Helpforum

Probleem met installatie van kabelboom aan fietszijde

dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Berichten: 6Verified User

Ik kwam een probleem tegen bij het bedraden van mijn zijharnas voor de fiets. Ik heb een 2017 ZX14R en ik volgde de instructies precies zoals het is, maar één ding was anders. In de instructies stond stap 9: verwijder de plastic afdichtpluggen in de ongebruikte penposities 27 en 28. Nou op de mijne weet ik niet of de mijne speciaal is of niet, maar op de mijne op de lichtere koppelingspen 27 is er een weerplug maar op 28 is er een draad, oh oh wat nu. Dus ging ik verder met de inducties. Ik verwijderde de draad van 28 en voerde de groene vrouwelijke draad in zoals de instructies voor mij zeiden te doen. Zodra ik alles had aangesloten en klaar was om haar op te starten, kreeg ik eigenlijk niets Ik kreeg een fout KTRC knipperde het vermogensniveau knipperde en de versnellingsindicator knipperde nu Ik ben in paniekmodus maar dankbaar heb ik een onderhoudshandleiding. Dus ik controleerde op fouten en het gaf me een code 39 die op dit moment geen communicatie met de meter is. Ik begin te huilen omdat ik dacht dat de weerstand op de ECU blies en een andere ECU moest kopen oh $834. Ik heb de handleiding geraadpleegd en ik ging door en controleerde de weerstand van de CAN-communicatie en het was met in het bijzonder DANK GOD naaien. Vreemd genoeg vindt de CAN-communicatie plaats op de zwarte koppelpen 27 (high Gry / Blu) & 28 (low LB). Dus hoe dan ook, ik controleerde de batterijvoeding die op de lichtere koppelingspen 41 & 54 zat en ik had nu geen spanning. Im zoals JA, ik heb net een zekering opgeblazen en vervolgens de batterij verwijderd en de hoofd-ECU-zekering gecontroleerd en zeker genoeg de doorgebrande zekering. Maar op beide koppelingen is het nummer 1 tot en met 39, dus beide koppelingen hebben pin 27 & 28, kunnen ze dit nog moeilijker maken! Ik heb begrepen dat alle rechte fietsen weer lopen. Nu is mijn vraag welke koppeling ik gebruik of gebruik ik een combinatie van beide ?.


Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Zijn pinposities 27 en 28 op de zwarte koppeling open (niet bezet)?

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Berichten: 6Verified User

    Ze zijn bezig met 27 GY / BL-draad en 28 LB. Die in de handleiding wordt beschreven als pin 27 CAN-communicatielijn (hoog) GY / BL en pin 28 CAN-communicatielijn (LOW) LB. Nu op de grijze koppeling Er is een weerstekker in 27 en een LG-draad in 28 waarvan ik aanneem dat het werkelijke pin 67 is die in de handleiding wordt beschreven als Externe communicatielijn (immobilisatiesysteem (uitgeruste modellen) / * KDS): LG. Mijn fiets is niet uitgerust met startblokkering denk ik niet. Ik heb je een link naar mijn afbeeldingsbestanden gestuurd in de vervolgkeuzelijst. Heb je die kunnen openen?

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Berichten: 6Verified User
    bewerkt September 2019

    Ik was het 4-pins harnas aan het installeren terwijl de batterij was aangesloten, dus het was een mogelijkheid dat ik de zekering per ongeluk had veroorzaakt die misschien op mij was gevallen. Maar de bedrading was anders op mijn fiets dan op de instructies, dus wilden we met jullie overleggen om te zien of je hier iets nieuws over hebt.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    De koppelingspinnummers in de servicehandleiding zijn niet hetzelfde als de nummers op de eigenlijke koppelaar. Beide koppelingen zijn genummerd 1-39. Je zat in de verkeerde koppeling. In de instructies staat dat je naar de "lichter gekleurde koppeling" moet gaan, wat de bruine kleur in je foto's zou zijn. Verwijder de draad in positie 28 (67 in de handleiding) en plaats er een krimpkous over om deze uit te schakelen, omdat deze niet wordt gebruikt. Steek de draden in die koppeling volgens de instructies.

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Berichten: 6Verified User

    OK bedankt

  • dr_1g@hotmail.comdr_1g@hotmail.com Berichten: 6Verified User

    OK geweldig, ik heb het zijharnas van de fiets geïnstalleerd zonder fouten dankzij jou. Ik had het gisteravond aangesloten op de aansteker, een beetje hoe ik in het proces de ECU-zekering blies, zoals ik zei dat ik het installeerde met de batterij aangesloten oooops mijn slechte toch bedankt voor al je hulp zeer gewaardeerd 👍️

Meld je aan of registreer je om te reageren.