Supportforum

Graves Tune-fil

seryphine@gmail.comseryphine@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Jag har en R6 2018 och kör graven 3 full avgasfil. Jag körde min aktiva melodi tre gånger och sparat / laddade upp alla ändringar som gjorts på min cykel. Det går hela tiden mellan 2-2500 varv / minut. Gravfilerna låser dig från att se bränsletabellerna och vad inte. Jag undrade bara om den tomgångshastigheten är hur de har ställt in det? Eller är det något fel och jag behöver jaga ett spöke?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du kan inte göra ändringar i en Graves-fil eftersom den är låst. Om du hänvisar till Graves-filen i vår databas, kan din Active Tune inte göra ändringar i bränsletabellerna eftersom AT-funktionen troligen är inaktiverad.

  • seryphine@gmail.comseryphine@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    AT-funktionen är aktiverad och fungerar. Jag undrade mer varför tomgångshastigheten är 2000 varv / minut i gravfilen när lagret och den obegränsade filen satt omkring 1500-2000 varv / min?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är precis hur Graves-filen är inställd, jag är inte säker på varför det är så eftersom jag inte skapade filen. Jag föreslår att du provar en obegränsad fil där du kan ändra den manuellt om du vill ha en annan tomgång RPM. Tack, Jason A.

  • seryphine@gmail.comseryphine@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Jag antar att jag bara ville se till att filen går på 2k för andra också och att det inte är något konstigt som pågår. Jag uppskattar svaren!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.