Supportforum

Quickshifter 2014 MT-07?

rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Inlägg: 7Verified User

God eftermiddag / morgon :) Jag beställde quickshifter förra veckan men någon påpekade för mig att modulen inte är tillgänglig för min ECU? 2014/2015 1XB-8591A-00 Några förslag?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Den borde ha en. Vi undersöker det, jag kommer tillbaka till dig om denna ASAP.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Filen har rättats, du bör kunna använda den nu.

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Kent, jag har installerat QS nu, men det gör ingenting. När jag mäter på kabelnätet med en multimeter får jag en trevlig stängd krets när jag växlar upp. Kan det vara något i programvaran? Vi beställde 2, och den andra 2016 eller 2017 MT-07 fungerar bra.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du QS-modulen "Sensortyp" inställd på "NEJ" (Normalt öppen)?

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ja, jag kontrollerade QS 1.1-flaggan och valde också typ NO. Varje gång jag öppnar Quickshifter-alternativet i programvaran men sensortypen är tom. Men detta händer också med den andra cykeln vi gjorde, och det fungerar bra.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User
    redigerad September 2019

    Hej Kent, Rob och jag använder båda exakt samma inställningar, för mig fungerade det genast, både med obegränsad och kartan. Min ECU är 1XB-8591A-40, vi märkte i förväg att QS-alternativet för hans ECU inte var tillgängligt till en början. Sensorn fungerar, den klarar kontinuitetstestet när den har utlösts, vilket är mätbart hela vägen till ECU. Det måste vara något ECU / mjukvarorelaterat vi tycker, att blinka på hans cykel fungerar bra, vilket skulle indikera att selen också är ok. Det här är de inställningar vi använder:

    Jag märkte dock just nu att hans programvara är på nederländska, kan det vara ett problem? Hur kan vi ändra språket? Det inträffar också att efter att ha stängt QS-menyn och öppnat igen att sensortypen är tom. Vi använder båda sensorn i pushkonfiguration (röd tråd).

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    För att ändra språk, gå till Hjälp> Inställningar i Tuning Suite. Prova först på engelska för att se om det hjälper.

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Kent, jag har just uppdaterat programvaran och lagt den på engelska, skapat en ny fil från lagerkartläggning, med QS-inställningar. Fortfarande ingenting på QS Här är skärmar på gränssnittsprovet, med tändning på:


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Gränssnitttest har inget att göra med QS-installationen.

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ok, bra att veta. Men förutom att sätta språket på engelska och testa sensorn, finns det något annat vi kan göra för att fixa quickshifter?

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hej Kent, några idéer om vad vi / du (FTecu) kan göra? Vi har proaktivt tillhandahållit information, som läggs åt sidan, utan att tillhandahålla en lösning, just nu är det radiotystnad sedan 03-09-2019. För närvarande har QS för Rob bara varit ett dyrt skämt, medan det för mig är mycket roligt och jag skulle vilja se att Rob också tycker om QS. Vänliga hälsningar, David

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ledsen för förseningen, vi kontrollerar det här problemet.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du försökt att använda båda filerna (lager och obegränsade)?

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Ja, vi försökte båda filerna. För min arbetade båda (1XB-8591A-40) och för hans (1XB-8591A-00) varken arbetade, båda obegränsade och lager.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Den här frågan har lösts. Felaktig sensor.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.