Supportforum

Yamaha kan inte ansluta till min ECU

davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

Vid min sista tjänst kunde återförsäljaren inte ansluta till min ECU. Det behövs nu en programuppdatering för dataloggaren på min R1M. Jag är skruvad är inte jag.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du kan spara alla filer du behöver, bara låt återförsäljaren återställa ECU till OEM-lagerformulär, låt dem sedan blinka uppdateringen. Sedan kan du gå tillbaka och blixta ECU som om det var en helt ny ECU.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Tack. De kan göra det även genom att de inte kunde ansluta till det vid sista försöket?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    De borde ha en återställd flash-fil så vitt jag vet.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Skulle min licens fortfarande fungera efter det?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, men det kommer att vara som att du blinkar en ECU för första gången.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Hoppas bara att de tillåter mig till deras wi-fi då. Tänk inte på att göra en blixt över 4G eller åka hem med alla dessa felkoder! 😂

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Yamaha kan inte återställa min ecu eftersom deras programvara är låst ut. All forskning jag har gjort pekar på att jag måste skicka den till dig för att låsas upp.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Någon kommentar?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vi kan inte ta några ECU: er för att vara "olåsta". Klarar de att ansluta och läsa några koder från cykeln? Om de kan göra det borde de kunna göra något annat för det. En ECU-blixt har ingenting att göra med Yamaha CCU. Ansluter de till CCU själv för att uppdatera den? Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    När Yamaha sist hade cykeln sa de att de inte kunde ansluta alls. Cykeln skulle inte ens köra medan de var ansluten. Intressant tanke på CCU. Ingen har undersökt om jag bara kräver uppdateringen. Till och med Yamaha Technical när vi diskuterade det. Jag tittar på det. Tack.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Yamaha har bekräftat att om de inte kan gå till ECU så kan de inte installera uppdateringen. Vänligen ge råd.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    ?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ja, det ser ut som om de inte kan ansluta till det av någon anledning kommer de inte att kunna uppdatera det. Det kan inte vara något vi kan göra här för att uppdatera det åt dig. Vanligtvis kan återförsäljaren fortfarande ansluta till ECU: n en gång blinkat. Verkar konstigt att CCU-uppdateringen går igenom ECU istället för direkt till CCU men jag arbetar inte på Yamaha. Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    En tanke. Jag har en cykelsida. Montering som innebär att man läser skrivskruven! Det kan orsaka det ...

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, på R1-cykelsidansele behöver du bara ta bort den svarta ledningen som ändå hoppas som en markingång. Så det skulle inte ha någon verklig inverkan på någonting eftersom den fortfarande är ansluten inline med kretsen. Tack, Jason A.

  • support@veloxracing.comsupport@veloxracing.com Inlägg: 3FTECU Dealer

    Om detta är en europeisk (icke USA) cykel, försök att blinka tillbaka till lagerfilen. Vi har sett att några av de förstörda filerna stoppar återförsäljarens tillgång med sina verktyg men lagerfilerna ger sedan åtkomst. Av den anledningen kommer vi ofta att börja blinka kund-ECU: er med lagerfilen med kopierade inställningar. Mike @ www. Veloxracing.com

Logga in eller registrera dig för att kommentera.