Supportforum

Problem quickshifter mt07

24

kommentarer

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    Jason, motorcykeln startar inte med dessa tre filer och indikerar felkoderna P0108 P0113 P0118 P0122 P1602 P1605

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    kan du ändra parametrarna och placera växlaren bara på insprutningsskenan för att prova?

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User
    redigerad December 2019

    Jag använder filen MT07 2018 BU2-8591A-10 (JAP). Det stämmer inte med min motorcykel. Du kan se bilden av min ecu ovan i forumet Men med den här filen är problemet borta. Jag är mycket nöjd med resultatet. Jag hoppas att min erfarenhet kan hjälpa dig att lösa problemet.

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    Hej Martin, tack för din återkomst, men cykeln startar inte med den här filen

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej kommer I min motocilceta stämmer inte antalet ecu med den fil som kom att fungera bra. Problemet är filen. Leta inte efter lösningen å andra sidan.

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    Hej, hittade du en lösning? min klients cykel väntar fortfarande på att växlaren ska fungera

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Ja, jag hittade det. Använd i en annan fil än min ecu. Min motorcykel är 2018 tillverkad i Japan Min fil är 2018 0T B31-8591A-00 (PHL) "Denna fil stängde av motorcykeln under lång tid" Ladda upp den här nya filen: 2018 MT07 BU2- 8591A - 10 (JAP) Nu kvickshifteren fungerar korrekt. 😁😀 Jag är väldigt glad 😀c1Q1Q1

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kent / Jason. Idag gick jag ut för att prova min MT på vägen. Motorcykeln har ett problem. Genom att accelerera kraftigt reagerar inte cykeln. Om jag installerar filen som motsvarar min motorcykel fungerar quickshifter dåligt. Om jag installerar en annan fil fungerar quickshifter bra, men cykeln fungerar dåligt. Snälla, jag behöver en lösning. Tack

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User
    redigerad January 2020

    Hej Kent / Jason, jag har fortfarande ingen lösning heller, polariteten på min motorcykel måste vara annorlunda än dina filer, har du shema att ändra och prova? Martin, jag tycker att din filkartläggning inte är bra, försök att kopiera bränsletabellen för att prova

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, När du säger att quickshift fungerar bra men cykeln fungerar dåligt, förklara vad du menar med att cykeln fungerar dåligt? Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. med filen BU2-8591A-10 (jap). Quickshifter fungerar. Men jag har problemet att klippa vid 8000 rpm Det jag vill mena med det är. Quickshifteren fungerar korrekt men motorcykeln gör en tändningsklippning vid 8000 varv / min. misslyckandet är endast i 5: e och 6: e växeln vid 8000 rpm. Inte i de andra växlarna. Trots det. Med den här filen. Quickshifter fungerar. Cykla inte Med den fil som du föreslår. B34-8591A-00 (phl). quickshifter fungerar inte .. Motorcykeln gör inte tändningen klippt vid 8000 rpm. Quickshifter fungerar inte, motorcykel bifogade jag videon med felet som motsvarar filen du föreslog. När jag säger att du inte fungerar så betyder quickshifter att den inte fungerar korrekt och ger en lång fördröjning mellan växlarna. Jag vill veta vad du föreslår för mig att göra för att lösa detta problem om du har någon lösning. Detta test utesluter eventuella fel i installationen av systemet och dess komponenter. Problemet är rent softwar https://youtu.be/_pskF_eQoPU PS. Jag går för att skicka videon via e-post. var omöjligt för detta sätt

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    DETTA ÄR EN NY VIDEO AV QUICKSHIFTER FAILURE https://www.youtube.com/watch?v=hTX3Toj3EUI

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    kommer vi att ha en lösning för dig snart, vi arbetar med Tournay. Tack, Jason A.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, låt mig titta på dessa och se vad jag kan göra för dig. Tack, Jason A.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, när du använder BU2-10-filen fungerar din QS som normalt, men din cykel träffar en varvbegränsare vid 8000 rpm varje gång? Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Med filen BU2-8591A-10 (jap) Lager, med hård acceleration klippt alltid vid 8000 varv / min i femte och sjätte växeln. Detsamma gäller för filen BU2-8591A-10 (jap) utan begränsningar, men vid 6000 rpm. Om det accelererar smidigt klipps inte tändningen med någon av de två filerna. Hälsning Martin

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, Är det att klippa som att försöka påverka en skift eller klippa som en rev-begränsare? Skulle du kunna skicka mig en video av det som gör detta snitt när du inte försöker växla? Så en video av det som klipps under hård acceleration och sedan inte klipper under lätt acceleration allt medan det inte växlar. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Klipper som en revbegränsare. Jag är ledsen, jag har inte en video. Jag försöker producera sådana i helgen. Jag måste gå till vägen för att göra det. Jag måste göra testet på vägen eftersom dinamometern är för dyr. (cirka 200 dollar). Jag kommer att använda filen som misslyckas vid 6000 rpm. den andra filen kan inte höjda. 8000 varv per minut i 5ta är nära 180 km / h. aproximatly hälsningar

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Jag skickar två videor. Den första cykeln fungerar bra. Du kan se hur räckvidden och förbi 200 km / h. i 5ta och 6: e hastigheten. Och nå 10.000 varv per minut. Vanligt. I den här videon hade filen installerats b34

    I den andra videon kan du se att accelerationen i 5ta hastighet blir långsam. Omkring 8000 varv / min började misslyckandet. Jag kan inte göra exakt det du vill. att göra en skillnad mellan långsam och snabb acceleration. I den här videon kan du se att runt 8000 rpm och 180 km / h accelerationen blir långsamt med misslyckandet i detta ögonblick. MEN i den här tiden upptäcker jag att accelerationen inte slutar. cykelaccelerationen fortsätter med misslyckande men mycket långsam. I dinamometern var revbegränsaren tydlig. på vägen inte.

    Jag väntar nyheter så snart som möjligt. Hälsning Martin

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, Öppna filen B34-00 (PHL) från inställningssviten. Letar efter Quickshifter 2 och kontrollera om det är aktiverat, det borde vara. Blinka ECU och testa den. Om det inte fungerar ska du avaktivera Quickshift 2 och aktivera det igen. Spola om ECU och låt mig veta om det fungerar för dig. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Jason. Jag utförde testet med B34-00 (PHL), lager och obegränsade filer. Resultatet var detsamma i båda fallen. I den första blixten håller Quickshifter felet genom att stänga av motorcykeln under lång tid. Sedan avaktiverar jag och aktiverar Q: erna och blinkar ecu igen. Resultatet är att QS är aktiva MEN fungerar inte. När jag byter växel gör inte QS ingenting. Jag gjorde flera blixtar utan resultat. QS är död. Tack, Martin

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, jag ändrade alternativet Quickshift igen, försök igen testet för mig när du har tid. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Flash B34 med qs möjliggör och följer problemet med lång motorns skärning. . Stäng av qs och blinka igen. Jag gör en ny blixt med qs aktivera, men jag följer det långa motorns skärning. Idag gjorde jag en ny video för att jämföra qs med filen BU2 och B34. I BU2 lyser frontljuset när du ändrar hastighet MEN i B34 slocknar frontljuset när jag ändrar hastighet. Titta som att främre lampan blinkar när jag väljer hastigheten. Jag väntar på nyheter.

    hälsningar Martin

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    God morgon Jason. Eftersom jag inte hör från dig lämnar jag det här meddelandet med frågan om problemet. Jag är fortfarande villig att samarbeta så att du hittar en lösning på problemet med Qs. Vänligen säga hur vi går vidare för att få Qs att fungera. Tack

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason - Kent. Jag tror att du arbetar med min problemlösning. Jag måste fortsätta den här saken. Jag har inte hittat något svar i forumet. Skicka mig nyheter om det. Hälsning Martin

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, ledsen för förseningen på svaret här, vi har svårt att hitta en lösning för dig utan att ha en cykel här med samma problem. Ge oss lite mer tid att försöka komma med något annat nytt för dig att prova. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Kära Jason Jag vill veta hur mycket jag väntar på lösningen. Jag tänker skicka tillbaka frågorna till dig. Problemet är inte cykeln. Problen är att generera rätt fil till min cykel. Jag köpte Qs den 30 oktober förra året. Berätta om det är möjligt. Om du ger mig OK. Jag skickar paketet till dig. Skicka mig din adress. Martin hälsningar

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hallå. Jag väntar nyheter om mitt problem. Hälsningar

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, vänligen maila mig: jason@ftecu.com Tack, Jason A.

  • aigars.jankuns@gmail.comaigars.jankuns@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jason, jag har samma problem med min Quickshifter mt07 2018. Det fungerar men stänger av motorn under 1 - 1,5 sekunder mellan växlar. Jag blinkade också olika 2017-modellfiler men gjorde ingen skillnad. Kontrollerade inte om det stängs av vid 8000 men quickshifter fungerar inte som det borde. Jag har B34-8591A-00 ecu MADE IN JAPAN

Logga in eller registrera dig för att kommentera.