Supportforum

Har auto blipper fixats på den kanadensiska modellen

fz10fz10 Inlägg: 10Verified User

Det finns många rapporter på fz10-forumet för auto blipper som inte fungerar på den kanadensiska modellen (min ingår). Har detta rättats?

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag behöver lite mer information och bilder från dig för att hjälpa dig. Vad är ditt ECU-artikelnummer? Vilket filnummer finns i din cykel? Vem blinkade ECU? Vilken Autoblip-sele har du? Kan du skicka mig några bilder av den inklusive en bild av artikelnumret på den vita etiketten? Har du en enda sensorinställning eller den gamla skolans dubbla sensorinställning? Fungerar quickshift fortfarande bra? Kör du GP-skift eller standardskift? Kan du skicka mig några bilder på din skiftlänk? Även bilder på var växelsensorpluggarna är anslutna till selen. Tack, Jason A.

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User
    redigerad March 2021

    Det är denna utgåva (publicerad av 2wheeldynoworks): "Utgåvan har inget att göra med vår kartläggning, eftersom vi nu har replikerat samma utgåva för en annan kanadensisk kund med fullständig lagermappning på plats. Vi har kontaktat FTECU flera gånger nu om detta Det verkar ENDAST specifikt för de kanadensiska serienumren, och ENDAST inträffar när Autoblipper aktiveras via FTECU-programvaran. Det verkar som om problemen kretsar kring växelspänningsreferensspänningsvariationer från kanadensiska ECU: s jämfört med USA / EU ECU: er. jobbar fortfarande med en fix, senast hörde vi. -2WDW "

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag måste undersöka detta och se om problemet fortfarande finns. Under tiden kan du svara på mina frågor så att jag kan se om du kan hjälpa dig. Tack, Jason A.

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User

    Vad är ditt ECU-artikelnummer? B67-8591A-20 (CAN) StockECU Vilket filnummer finns i din cykel? Det är den kanadensiska modellen Vem blinkade ECU? Jag gjorde med 2dynoworks-kartläggning Vilken Autoblip-sele har du? Kan du skicka mig några bilder av den inklusive en bild av artikelnumret på den vita etiketten? Jag har den kanadensiska Autoblip-selen. Jag får nummer och bilder om ett par dagar. Har du en enda sensorinställning eller den gamla skolans dubbla sensorinställning? Singel Fungerar quickshift fortfarande bra? Jerky but works Kör du GP-skift eller standardskift? Standardskift

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User

    Har detta lösts?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, bifogade du bilderna och siffrorna från kablarna? Jag såg dem inte här om du inte mailade dem direkt till mig? Om du inte har det, vänligen maila det direkt till mig eftersom det är lättare för mig att se och svara. Tack, Jason A.

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User
    redigerad March 2021
  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User

    Har det gjorts några framsteg för att åtgärda problemet?

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej, Fixningen är att mäta spänningen från växelpositionssensorn i varje växel inklusive neutral och maila resultaten och kartbilden till oss för justering. Problemet är att det finns en stor variation i spänningen från sensorn och måste justeras i kartan.

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User

    Fantastiskt, finns det några bilder eller videor på kablarna som visar exakt var man ska koppla upp voltmätaren?

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User
    redigerad August 2023

    Jag har skickat ett mail med spänningen och min karta till sales@ftecu.com spänning: 1 - 4,23 N - 3,88 2 - 3,53 3 - 2,83 4 - 2,12 5 - 1,42 6 - 0,72

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    E-post har tagits emot. Jag kommer att lägga till detta till FoU-frågan.

  • fz10fz10 Inlägg: 10Verified User

    På grund av att jag aldrig fick instruktioner om hur man korrekt får ut spänningen ur växeln, använde jag en kabelansluten voltmeter för att försöka få fram data. Värdena är omvända Jag använde nu ftecu-mjukvaran med cykeln ansluten och fick följande värden i "datafilen" Dessa är de korrekta spänningstalen: 1 - .76 N - 1.12 2 - 1.47 3 - 2.19 4 - 2.91 5 - 3,63 6 - 4,35

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Tack.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.