verified User

    2017 R6 BMC Race filter, Graves Velocity stackar, Graves Block off, Akra headers w/GP slipon, servo eliminator, IRC QS/Auto Blipper. Fungerar VC-systemet? Ska jag ändra "aktivera QSS-ingången" till "falskt" och "Inaktivera QSS min hastighet" till "falskt" så att IRC fristående system kan ta hand om inställningarna för QS / Auto Blipper? Tack för din tid. Jose

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har ingen kunskap om detta IRC-system så du kan behöva leka med inställningarna. Du kan prova Graves-kartan först och om det inte fungerar bra, försök att gå till filen Obegränsad. I filen Obegränsad kan du ändra någon av ECU-mappningsparametrarna. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.