Supportforum

MT-07 2019 EU Quickshifter-problem

tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Inlägg: 5Verified User

Jag har ett problem med Yamaha MT-07 EU-specifikation (ECU-kod: B34-8591A-10 (EU)). Cykeln levereras som en 35Kw (a2) version. Satsen fungerar bra och jag kan installera alla kartor, men problemen börjar när jag aktiverar QS-alternativet. Efter att ha laddat upp kartan startar motorn och reagerar snyggt, men när jag börjar köra och når "minsta varvtal" stängs motorn av efter uppväxling. Efter avstängning startar inte motorn igen förrän jag stänger av nyckeln och sätter på den igen. Detta händer i varje växel och gör att den inte kan köra cykeln med QS-alternativet på. Både begränsade och obegränsade kartor har detta problem på kartan "15-17 MT07 - B34-8591A-10 (EU)". Att ändra RPM till en högre av lägre värde fungerar inte på något sätt. Jag köpte satsen från "VeloxRacing.com" i maj 2020, de sa att du (FTecu) arbetade med det här. Men eftersom det är oktober 2020 nu och jag fortfarande inte kan använda QS, publicerar jag detta.

Taggade:

kommentarer

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    Jag väntar fortfarande på lösningen. Under tiden har jag en dyr trim snabbt på mt 07.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ja, det finns fortfarande ett känt problem som jobbar med en fix som planeras komma i nästa uppdatering. Tack, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Hej Jason, när är den här uppdateringen tillgänglig? Är det en fråga om dagar, veckor eller månader?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vi har uppdaterat B34-00-filen för att använda QSv1.1 nu i hopp om att få den att fungera. Jag har bett dem försöka rapportera tillbaka resultaten till mig. I ditt fall är ditt artikelnummer B34-10. Försök att blinka BU2-10-filen i din ECU och berätta för mig om QS verkar fungera bättre eller inte. Detta kommer att peka oss i rätt riktning för att gå med din fil. Tack, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Hej Jason, Med "BU2-10" menar du filen "2018 MT07 BU2-8591A-10 (JAP)", eller hur? Idag har jag provat dem, både obegränsat och lager fungerar inte för mig. Med den obegränsade filen startar inte cykeln och med lagerfilen dyker jag ut ur avgaserna utan att motorn fungerar. Så jag antar att antändningstiden inte är korrekt med dessa filer. Eftersom jag luktar oförbränt bränsle runt min motorcykel efter att ha testat detta. Så eftersom motorn inte fungerar med dessa filer kan jag inte kontrollera QS. Vänligen meddela mig om du har några andra förslag eller test som jag kan prova. Tack för ditt fortsatta stöd! Timo K.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Timo, ja det är precis vad jag menade med filen. Om du blinkar tillbaka din ECU till en lager B34-10-fil går cykeln tillbaka som vanligt? I så fall får jag en snabb ändring av den filen så att du kan testa och se. Tack, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Hej Jason, ja, när jag blinkar B34-10-filen fungerar cykeln som tidigare. Både med lager och obegränsad fil. Tack för det snabba svaret och åtgärderna! Timo K.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Timo, öppna B34-10-filen igen från filhanteraren och aktivera QS. Det ska gå till version 1.1 nu istället för version 1.0. Låt mig veta om det verkar vara bättre tack. Tack, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Hej Jason, idag blinkade jag igen "B34-10" -filen, med QSv1.1, istället för 1.0. Cykeln startade och fungerade ordentligt, så jag värmde upp den tills den visade stabila 80 grader på instrumentbrädan. För tillfället försökte jag quickshifter, med start på halvgas och över 4 000 varv per minut. Så min förväntan var att QS skulle skära tändningen och jag skulle kunna växla, som det borde fungera. Tyvärr fungerade det inte. QS avbröt inte tändningen så jag kunde inte växla upp. Jag åkte hem och kollade QS-omkopplaren på kontinuitet. Dragfunktionerna verkar fungera bra, men tryckknappen å andra sidan fungerar inte alls. Oavsett hur hårt jag trycker på det stänger det inte kretsen. Vi mätte den så nära sensorn som möjligt på kontakten på QS, utan selen för att utesluta kabelfel. Så för tillfället vet jag inte om programvaran fungerar ordentligt eller om programvaran inte fungerar på grund av QS som inte fungerar. Denna switch fungerade tidigare, jag testade detta i början och jag har det på video. Testet jag gjorde idag spelades också in på video så att jag kan dela dessa klipp med dig för bekräftelse. Finns det någon chans att jag kan få en ersättning från dig eller VeloxRacing under garantin, eftersom jag inte har kunnat använda den sedan jag köpte den på grund av pågående programvaruproblem? Eller har du en annan lösning för att åtgärda detta? Det skulle verkligen hjälpa mig att uppfylla mina förväntningar från dina produkter, och det skulle hjälpa din kunskap och det från andra användare på denna plattform. Jag hoppas att vi kan komma till en lämplig lösning för dessa pågående svårigheter. Tack på förhand, Timo K.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hej Timo, skicka ett e-postmeddelande till sales@ftecu.com angående problemet med skiftningssensorn. Tack!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.