Helpforum

Programma reageert niet

nstephanian@hotmail.comnstephanian@hotmail.com Berichten: 16Verified User
bewerkt September 2020 in Foutmeldingen

In de throttle-by-wire-kaarten wanneer ik de GEAR N-tabel probeer te kopiëren naar de GEAR 1 of GEAR 2 of welke andere kaart dan ook, bevriest het programma. Het duurt ongeveer 5 minuten voordat het programma het proces definitief heeft voltooid. Ook de waarden in de cellen veranderen vanzelf. Als ik bijvoorbeeld alle cellen op 100 zet en het bestand opsla, zijn de volgende keer dat ik het bestand open, alle cellen 99,6. Hoe zit het daarmee??? Heel vervelend! Zo onbruikbaar.

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik neem aan dat je een Mitsubishi ECU laat knipperen waarbij het langer duurt om de kopieer- en plakwaarden over te dragen. Ja, ze hebben meer tijd nodig om over te dragen dan een Denso ECU, maar ze werken nog steeds. Zie mijn antwoord hier om beter te begrijpen waarom uw waarden naar beneden worden afgerond: https://forum.ftecu.com/discussion/714/vmax-copy-and-paste Bedankt, Jason A.

  • nstephanian@hotmail.comnstephanian@hotmail.com Berichten: 16Verified User

    Hallo Jason, bedankt voor het antwoord. Ik begrijp nog steeds niet waarom de waarden naar beneden worden afgerond. In de EU unrestricted map voor Kawasaki H2 in de throttle-by-wire-kaarten staan veel waarden al op 100. Pas als ik zelf een waarde op 100 zet, verschijnt het later als 99,6. De waarden die al op 100 stonden, blijven op 100. Dus als de waarden standaard op 100 staan, waarom kan ik ze dan niet op 100 zetten? Bedankt en vriendelijke groeten, Nazar.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, er is letterlijk geen verschil als het gaat om 100 versus 99,6 in uw TPS-waarden. Elk bestand interpreteert de gegevens anders met verschillende formules enz. Alleen omdat het ene bestand de ene kant op gaat, wil dat nog niet zeggen dat het andere bestand dat ook doet. Waarden in een bestand zijn afhankelijk van wat we ze instellen, wat er ook gebeurt. Zodra de eindgebruiker ze begint aan te passen, zal de formule zijn werk doen door de cijfers af te ronden. Daarom ziet u het misschien standaard op 100, maar u kunt het alleen wijzigen in 99.6. Deze afrondingsproblemen komen ook vaker voor bij Mitsubishi ECU's vanwege de manier waarop ze moeten worden geïnterpreteerd. Als u met een Denso ECU werkt, zult u hoogstwaarschijnlijk zoiets niet tegenkomen, tenzij u probeert zich aan te passen buiten bepaalde veiligheidsgrenzen. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.