Supportforum

Active Tune ingen läsning

ambasnakeman@gmail.comambasnakeman@gmail.com Inlägg: 5Verified User

Jag har anslutit Active Tune som specificerat. Jag ser inga avläsningar efter en åktur under Läs (svängde inte av nyckeln och ansluten sele endast när du uppmanades att göra det. I monitorläget, ser inga liveavläsningar. Flash-låten själv kan läsa och skriva kartfiler. Endast Active Tune fungerar inte som krävs. Jag har standard O2-sensorn under ECU-inställningar inaktiverad. Ska detta vara aktiverat?

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, jag tror inte att det skulle påverka det. Det är värt ett försök att testa det. Jag tror också att du mailade också. Det har besvarats och kan fortsätta där. Tack

  • ambasnakeman@gmail.comambasnakeman@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    HI FT ECU-teamet, det har jobbat månader på den här frågan. Först skickade jag modulen till dig för test och meddelade att den var frisk. Jag har sedan bytt ut några LSU4.9-sensorer. Lustigt nog kan sensorerna ge en avläsning till bredbandsmoduler som Innovate. Active tune känner aldrig igen någon avläsning från sensorerna och för alltid i Waiting for Lambda-anslutningsläge. Ärligt talat, jag är ganska besviken i det här skedet eftersom jag verkligen hoppades på en automatisk justering med moddarna i cykeln.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej Vilken cykel jobbar vi med?

  • ambasnakeman@gmail.comambasnakeman@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Kawasaki H2 2015

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Jag har svarat på ditt e-postmeddelande så låt oss fortsätta detta där.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.