Supportforum

Skrivförsök misslyckades. Det gick inte att patcha bilddata.

wenxx10@gmail.comwenxx10@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Hej, jag fick nyligen bänksidosatsen för att blinka styrenheten till min EU Yamaha R7 2022. Men när jag ansluter ECU:n till bänksatsens sele och försöker skriva in 2021 R7 - BEB-8591A-50(EU) Unrestricted i ECU:n klagar den över att "Skrivförsök misslyckades. Misslyckades med att lappa bilddata." Som jag såg är det faktiska artikelnumret på min ECU BEB-8591A-00. Kan det vara relaterat till problemet? Tack

Taggade:

kommentarer

  • wenxx10@gmail.comwenxx10@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Som jag såg från ett av de viktigaste inläggen måste ECU-filen matcha ECU-artikelnumret. Så jag antar att det svarar på frågan. Men i det här fallet, eftersom jag inte kan hitta rätt fil i den angivna listan (och jag inte kunde ha kontrollerat/vet detta innan jag beställde), finns det ett sätt att begära att filen med mitt motsvarande ECU-artikelnummer läggs till?

  • wenxx10@gmail.comwenxx10@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Några idéer?

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej! Har du löst det här? Med Yamaha ECU:er måste du skicka den till oss för att bli läst för första gången. Sedan kommer den att läggas till i filhanteraren för användning.

  • wenxx10@gmail.comwenxx10@gmail.com Inlägg: 7Verified User
    1. Jag ser att filen faktiskt har lagts till nu, men när jag försökte igen med filen BEB-8591A-00 klagar den fortfarande på samma fel: Status: misslyckades med att patcha bilddata Jag följde proceduren där: Öppnade ftecu-programvaran
    2. Öppnade den obegränsade fil för BEB-8591A-00
    3. Device -> Write ECU
    4. Efter popup om anslutning av ECU-kabelstammen, ansluter du USB9U strömmen till skrivbordet LQ Klickade OK i popup-fönstret
    5. Popup-fönster för bekräftelse om tilldelning av licens till ECU:n -> Ja
    6. Felmeddelande
    7. Kan du ge något mer råd?
  • staffan.ola.wallin@gmail.comstaffan.ola.wallin@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag har exakt samma problem. Jag kunde skriva BEB-8591A-00 lager-ECU. men nu när jag försöker skriva samma men obegränsade fil står det att det inte kommer att skriva bla.bla.bla. Jag köpte en annan licens men det hjälpte inte heller. mitt konto är Staffan.ola.wallin@gmail.com, fixa detta nu.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    löst.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.