Helpforum

snelheid denstity strategie en rare kaartlay-out

rosshamilton@telstra.comrosshamilton@telstra.com Berichten: 2Verified User

hallo jongens, ik wilde gewoon vragen stellen over de MAP vs RPM mapping. weet u wat de ECU-strategie is om het mengsel te berekenen op basis van zowel MAP vs RPM- als TPS vs RPM-kaarten? Ik heb ergens gelezen dat ecu zou hebben gewisseld tussen twee kaarten, afhankelijk van de gasklepstand (dat het overschakelde van snelheidsdichtheid naar TPS voorbij 10% van de TPS). kijkend naar de kaarten lijkt het mij, alsof het gewoon allebei over het hele bereik combineert ... is dat het geval? Of wisselt de ECU tussen twee kaarten, afhankelijk van de omstandigheden? Ook, wat zijn de eenheden van het tanken op die kaarten? het lijkt geen duty cycle te zijn omdat het in sommige cellen voorbij de 100 gaat. Tweede ding. Ik merkte een soort 'anomalie' op in zowel MAP vs RPM als throttling-kaarten. Als u op beide 'x'-as MAP of TPS op die kaarten ziet, kunt u aan het begin zien dat de waarden respectievelijk 0 / 0.2 / 0 / 0.7 en 1.1 / 1 / 1.7 gaan Het lijkt geen zin te hebben voor de waarden gaan van 0 tot 0,2 en opnieuw naar 0 of van 1,1 tot 1 en opnieuw tot 1,7. Het maakt niet veel uit in MAP versus RMP-map omdat de celwaarden voor die MAP-metingen allemaal hetzelfde zijn. maar dan, wat hebben we dubbele 0-metingen nodig voor de kaart? moet de tweede '0' niet zoiets zijn als 0,4 of 0,5? Maar met de ETV-kaart lijkt het wel te tellen omdat de celwaarden voor TPS op 1 net iets open zijn, om het grootste deel van het toerenbereik voor TPS op 1.1 volledig te sluiten. Ik markeerde het op het bijgevoegde scherm. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb gemerkt dat dit niet alleen het geval is bij mijn ECU, maar ook bij andere bestanden. Is dit een bug of mis ik een doel ervan? hartelijk bedankt!

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Het afstemmen van de MAP versus RPM is beter voor lage throttle lage RPM. Na ongeveer zeggen 10-15% TPS en 5.000 RPM is het beter om te werken aan uw TPS vs RPM-brandstoftafels. De waarden worden niet onjuist geschaald, dat is eigenlijk hoe ze in de onbewerkte tabel van de ECU worden geschaald. We veranderen de getallen in een percentage met enkele speciale formules. Als je sommige nummers op de Axis niet leuk vindt, kun je ze altijd naar wens aanpassen. Wat betreft de waarden in de tabellen, dat zijn ook de ruwe waarden en ze betekenen niets voor gram brandstof, enz. Verhoog of verlaag de cijfers afhankelijk van het gewenste resultaat. Bedankt, Jason A.

  • rosshamilton@telstra.comrosshamilton@telstra.com Berichten: 2Verified User

    Hoi! Bedankt voor het antwoord. Ik weet dat andere fietsen met open source tuning-software (bijvoorbeeld KTM's of Triumphs) een optie hebben om aan te passen hoe en wanneer de omschakeling is tussen MAP- en TPS-kaarten. Is het iets dat jullie ook zouden kunnen doen? Kunt u de exacte strategie en waarden bepalen, afhankelijk van welke de ECU schakelt tussen de kaarten MAP en TPS? Het zou goed zijn om te weten waar het schakelpunt precies is en of de ECU slechts op één kaart tegelijk baseert, of is er een bereik waarin de twee worden gemengd? En nog iets dat met software te maken heeft. In het Device-menu zijn er knoppen voor Diagnostiek en Gegevens bekijken, maar deze worden grijs weergegeven. Is het iets dat niet beschikbaar is voor MT / FJ 09 of is er een manier om daar toegang toe te krijgen? Bedankt!

Meld je aan of registreer je om te reageren.