Helpforum

R1 07-08 (EU) Stock- en onbeperkte kaarten.

chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

De onbeperkte kaart voor mijn ecu (4C8 - 8591A - 40) heeft niet de opties voor inj decl cut of snelheidsmeter.

«1

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, corrigeer dat bestand deze opties niet heeft. U kunt de -21 of -60 generieke bestanden proberen met US Harness Config ingesteld op FALSE, maar u moet uw startonderbreker verwijderen. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Bedankt Jason, ik heb nu de Amerikaanse generieke 60-kaart geflitst. Dus het gebruik van een kaart die niet overeenkomt met mijn ecu-nummer levert geen problemen op. Ik heb gemerkt dat de schokkerige reactie op het gaspedaal beter is, maar er nog steeds is. Is er een manier in de kaarten om dit nog meer glad te strijken?

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User


  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, je wilt je ECU nooit flashen met een bestanddeelnummer dat niet overeenkomt, tenzij ik hier anders heb verteld. Elke ECU is anders in de manier waarop ze reageren op verschillende bestanden erin. Zorg ervoor dat INJ Decel Cut uitschakelen is ingesteld op TRUE in het bestand. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Bedankt Jason, ik heb dat ingesteld op waar. is er een manier om het meer glad te strijken in de tps vs rpm, map vs rpm of etv basiskaart, etv decel comp. Ook wat moet etv gebruiken bij stationair toerental en wat is het precies.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Bij voorbaat dank voor al uw reacties en advies. Sorry dat ik zoveel vragen stel. kan gewoon geen goede tutorial vinden over wat alle functies en kaarten betekenen en hoe ze te gebruiken.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, probeer zoals 15% meer brandstof toe te voegen in het gedeelte linksonder in je MAP versus RPM-mappen. Koppel alle mappen aan elkaar of wijzig ze handmatig. Ik heb deze hulp bij abruptheid bij het gas geven nogal wat gezien. Dat verandert gewoon het stationair toerental van neutraal naar in versnelling. Echt niets dat een te grote deal is of iets zal veranderen met de gasrespons. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Waarom moet ik mijn startonderbreker verwijderen? Zal de 60-kaart niet alleen de startonderbreker uitschakelen?

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo Jason. Kun je het toevoegen van 15% wat meer uitleggen? Is het linksonder bij de hogere rpm of linksonder bij de lagere rpm. Naar welke kolommen en rijen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, We raden nog steeds aan om het te verwijderen, zodat er geen valse signalen naar de ECU worden gestuurd en er geen interferentie is. Open je MAP versus RPM en je ziet een kaart voor elke cilinder. Koppel alle 4 cilinders aan elkaar met behulp van de functie "Link Maps". Zodra gekoppelde aanpassingen in uw cilinder 1-kaart automatisch worden toegepast op de andere 3 cilinders. Markeer 6000 RPM voor redline en 0-19 op de X-as. Laten we een aantal van 10 toevoegen, niet 15%.. Nadat je 10 hebt toegevoegd, klik je op de "Repaint" knop en je bent klaar. Probeer dat uit en kijk of het helpt. De onderstaande afbeelding is ter referentie van welke waarden u moet selecteren.


  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Dat is briljant Jason, bedankt. Hoe komt het dat de extra brandstof wordt toegevoegd bij het hoge toerental, s als we te maken hebben met de initiële off-throttle tot net aan. Ik had gedacht dat het linksboven zou staan. Nog een ding. De mijne is de 4c8 en ik ben -1 op het voortandwiel gegaan van 17 naar 16. Ik heb de instelling van de tandwielfunctie in de snelheidsmeter-optie geprobeerd, maar kreeg wat vreemde metingen. Alles in MPH. Aangegeven GPS 30 30 38 40 59 60 67 70 93100

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Het lijkt erop dat een aangepaste snelheidsmeter geen optie is in het specifieke bestand voor uw ECU. U kunt proberen de -21 of -60 bestanden te gebruiken en US Harness Config op FALSE instellen. Profiteer dan van de instelbare snelheidsmeteroptie in die bestanden of neem gewoon een speedo-genezer. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo Jason, het is de 60 onbeperkte kaart die ik heb geflitst. Ik vroeg me gewoon af of het gebruik van het percentage of de feitelijke en gps-optie betere resultaten zou geven dan de optie voor tandwielgrootte.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Kunt u uitleggen waarom die extra brandstofcijfers bij de hogere toeren zijn in plaats van de lagere toeren linksboven om de aan / uit-gasrespons te verbeteren?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, sorry dat ik vergat dat we de -60 er al in hadden. Probeer op basis van een percentage als het op het tandwiel gebaseerde tandwiel nog steeds uit lijkt te zijn. Dit is misschien niet perfect omdat het het verkeerde bestand voor de ECU is. We kunnen echter een paar dingen proberen en kijken wat we krijgen. Je hebt het in de hogere toeren 6000+ omdat je meestal nooit het gas op rolt in RPM's veel lager dan op het goede spoor. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Nogmaals bedankt Jason, ik zal experimenteren met de andere twee opties. Met het gaspedaalprobleem. Het lijkt oké in dat bereik. Het is wanneer ik lage toerentallen heb, zoals erg langzame bochten of rotondes, wanneer ik een behoorlijke schok merk bij het aanrollen. Ik heb de uitschakeling van de inj decel-cut op true gezet, maar merk nog steeds een eikel, hoe delicaat ik ook ben. Ik weet niet zeker of het aan mij ligt, maar het leek helemaal weg te zijn na de eerste flits, maar meer merkbaar na 5 of 6 ritten daarna.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Als er niets in de ECU-flitser is veranderd sinds de eerste keer, dan zou het niet echt anders moeten aanvoelen. Het kan zijn dat het tanken nog een beetje afwijkt voor uw specifieke fiets. Experimenteer met die twee en laat het me gerust weten als je merkt dat je nog steeds worstelt. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo Jason, Als ik dat probleem heb in de echt langzame bochten / haarspeldbochten / rotondes bij erg lage toerentallen met uit tot aanvankelijk op gas, moet ik brandstof toevoegen in de linkerbovenhoek van diezelfde kaart. Denk niet dat u een afbeelding zou kunnen verzenden zoals u deed met de afbeelding linksonder. Erg bedankt. Chris.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, probeer bij te houden waar uw RPM zich bevindt wanneer u deze problemen ondervindt, en breng vervolgens dezelfde wijziging aan in uw specifieke RPM-bereik in de MAP versus TPS-sectie. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo Jason, Geweldig suff. Nogmaals bedankt.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo weer Jason, ik was net de R1-berichten aan het lezen en kwam iets tegen. Ik heb de EU 40 ecu en heb de Unrestricted 60-kaart erop geflitst zoals je weet om alle functies te krijgen. Het lijkt goed te werken, afgezien van onze eerdere disscusies. Ik zag een paar van uw antwoorden op andere berichten waarin stond dat de spoelen en injectoren opnieuw moeten worden bedraad als de kaart 60 naar een ecu van de EU 40 wordt gestuurd. klopt dit en wat zou ik opmerken aan de motor als deze niet opnieuw was bedraad. Chris.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Yamaha heeft de neiging om verschillende afvuurorders te hebben voor hun Amerikaanse en EU-spec fietsen. Dit betekent dat Amerikaanse bestanden in EU-fietsen niet werken zonder in het algemeen een paar mods uit te voeren. Meestal moet u de startonderbreker van de fiets halen. Daarnaast moeten de spoelen en injectoren worden bedraad volgens US-specificatie. ALS er geen "US Harness Config" -optie in het bestand is. Nu heeft het -60-bestand die optie, dus alles wat je hoeft te doen is ervoor te zorgen dat "US Harness Config" is ingesteld op FALSE. Deze instelling verandert het Amerikaanse specificatiebestand zodat het overeenkomt met een EU-afvuuropdracht waarmee je motor kan starten en rennen. Anders zou de motor niet eens moeten starten met de specificaties van de Amerikaanse afvuuropdracht. Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Bedankt voor het zeer snelle antwoord Jason. Perfect antwoord. Ik heb dat ingesteld op false. Goed om te weten wat dat ook doet. Ik weet dat het met dit 60-bestand de startonderbreker uitschakelt. Wat gebeurt er als het niet volledig wordt verwijderd? Nogmaals hartelijk dank.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, u wilt er gewoon zeker van zijn dat het is losgemaakt van de ECU-connector, zodat we op die manier geen valse aflezingen en spanningen in / uit de ECU krijgen die andere delen van de werkende motorfiets kunnen compliceren. Ik denk dat het technisch gezien niet van de eigenlijke fiets hoeft te worden verwijderd, maar het zorgt voor een schonere look zonder het 😉 Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Ik neem aan dat je geen idee hebt welke pinnen op de EU-ECU de startonderbrekerdraden zijn. Gewoon ook uit interesse. Waarom is de schietvolgorde anders op de US 4c8 in vergelijking met de EU-versie?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, het zou maar één draad moeten zijn en het lijkt erop dat ik hier alleen een Amerikaanse onderhoudshandleiding heb, dus ik zou het je niet kunnen vertellen zonder naar een EU-onderhoudshandleiding te kijken. Het is meestal als groen met gele trace-draad, maar als ik het me goed herinner. Ik weet niet meer waarom Yamaha dat doet, ik zou uitgaan van emissies of zoiets, maar ik weet het niet zeker. Google weet het misschien! Bedankt, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Nogmaals hartelijk dank Jason. Ik zal proberen het bedradingsschema van de EU-servicehandleiding beter te bekijken.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo weer Jason, in navolging van onze discussie. Ik heb zeker een blessure-cut uitgeschakeld. Ik heb geprobeerd 10 % meer brandstof toe te voegen aan de tabellen versus de rpm-tabellen om te proberen deze nog steeds aan / uit-gashendel kwijt te raken, maar het heeft geen enkel verschil gemaakt. Het is echt erg, hoe zacht ik ook rol. In haarspeldbochten is het vreselijk. Eventuele andere ideeën om te proberen.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Berichten: 33Verified User

    Hallo Jason, ik vroeg me af of je mijn laatste bericht hebt opgepikt. Er is absoluut iets vreemds aan de hand met mijn R1 uit 2008. Ik weet niet zeker of je het je herinnert, maar toen ik het voor het eerst flitste met het 60-bestand, merkte ik meteen het verschil hoe soepel de aan / uit-gashendel was. Het voelde fantastisch. Toen merkte ik na ongeveer 5 ritten dat het weer schokkerig was. Ik weet dat je zei dat dit niet mogelijk zou moeten zijn zonder iets te veranderen. Ik dacht dat ik een paar dagen geleden iets zou proberen. Ik reflashed het bestand terug en deed een test op de weg. Wat ik ontdekte was dat er geen verschil was in het schokkerige gaspedaal tussen het standaardbestand en het onbeperkte 60-bestand. Ook toen ik terugging naar het voorraadbestand, vertoonde mijn fiets geen foutcodes, ook al heb ik het AIS-systeem verwijderd en de O2-sensor losgekoppeld. Het lijkt erop dat het op mijn laptop heeft geflitst wanneer het door het proces gaat en zegt dat flits geslaagd is, maar er is absoluut iets mis. Het uitschakelen van inj decel cut is waar in het 60-bestand.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, er zijn niet veel wijzigingen tussen het voorraad- en onbeperkte bestand op dit onderdeelnummer. Lijkt voornamelijk Ignition, ETV (alleen volledig open) en enkele ECU-instellingen te zijn. Dat zou verklaren dat het niet opmerken van een enorm verschil tussen het flitsen van de twee. Deze zou meer ideaal zijn om zelf een aangepaste kaart te maken. Als er niets is veranderd in de ECU, maar plotseling je aan / uit-gasrespons is veranderd, moet het iets met de motor zijn. Ik zou willen voorstellen om eerst de TPS opnieuw te synchroniseren voordat je er nog veel meer in duikt. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.