Helpforum

2015 R1 losse Autoblipper / QS kabelboomaansluitingen

flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

Hoi. Ik gebruik de nieuwe stijl enkele Autoblipper / QS voor 1 jaar op mijn 15 R1M. Nu ben ik problemen tegengekomen die ik zie dat veel anderen hebben gehad, met slechte aansluitingen in het mannelijke deel van het harnas afkomstig van de AB / QS-schakelaar. Ik heb beide zijden van het harnas vervangen door nieuwe wiering, aan het originele harnas gesoldeerd en grotere, stevigere connectoren aangebracht. terminals verkeerd. Kunt u mij alstublieft een wieringdiagram geven voor het harnas van de 4-pins connector voor de schakelaar? Dan kan ik gewoon de verkeerde aansluitingen in de nieuwe stekkers herschikken. Op die manier hoef ik niets terug te sturen naar jullie, en ik kan mijn QS / AB hopelijk binnen een mum van tijd aan de praat krijgen :) Een foto plaatsen van de originele FTecu-connectoren die zelf zijn gemaakt


Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, stuur me alsjeblieft een foto van welke kleur draden op je QS-sensor aansluiten op welke kleur draden op je QS / AB-harnas. Bedankt, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User
    bewerkt August 2020

    Bedankt voor uw antwoord! :) Het beste wat ik voor nu kan doen, aangezien de fiets op dit moment anders geparkeerd staat. 🤔 Komt de blauwe bedrading van de OEM-connectoraarde? Hoe zit het met de groene bedrading die naar het vrouwelijke deel gaat? + 5V? Bedankt, :)

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat lijkt allemaal goed te zijn aangesloten. Het enige verschil zou zijn in welke groene draad je zwarte en rode draden zouden gaan. Dat is afhankelijk van je shiftpatroon voor PUSH of PULL. De rode draad is uw PUSH-kabel en de zwarte draad is uw PULL-kabel. Bedankt, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Bedankt voor je reactie. Dan is het morgen afstelling van de tandwielstang en wat testritten. Ik hoop dat dit mijn problemen zou oplossen! 🙂 Proost, Robin

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Hallo Jason, ik heb wat tests op de weg en tests gedaan in diag-moduscode 86. De blipper werkt perfect, maar de QS werkt niet. Code 86 ging wel een paar keer van af en aan bij het overhalen van de versnellingspook, maar toen niets. Verschillende hoeken geprobeerd, maar ik vind het moeilijk om een goede 90 ° te krijgen, zowel op de versnellingspoot als op de hendel. Ik vind de lengte van de versnellingspook een beetje kort. Denk in ieder geval niet dat dat het probleem is, want de QS en Blipper hebben eerder goed gewerkt. Merk op dat ik enkele symptomen heb gehad waarbij de QS eerder niet goed schakelde. Daarom keek ik in het harnas en ontdekte dat er spelden uit de oude kwamen. Nog ideeën? Bedankt, Robin

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User
    bewerkt August 2020

    Zo ziet het er nu uit. De gele bedrading is gesoldeerd aan de groene bedrading die van de sensor komt. U kunt ook de S / N van de sensor zien. Zou je kunnen zien of dit van de slechte batch is? (het is duidelijk dat een QC is gemist, aangezien de pinnen uit de mannelijke connectoren kwamen) .️

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, heeft u uw QS-sensor zelf getest op continuïteit? Je huidige opstelling lijkt een STD-schakelpatroon te zijn, dus als je blipper werkt, weten we dat de PUSH-functie op je sensor werkt. De PULL-functie kan echter een probleem zijn. In Diag Mode 86 die de PULL-kant van de sensor test, is deze ooit gemeten? Houd er rekening mee dat Diag Mode 86 alleen test voor QS, dus als u beide zijden van de sensor test, moet u de kabels verwisselen. Bedankt, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User
    bewerkt August 2020

    Ik ben me ervan bewust dat diag 86 maar op één manier test. Ik kreeg intermitterende metingen van "uit" tot "aan", bij het testen van PULL (QS) vandaag, daarna niets. Ik heb geprobeerd de stekkers heen en weer te wisselen, het contact uit en weer in de diag-modus gezet, maar kreeg het nog steeds niet weer "aan" bij de PULL (QS) -beweging. . Voor mij leek het alsof de QS-schakelaar op het punt stond te sterven, en dat nu eindelijk deed. Ik zal het vrijdag kunnen testen op continuïteit wanneer ik eindelijk thuiskom in mijn garage en gereedschap 🙂 Bedankt,

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Oké, doe alsjeblieft de continuïteitstest voor mij als je eenmaal thuis bent. Waarschijnlijk moet u de sensor naar ons opsturen. Bedankt, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Hallo, ik heb de connectoren nu getest op continuïteit, en ik heb geen metingen van de PULL (QS) -beweging. Gewoon een constante 3M ohm PUSH (blipper) beweging vertoont kortsluiting wanneer geactiveerd, en hebben vandaag perfect gewerkt tijdens een reis van 450 km. Ik zal mijn solderen op het harnas en de terminals opnieuw controleren, maar im 99.99% zeker dat ze solide zijn, aangezien ik werk als industrieel monteur en maritiem ingenieur. 🙂 Kan ik nog iets anders testen? Als ik het naar u moet terugsturen, maakt het dan uit dat ik in de sensorharnas heb gesneden? Ik vraag het gewoon, voor het geval er een "beleid" is waarvan ik op de hoogte moet zijn. Bedankt, Robin J

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Ik heb de test gedaan en ik denk dat ik kan bevestigen dat de QS dood is. Wat nu? Met vriendelijke groet, Robin

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Update van 5 september 2020 toen mijn laatste rit was. (ik ben nu aan het werk op zee) Ik was aan het rijden en landde op een wheelie. Plotseling werkte de blipper, maar de QS niet .. 😅 Er is zeker iets mis met de sensor, aangezien deze nu willekeurig op één of beide manieren werkt, afhankelijk van de stemming ... Nu Jason, kun je alsjeblieft antwoorden hoe de prosedure zal zijn? Ik heb de afgelopen jaren FTecu-producten ter waarde van 3000 USD gekocht, dus het is veilig om te zeggen dat ik een trouwe klant voor jullie ben. Kunnen we mijn zaak hier alstublieft oplossen voordat de winter naar Noorwegen komt? Met vriendelijke groet, Robin

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Robin, stuur de sensor zo snel mogelijk naar ons terug en we zullen hem voor je laten testen. Als deze defect blijkt te zijn, sturen we u geen probleem een nieuwe sensor en betalen we u de retourzending terug. Gelieve te verzenden naar: FTECU INC 1010 N Batavia St STE J Orange, CA 92867 Plaats een briefje in het vak met uitleg van de situatie om er zeker van te zijn dat het bij de juiste persoon terechtkomt als ik niet op kantoor ben (zoals gewoonlijk) wanneer het aankomt. Bedankt, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Hallo Jason, ik ben tot nu toe offshore aan het werk geweest en meld me net aan om te zeggen dat ik de sensor + harnas morgen zal verzenden. Met vriendelijke groeten Robin AJ

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, we zullen er hier naar uitkijken! Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.