Supportforum

Problem med installationen av cykelsidetrådarna

dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Inlägg: 6Verified User

Jag stötte på ett problem som kopplade upp mitt sidosele. Jag har en 2017 ZX14R och följde instruktionerna exakt som det är, men en sak var annorlunda. I instruktionerna stod det Steg 9: Ta bort plastpluggpropparna i de oanvända stiftpositionerna 27 och 28. Tja på min jag vet inte om min är speciell eller inte men på min på den lättare kopplingsstiftet 27 finns det en väderpropp men på 28 finns det en tråd, oj nu vad. Så jag fortsatte med de intrång som jag tog bort tråden från 28 och satte in den gröna honkabeln som instruktionerna sa för mig att göra. När jag hade fått allt kopplat upp och redo att starta henne fick jag inget faktiskt jag fick ett fel KTRC blinkade kraftnivån blinkade liksom växelindikatorn blinkade nu Jag är i panikläge men tacksam för att jag har en servicemanual. Så jag kontrollerade för fel och det gav mig en kod 39 som inte är någon kommunikation med mätaren vid denna tidpunkt. Jag gillar att börja gråta eftersom jag trodde att det blåste motståndet på ECU och skulle behöva köpa en annan ECU oh $834. Jag konsulterade manualen och jag gick igenom och kontrollerade motståndet CAN-kommunikationen och det var med i spec THANK GOD sy. Men konstigt är CAN-kommunikationen på den svarta kopplingsstiftet 27 (hög Gry / Blu) & 28 (låg LB). Så hur som helst jag kontrollerade batterikraften som låg på den tändare kopplingstappen 41 & 54 och jag hade ingen spänning nu Im som JA, jag blåste bara en säkring och sedan tog jag bort batteriet och kontrollerade ECU-säkringens huvud och säkert nog blåst säkring. Men på båda kopplingarna är det nummer 1 till 39 så båda kopplingarna jag har en stift 27 och 28, kan de göra detta svårare! Jag fick att all rak cykel kör igen. Nu är min fråga vilken koppling använder jag eller använder jag en kombination av båda ?.


kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Är stiftpositionerna 27 och 28 öppna (inte upptagna) på den svarta kopplingen?

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Inlägg: 6Verified User

    De är upptagna med 27 GY / BL-trådar och 28 LB. Som i handboken beskriver stift 27 CAN-kommunikationslinje (hög) GY / BL och stift 28 CAN-kommunikationslinje (LÅG) LB. Nu på den grå kopplingen Det finns en väderplugg i 27 och en LG-kabel i 28 som jag antar är den faktiska stift 67 som i manualen beskriver som extern kommunikationslinje (immobiliseringssystem (utrustade modeller) / * KDS): LG. Min cykel är inte utrustad med Immobilizer System tror jag inte. Jag skickade en länk till mina bildfiler i släpprutan. Kan du komma åt dessa?

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Inlägg: 6Verified User
    redigerad September 2019

    Jag installerade 4-stiftsselen medan batteriet var anslutet så det var en möjlighet att jag kan ha orsakat säkringen av misstag som kunde ha varit på mig. Men kablarna var annorlunda på min cykel än på instruktionerna så ville kontakta er för att se om ni har något om detta.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kopplingens stiftnummer i servicemanualen är inte desamma som siffrorna på den faktiska kopplaren. Båda kopplingarna är numrerade 1-39. Du var i fel koppling. Instruktionerna säger att gå till den "ljusare färgkopplaren", som skulle vara den färgbrunna på dina foton. Ta bort ledningen i position 28 (67 i handboken) och lägg ett värmekrymprör över det för att inaktivera det, eftersom det inte används. Sätt i ledningarna i den kopplingen enligt anvisningarna.

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Inlägg: 6Verified User

    OK tack

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Inlägg: 6Verified User

    OK bra Jag har cykelsidansele installerat utan fel Tack till dig. Jag hade den trådad upp till tändaren en igår kväll, hur i processen jag blåste ECU-säkring, som jag sa att jag installerade den med batteriet anslutet oooops min dåliga ändå tack för all din hjälp mycket uppskattad 👍️

Logga in eller registrera dig för att kommentera.