Supportforum

19 zx6r kontrollera motorlampan lyser, fläkten förblir på vid start och tempmätaren visar inte temp

k42motorsports@gmail.comk42motorsports@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Jag blinkade precis med en 19 zx6r nu får jag en motorlampa, fläkten är alltid på, tempmätaren visar inte temp och min obd-läsare kommer inte att slås på när den är ansluten till cykeln. cykeln går bra. hur kan jag rensa ljuset?

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Vad är din motorcykels ECU-artikelnummer och vilken fil har du flashat in i den? Använder du en cykelsele också? Du kan behöva köpa diagnostisk adaptersele för att rensa koderna. Vet du vad koderna är? Hälsningar

  • k42motorsports@gmail.comk42motorsports@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    hej jag såg det här, jag har fortfarande problemet. artikelnumret är 21175-1395 och jag blinkade med 2019 ZX636 - 21175-1395(US) Unrestricted.ftm Ja jag använde sidoselen. Och den ger kod 14 Tack

  • k42motorsports@gmail.comk42motorsports@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    hej jag såg det här, jag har fortfarande problemet. artikelnumret är 21175-1395 och jag blinkade med 2019 ZX636 - 21175-1395(US) Unrestricted.ftm Ja jag använde sidoselen. Och det ger kod 14 Tack

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Jag föreslår att du använder OBD2-adapterselen och försöker rensa koderna med ett generiskt skanningsverktyg om du inte har gjort det på det sättet. Se till att ditt batteri är laddat också. Jag tror att vissa felkoder försvinner efter att ha cyklat en stund. Om det inte fungerar, försök med lagerfilen och se om koden försvinner. Du kan också flasha filen 1396 i den och rapportera resultaten. Hälsningar

  • 373969383@qq.com373969383@qq.com Inlägg: 3Verified User

    Hej bror, fick du det här löst? Jag har samma zx6r med samma problem. Jag flashade 1395 också. Koden fortsätter att dyka upp efter att ODB2-koden är ren

Logga in eller registrera dig för att kommentera.