Supportforum

Licensöverföring (vid försäljning av cykel)

Hej Letar du efter lite hjälp. Jag har använt ett flash-tune-kit på min MT07. Jag säljer nu cykeln och skulle vilja veta är det möjligt att överföra licensinnehavet till den nya ägaren så att han kan ha kontroll över ECU? Jag hittade på webbplatsen att det finns ett avsnitt att överföra via e-post och det kommer med, FEL: Destinationskonto har ingen registrerad maskinvara. Betyder det att jag kan överföra licensinnehavet för denna produkt? Tack, Christian

Taggade:

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du kan överföra ECU-licenser mellan registrerade användare. Om vi till exempel har en registrerad USB under våra e-postmeddelanden kan du överföra din licens till mig så att jag kan ställa in din cykel utan att köpa en ny licens. Du kan dock inte överföra registreringen av en USB-kabel. Jag skulle vilja använda ditt kit det enda sättet som skulle vara möjligt är om han köper sin egen USB-kabel eller om du ger honom inloggningsinfo för din hårdvara. Om du söker i formuläret för "överföring" här är ett inlägg som kommer att hjälpa: https://forum.ftecu.com/discussion/comment/1976#Comment_1976 Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.