Helpforum

yxz turbo

Hallo, ik heb een yamaha yxz uit 2016 met een turbokit die ik in elkaar heb gezet. Ik gebruik momenteel FTecu voor timing en PCV pti voor afstemming. Ik vroeg me af of het mogelijk was om via DRUK af te stemmen met de ftecu?

Comments

  • kwalterb@yahoo.comkwalterb@yahoo.com Berichten: 4Verified User

    Ik werk momenteel aan hetzelfde, maar ik heb een probleem met de licentie ondervonden. ? Hopelijk heb ik binnenkort een werkende FTECU-melodie. Ik heb een GM Bosch 3-bar kaartsensor aangepast en deze werkt aanvankelijk, maar ik moet brandstof aan de MAP-kant rond stationair draaien en ik kan geen verbinding meer maken met de ECU; er staat dat ik een nieuwe licentie nodig heb. Ik ben niet blij maar hopelijk kan ik deze week FTECU op de hoorn krijgen voor een oplossing. Als je het nog niet weet, is de MAP-sensor in de fabriek een 1 Bar-eenheid bedoeld voor NA. Je hebt een 2 Bar nodig voor 14,7 PSI boost, een 3 Bar voor 29,5 enzovoort. Onze atmosfeer oefent in feite altijd 1 bar druk uit (veranderingen met weer, hoogte, enz.) De verschillende sensoren werken allemaal in hetzelfde spanningsbereik, dus de brandstofkaart moet voor elk gevoeligheidsniveau drastisch worden gewijzigd. De melodie voor een 1 Bar vormt de eerste 33% van een 3 Bar-melodie (in principe maar niet precies). Van wat ik heb gelezen, heeft FTECU een turbomel, maar het is vergrendeld zoals het Graves-nummer, dus ik heb geen interesse.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Uw licentie heeft de status 'geprobeerd' vanwege een probleem tijdens het flashproces. We kunnen het resetten, maar ik wil zeker weten dat je je huidige bestand ergens hebt opgeslagen, want wanneer de licentie wordt gereset, gaat elk melodiebestand in de ECU verloren.

  • kwalterb@yahoo.comkwalterb@yahoo.com Berichten: 4Verified User

    Dank u. Ik kon het probleem snel oplossen met mijn licentie en ik ben weer aan de slag. Elk advies om de auto gemakkelijk te laten starten EN correct inactief te maken op een 3 Bar MAP-sensortune. Mid-range en Top-end zijn geweldig, maar het lijkt erop dat ik moeite heb om de juiste brandstof stationair te krijgen. Is er een manier om de IAC aan te passen? Het lijkt erop dat wanneer het vacuüm -9-10 in / hg bereikt, het rond 1400 RPM's uitschiet en soepel stationair draait voordat het probeert te dalen tot 1000 RPM's en naar voren leunt en ongeveer -4 in / hg verslikt.? Het liep echter geweldig voordat de sensor werd vervangen. Ik heb Sidewinder-injectoren, Walbro-brandstofpomp en Sidewinder-brandstofdrukregelaar met retourleiding. Heeft dit iets te maken met de andere MAP-sensor op de # 1-cilinder?

  • yasminbarraza@hotmail.comyasminbarraza@hotmail.com Berichten: 2Verified User

    Hallo daar ben ik klaar om te springen om mijn turbo yxz af te stemmen. Ik heb een kaartsensor met 3 balken geïnstalleerd. Eventuele aanwijzingen worden zeer op prijs gesteld. Ik heb 1000 cc injectoren, Walbro-brandstofpomp, brandstofdrukregelaar met retourleiding. Voor zover ik weet, is het stationair toerental ingesteld in de tabellen vs toerental brandstof en gaat het over naar tps vs toerental voor tanken wanneer het stationair is uitgeschakeld? Ik probeer het gewoon te begrijpen.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Berichten: 39Verified User

    Wat hebben jullie ontdekt? Hebben jullie een goed deuntje gedaan?

  • Nolimitcustoms117@gmail.comNolimitcustoms117@gmail.com Berichten: 4Verified User

    Nieuw op het forum, maar ik heb nu ongeveer twee jaar software. Ik heb een 17 3-pedaal gytr-turbomachine, begon met de voorraad nu heb ik een motor gebouwd, alles werkt geweldig op 15psi, maar de laatste keer dat ik mijn kaart heb aangepast voor betere AFR's op 99 %-afstemming, bevroor het en nu als ik het erin plug vertelt me dat het kostte me een tijdje om al deze afstemming uit te zoeken, omdat ik alles zelf deed En ik ben niet computervaardig ... maar nu ben ik stomverbaasd dat alle hulp die zeer op prijs wordt gesteld

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Het lijkt erop dat uw ECU vandaag is geflitst, geen probleem. Heeft u nog steeds problemen? Bedankt, Jason A.

  • Is er een manier om de injectorgegevens aan te passen? Is het opgenomen in het "turbobestand"? Ik heb zojuist een upgrade uitgevoerd naar 1600cc-injectoren op de e85 en denk dat het zou helpen. Eerder draaide ik 1150cc-injectoren met de meeste afstemming via PCV pti met behulp van mijn tuner. Is er ook een vervangende kaartsensor van 3 bar die in de standaard-ECU wordt aangesloten? Zou leuk zijn als ik zou kunnen afstemmen via FTecu in plaats van de PCV-piggyback

  • hastingstirellc@gmail.comhastingstirellc@gmail.com Berichten: 2Verified User

    Bel alba en bestel een kaartsensor van 3 bar bij hen, deze is bedoeld om met deze software/tuning te werken. Reckless Ranch speelt momenteel met een 2-staps-stijl tuning in de 1e versnelling, zodat je op boost kunt vertrekken. Momenteel vertrekkend op 10psi met een 15-17psi systeem. Deze software is eindeloos als je weet wat je doet.

Meld je aan of registreer je om te reageren.