Supportforum

usa karta v eu karta

ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

Hej killar, jag har snubblat över ett litet problem och undrade om ni kunde hjälpa. Jag har blinkat en EU Yamaha 2co r6 med en obegränsad USA-karta och allt går bra. Men jag har tappat lite vridmoment och bhp. min fråga är enkel. Kör eu-kartorna lite mer tändning än oss helt enkelt på grund av tillgängligt pumpbränsle. Hilsen Steve

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Inte nödvändigtvis. Det kan finnas många många skäl för ytterligare antändningsförskott mellan marknaderna.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Eftersom min 2c0 ecu inte är naturligt läsbar måste jag enkelt slå USA-kartan på henne för att börja bollen rulla, det är här bhp har tappat. Jag var nyfiken på vädret eller inte var det på grund av tändkarta i förhållande till bränslet. Hur känslig är ign-kartan på r6 2co, hänför sig siffrorna till faktiska ign-framsteg. Tack för din hjälp. Hilsen Steve

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Värdena på tändningskartorna relaterar till antändningsförskott, men siffrorna kanske inte är verkliga, de kan vara relativa baserade på den programvarukodning som Yamaha använder för dessa värden. Flytta denna tråd till R6-sektionen där den hör hemma. Var noga med att lägga in din tråd i rätt avsnitt.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Ledsen, insåg inte att jag var i MT09 när jag publicerade ....

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Skulle du råka ha en kopia av eu-kartan? Precis som en jämförelse verkligen. Jag är glad nog att ringa in ign på dyno, det är bara en referens verkligen. Om det finns andra påverkan på kartorna kan jag spendera lite tid på att titta igenom båda. Bara för att hålla saker och ting säkra. Tack igen för din hjälp. Hilsen Steve

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du kan gå till avstämningsdatabasen och jämföra lagerfilen för din modell.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    God morgon killar, bara redo att spela med 2co-kartläggningen och jag har stött på ett problem. ECU-licensen verkar skadad. meddelande ber mig att kontakta support. Jag försökte gifta mig med en andra licens men till ingen nytta. filen på mitt konto är 06d123742 2co yam r6, jag kan inte tycka bifoga henne här i inlägget. Hilsen Steve

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Tyvärr inträffade en databasapplicering i går kväll som orsakade problem med vissa licenser. Dina licenser har återställts, du bör vara bra att gå. Ursäkt för frågorna.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Inget problem, tack för e-posten också. Livet är bra :) Hilsen Steve

Logga in eller registrera dig för att kommentera.