Supportforum

blixtlåt

richardbe7011@gmail.comrichardbe7011@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Hej, Jag undrar bara om du kan flashjustera ditt eget ECU-nummer med ett annat ECU-nummer från filhanteraren. Mitt ECU-nummer är 21175-1187 och den andra ECU:n är 21175-1194. ECU-numret är från samma märke och modell. Den enda anledningen till att jag frågar är för 1194 ECU några ECU-inställningar har lagts till detta nummer som Decel fuel cut och lager O2,USB/ECT-fel, även det har PC-bränsletrimimport. Min ECU har inte detta i ECU-inställningarna. Jag mailade Chris Gardell förra veckan och han berättade att han spenderade lite tid på min modell och lade till Decel fuel cut, stock O2, etc.. när jag gick på mitt ECU-nummer senare samma dag såg mitt ECU-nummer i trimningssviten fortfarande ut samma som tidigare. Ingenting hade ändrats förutom att 21175-1194 ECU hade de saker som Chris sa att han tillade var på det ECU-numret. Om någon från Flash tune kunde lägga till dessa funktioner till min ECU skulle allt vara bra. Det var därför jag ställde den här frågan. All hjälp skulle vara mycket uppskattad. Tack

kommentarer

• mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

Hej Richard, Båda dessa ecu är i samma grupp så båda kartorna kommer att fungera. Mikrofon

• richardbe7011@gmail.comrichardbe7011@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Tack Mike.

• jay1986mustang@outlook.comjay1986mustang@outlook.com Inlägg: 1Verified User

Jag har också en 1187 ECU. efter att ha läst detta bestämde jag mig för att flasha min cykel med den obegränsade 1194-låten eftersom jag fick ett fullt avgassystem. Jag inaktiverade också decelerationen av bränslet men nu har jag en motorlampa för en "EVAP system purge control valve "a" krets". försökte rensa flera gånger och det kommer tillbaka direkt. är det något som skiljer sig mellan de två ecu-numren i utsläppssystemen? eller genom att jag stänger av decel fuel cut får utsläppskoden att dyka upp? Jag vet att jag inte kopplade ur den solenoiden. Tack

• richardbe7011@gmail.comrichardbe7011@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Hej, jag gjorde samma sak och kontrollampan tändes. Det jag gjorde var att blinka tillbaka min cykel med 1187 ECU och sedan körde jag de 3 cykelcyklerna för att rensa kontrollampan. Det fungerade! Vad jag gjorde då var att ladda ner både 1187 och 1194 ECU i tuning-sviten. Jag gick sedan på 1194 ECU och importerade Power Commander Map. Jag kopierade sedan kartan för TPS & RPM från 1194 ECU och klistrade sedan in den till 1187 ECU TPS & RPM. Allt fungerade och ingen kontrollampa för motorn. Jag hoppas att detta fungerar för dig. Säker ridning!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.