Helpforum

MT-07 2019 EU Quickshifter-probleem

tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Berichten: 5Verified User

Ik heb een probleem met de Yamaha MT-07 EU-specificatie (ECU-code: B34-8591A-10 (EU)). De fiets wordt geleverd in een 35Kw (a2) uitvoering. De kit werkt prima en ik kan alle kaarten installeren, maar de problemen beginnen wanneer ik de QS-optie inschakel. Na het uploaden van de kaart start de motor en reageert keurig, maar als ik ga rijden en het "minimum RPM" bereik zal de motor na het opschakelen uitschakelen. Na het afzetten start de motor pas weer als ik de sleutel uit en weer aanzet. Dit gebeurt in elke versnelling en zorgt ervoor dat de motor niet kan rijden met de QS-optie ingeschakeld. Zowel beperkte als onbeperkte kaarten hebben dit probleem op de kaart "15-17 MT07 - B34-8591A-10 (EU)". Het wijzigen van de RPM naar een hogere of lagere waarde werkt hoe dan ook niet. Ik kocht de kit van "VeloxRacing.com" in mei 2020, ze vertelden me dat jij (FTecu) hieraan werkte. Maar aangezien het nu oktober 2020 is en ik de QS nog steeds niet kan gebruiken, plaats ik dit.

Comments

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Berichten: 19Verified User

    Ik wacht nog steeds op de oplossing. Inmiddels heb ik snel een dure trim op mt 07.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ja, er is nog steeds een bekend probleem waaraan wordt gewerkt met een geplande oplossing voor de volgende update. Bedankt, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Hallo Jason, wanneer is deze update beschikbaar? Is dit een kwestie van dagen, weken of maanden?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, we hebben het B34-00-bestand bijgewerkt om QSv1.1 nu te gebruiken in de hoop het te laten functioneren. Ik heb hen gevraagd om te proberen de resultaten aan mij te rapporteren. In uw geval is uw onderdeelnummer B34-10. Probeer het BU2-10-bestand in uw ECU te flashen en vertel me of de QS beter lijkt te werken of niet. Dit zal ons in de juiste richting wijzen voor uw dossier. Bedankt, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Hallo Jason, met "BU2-10" bedoel je het "2018 MT07 BU2-8591A-10 (JAP)" -bestand, toch? Vandaag heb ik ze geprobeerd, zowel onbeperkt als voorraad werken niet voor mij. Met de onbeperkte vijl start de motor niet en met de voorraad vijl kreeg ik poppen uit de uitlaat zonder dat de motor werkte. Dus mijn gok is dat het ontstekingstijdstip niet correct is met deze bestanden. Omdat ik onverbrande brandstof ruik rond mijn motor nadat ik dit heb getest. Dus aangezien de engine niet werkt met deze bestanden, kan ik de QS niet controleren. Laat het me weten als u nog andere suggesties of tests heeft die ik kan proberen. Bedankt voor je voortdurende steun! Timo K.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Timo, ja dat is precies wat ik bedoelde met het dossier. Als je je ECU terug flasht naar een standaard B34-10-bestand, werkt de motor dan weer normaal? Als dat het geval is, zal ik snel een wijziging in dat bestand laten aanbrengen zodat u het kunt testen en bekijken. Bedankt, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Hallo Jason, Ja, als ik het B34-10-bestand flash, werkt de fiets zoals voorheen. Zowel met de voorraad als met onbeperkt bestand. Bedankt voor de snelle reactie en acties! Timo K.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Timo, open het B34-10-bestand opnieuw vanuit Bestandsbeheer en schakel de QS in. Het zou nu naar versie 1.1 moeten gaan in plaats van versie 1.0. Laat me alsjeblieft weten of dat beter lijkt. Bedankt, Jason A.

  • tnkoppel@gmail.comtnkoppel@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Hallo Jason, Vandaag heb ik het "B34-10" -bestand opnieuw geflitst, met de QSv1.1, in plaats van de 1.0. De motor startte en werkte naar behoren, dus ik heb hem opgewarmd tot hij een stabiele 80 graden Celsius op het dashboard liet zien. Op dit moment heb ik de quickshifter geprobeerd, beginnend bij halfgas en boven 4k RPM. Dus mijn verwachting was dat de QS het contact zou afsnijden en ik zou kunnen opschakelen, zoals het zou moeten werken. Dit werkte helaas niet. De QS heeft het contact niet uitgeschakeld, dus ik kon niet opschakelen. Ik ging terug naar huis en controleerde de continuïteit van de QS-schakelaar. De pull-functie lijkt prima te werken, maar de push-schakelaar doet het helemaal niet. Hoe hard ik het ook duw, het sluit het circuit niet. We hebben het zo dicht mogelijk bij de sensor op de connector van de QS gemeten, zonder het harnas om kabelstoringen uit te sluiten. Dus voor nu weet ik niet of de software goed werkt of dat de software niet defect is vanwege de QS die niet werkt. Deze schakelaar werkte eerder, ik heb dit in het begin getest en ik heb het op video. De test die ik vandaag heb gedaan, is ook op video opgenomen, dus ik kan die clips ter bevestiging met jullie delen. Is er een kans dat ik een vervanging van jou of VeloxRacing onder garantie kan ontvangen, aangezien ik het sinds de aankoop niet meer heb kunnen gebruiken vanwege aanhoudende softwareproblemen? Of heeft u een andere oplossing om dit op te lossen? Het zou me echt helpen om aan mijn verwachtingen van uw producten te voldoen, en het zou uw kennis en die van andere gebruikers op dit platform helpen. Ik hoop dat we een passende oplossing kunnen vinden voor deze aanhoudende problemen. Bij voorbaat dank, Timo K.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Hallo Timo, stuur een e-mail naar sales@ftecu.com over uw probleem met de schakelsensor. Bedankt!

Meld je aan of registreer je om te reageren.