Supportforum

Om din Tuning Suite-programvara är fast vid "Laddar ..."

kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Vi har upptäckt att det finns vissa användare med ett problem som uppstår när de först försöker ladda ner / öppna FTECU Tuning Suite-programvaran eller inte har öppnat programvaran på flera månader. Programvaran stannar i "Loading" -förloppsfältet och ändras inte. Om du stöter på det här problemet är lösningen att sätta i USB-datalänkkabeln i din dator (bara kabeln, den behöver inte anslutas till en blixt) och öppna programvaran. Det kan ta några sekunder, men så småningom bör inloggningsfönstret visas.

kommentarer

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    Hej, jag har det här problemet och jag ansluter usb -datalänkskabel men stannar fortfarande kvar i laddning (2 bärbara datorer samma problem). Jag ser enheten på kontrollpanelen (seriell USB -omvandlare) men öppnade inte. Kan någon kontrollera om det är mitt kontoproblem. Tack

  • eric.sempson@gmail.comeric.sempson@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej alla, har inte öppnat tuner-sviten på länge. Första gången den öppnades fastnade den på laddningsskärmen. Raderade appen och laddade ner den senaste versionen, starta om datorn och samma sak fastnade på laddningsskärmen. Snubblade på den här tråden och jag försökte vad kento föreslog att sätta in datalänkens usb-kabel och väntade men ändå hände ingenting. Dimbusa hittade du en lösning på din liknande situation? Mitt körkort är bekräftat och allt jag försöker göra är att lägga till blip-kitet på min cykel.


  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Känner din dator igen din USB-kabel som en "USB Serial Converter" under enhetshanteraren eller visas den som en oidentifierad enhet? Tack, Jason A.

  • troy.simmons@me.comtroy.simmons@me.com Inlägg: 1Verified User

    Jag kopplade in datakabeln och startade programvaran och det fungerade.

  • bkevin216@gmail.combkevin216@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag verkar inte få min programvara att känna igen USB-kabeln.

  • 89152444482@mail.ru89152444482@mail.ru Inlägg: 1Verified User

    Samma problem känner inte igen ecu, ett fel skrivs, jag vet inte vad jag ska göra, jag kontrollerade allt flera gånger!

  • mike@tunedindustries.commike@tunedindustries.com Inlägg: 3FTECU Dealer

    Hej, Har du testat att starta programvaran och logga in innan du kopplar in USB-kabeln?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.