Supportforum

ÅTERSTÄLL FABRIKKART OCH KONFIGURATION

Är det möjligt att gå tillbaka till de ursprungliga motorkartinställningarna och andra inställningar på cykeln när flaSH har gjorts till ECU?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Stock ECU-bilderna i Tuning Suite är exakt samma motorinställningar som originalet. Kom dock ihåg att att blinka en ECU ändrar många av de interna filerna, så det kommer inte att vara exakt i "fabriken utanför boxen" -konfigurationen.

  • jaroslav.sapoznikov@gmail.comjaroslav.sapoznikov@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Jag har en liknande fråga om att återvända till lager, jag gick till en Yamaha-återförsäljare för att konvertera från 35kw till en 55kw och deras programvara visade ett fel att någon form av fil saknades och det kunde inte slutföra konverteringen. Jag kommer att försöka blinka den medföljande bildbilden och försöka igen men jag är rädd att den inte heller fungerar eftersom som du sa "blinkar en ECU förändrar många av de interna filerna, så det kommer inte att vara exakt i" fabriken från rutan "konfiguration"

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, för det mesta kan återförsäljaren fortfarande kommunicera till ECU efter att ha blivit tillbaka till lager, men vår licens är fortfarande där så för ditt ändamål kanske det inte fungerar. Tack, Jason A.

  • jaroslav.sapoznikov@gmail.comjaroslav.sapoznikov@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Den ansluter och den kan se allt men den kan inte blinka den till 55kw, bara vid den punkten visar det ett fel att någon form av fil saknas. Jag hoppas att de kommer att kunna återställa min ECU till OEM-status om inte mitt enda alternativ är att köpa en ny ECU och det är inte något jag vill göra. Du bör verkligen komma i kontakt med Yamaha eller undersöka er själva och försöka ta reda på den här saken eller åtminstone ge en varning om att detta kan hända. Jag antar att detta problem bara påverkar modeller efter 2018, eftersom jag först och främst efter det året började lägga till programvarubegränsningar.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.