Helpforum

Brandstofmapping

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

Gewoon een korte vraag. Ik zou graag de basiskaart voor brandstof op mijn R1 van 2017 willen verrijken. moet ik tegelijkertijd brandstof toevoegen aan de TPS- en MAP-brandstoftabellen, of is het slechts een van de twee? TIA

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, TPS versus RPM zal uw belangrijkste brandstofmengsel veranderen. De MAP versus RPM wordt voornamelijk gebruikt bij lage toerentallen met lage gaskleppen en het aanpassen hiervan kan ook uw aan / uit-gasrespons helpen. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, bedankt voor je antwoord. Dus op de MAP-tabel, moet ik het over de hele linie verrijken, of alleen de eerste paar kolommen? Tot hoever in de gasklepopening heeft de tafel betrekking? bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Flits jij op de fiets met deze fiets? Als dat het geval is, hebt u toegang tot de Live Data-functie en kunt u uw MAP-sensor zien wanneer u de fiets op de dyno laat draaien. Op deze manier kunt u een goed idee hebben van welke MAP-druk u op bepaalde TPS-punten heeft en kunt u uw brandstofverbruik gemakkelijker aanpassen. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Ik ben helaas niet, ik gebruik een bench-kit. Ik probeer alleen de gasklepovergang te verzachten omdat ik actieve melodie gebruik, maar ik kan de trims voor een basiskaart niet importeren omdat ik de bankkit gebruik. Het duurt een paar mijl voordat de actieve melodie alles goed heeft afgevlakt, dus ik probeer mijn basiskaart te verfijnen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat is zeker niet de meest ideale manier om Active Tune te gebruiken, maar het is nog steeds beter dan het niet hebben. Ik stel voor om 10% meer brandstof toe te voegen aan het begin van uw MAP versus RPM-tabel, slechts tot ongeveer 8000 tpm en tot ongeveer 10 op de MAP-as. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.