Inställning av varvtalsreglerare – Tändningen stängs av innan bränslepåfyllning avbryts (Säkert och säkert?)

- Hej allihopa, jag jobbar på en specialanpassad trim till min 2021 MT-07 EU model (BAT-8591A-00) med hjälp av FTECUs kabelhärva och stötte på lite förvirring angående varvtalsbegränsarens strategi. Default Settings (before): Bränsle Mjuk/Hård Skärning: 10 450
- Tändningsskärning: 12 950–13 500
- Adjusted Settings (now): Bränsle Mjuk/Hård Skärning: 10 400–10 450
- Tändningsskärning: 10 450–10 500
- Tanken är att låta tändningen stängas av något före eller samtidigt som bränsleavstängningen – med sikte på en skarpare känsla av begränsaren, eventuellt med milda poppande ljud (jag har också inaktiverat insprutningsdecelerationsavstängning, lambdasensor och CA EVAP). Ser dessa nya inställningar säkra och effektiva ut för dig? Har någon provat en liknande inställning för en snabbare begränsare eller flamjustering? Installationsinformation: Helt specialbyggt avgassystem (ljuddämparen är en Austin Racing-replika, kort rör), ingen katalysator
- Original luftfilter, snorkelborttagning
- Kör med något rikare bränslesystem nära redline (9500–11 000 varv/min @ 94–99 TPS)
Uppskattar all feedback eller ytterligare förslag!
Logga in eller registrera dig för att kommentera.