Helpforum

MT10 EU spec P062F fout

info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Berichten: 4Verified User

Hoi; Ik heb hier een EU-specificatie MT10 2016 die enige tijd geleden geflitst was met FT Ecu onbeperkte prullenbak - B678591A00. Alles werkte prima. Ik heb hem onlangs terug in de voorraadbak gezet met alleen snelheidsbegrenzer en AIS uitgeschakeld. Nu rapporteert de ECU P062F-fout (EEPROM-fout) en P1400-fout (AIS). Bovendien werkt cruise control niet meer. Kan anydobudy me helpen deze problemen op te lossen? Vriendelijke groeten; Michal

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ga naar de Diagnostics Code Manager-module en schakel het selectievakje P1400 Uitlaatluchtinjectiesysteemdefect en P062F Algemene interne controlemodulewaarschuwing uit en knipper opnieuw. Wat is het onderdeelnummer voor uw ECU? Welke wijzigingen heeft u aan uw MT-10 aangebracht?

  • info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Berichten: 4Verified User

    Hallo, onderdeelnummer is B678591A00. Fiets Heeft volledig Akrapovic-systeem geïnstalleerd met exup-eliminator. Stock lambdasensoren zijn aanwezig. Zal het uitschakelen van deze fouten Cruise Control weer doen werken? Groeten Michal

  • info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Berichten: 4Verified User

    Welkom terug; De fiets lijkt beter te werken (geen FI-fouten) maar nu worden we geconfronteerd met een probleem met cruise control - wanneer actief (maar snelheid niet ingesteld) wordt een CC-systeem uitgeschakeld na ongeveer 15-20 kilometer (geen FI-lampje, CC-lampje knippert, snelheid kan niet worden ingesteld). Wat kan dit soort problemen veroorzaken? Vriendelijke groeten; Michal

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    De cruise control op de FZ / MT-10 is ZEER gevoelig voor hardware. Er zijn meerdere componenten die het gebruikt om het systeem te laten draaien, en als een van die componenten niet goed is afgesteld, veroorzaakt dit een fout of onbedoelde uitschakeling. De achterremlichtschakelaarcilinder, de voorremhendellichtactiveringsschakelaars, de koppelingshendelschakelaar en de TPS-sensor spelen allemaal een rol. Controleer al deze componenten zorgvuldig op juiste afstelling en bediening, vooral als u iets hebt gewijzigd, zoals handvatten, hendels, voetsteunen / rearsets, etc.

  • info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Berichten: 4Verified User

    Hallo, bedankt voor je antwoord. Probleem is dat alles goed werkte voordat ik het een week geleden flitste met een voorraadbak (met kleine veranderingen hierboven vermeld). Dus de ECU was lang geleden geflitst met FT Suite (onbeperkte kaart) en er waren geen problemen noch met fouten noch met cruise control. Een week geleden flitste ik het met voorraadbak en de problemen verschenen. Er zijn geen wijzigingen op de fiets aangebracht. Gewoon een reflash. Is er een soort TPS-herijkingsprocedure?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik zou een TPS-kalibratie onderzoeken vanuit uw onderhoudshandleiding. Als je denkt dat dit te wijten is aan de flitser, flits het dan terug naar onbeperkt en vertel me of je nog steeds een probleem hebt of niet. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.