Tukifoorumi

Penkkivaljaiden vianmääritys (vain 6-napainen)

jason@ftecu.comjason@ftecu.com Viestejä: 1,071Staff User
muokattu August 2023 sisään Penkkivalot

Jos vilkuttelet ECU:ta ja sinulla on yhteysongelmia, saattaa olla laitteisto-ongelma. Onneksi on olemassa tapa testata USB- ja penkkivaljaat. Testaaksesi mitä tahansa laitteistoa Tuning Suite -ohjelmistossa, napsauta "Ohje"-välilehteä ja sitten "Testaa käyttöliittymä". Valitse "Test Inputs" -valintaruutu. Nyt katsomme vain suluissa olevaa numeroa, värillisillä pisteillä ei ole väliä. Testi 1: Kun vain USB ja johtosarja on kytkettynä ilman virtaa eikä ECU:ta, haluamme nähdä 37 Testi 2: Kun USB, pöytäsarja ja ECU on kytketty, haluamme nähdä 0, 10, 20 tai ECU. 30 Testi 3: Kun USB, johtosarja, ECU ja virtalähde on kytkettynä, haluamme nähdä 6, 16, 26 tai 36 Jos saamasi numero ei vastaa näitä testinumeroita, on todennäköisesti johtosarjaongelma . Numerot menevät näin: 1 on punainen/maa, 2 on oranssi, 4 on keltainen, 10 on vihreä ja 20 on ruskea. Tarkasteltaessa takaisin testin numeroa, toisen numeron summa osoittaa vialliset johdot. Jos esimerkiksi teet testiä 3 ja saat 36, 6 tarkoittaa oranssia (2) ja keltaista (4).

Kommentit

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    Onko mitään, että kaikki kolme testiä epäonnistuisivat? Olen kokeillut tätä testiä 2017 CBR1000RR-rinnakkaispakkauksessani, ja ihmettelen, voisiko tämä olla syy, miksi minulla on ongelmia ECUn vilkkumisen suhteen? (Olin / en saa virheilmoitusta ecusta, kun yrität vilkkua sitä ensimmäistä kertaa). Kun testi suoritetaan, saan (1) jokaisen testituloksen. Olisiko tämä merkki siitä, että minun valjaat on vahingoittunut jollakin tavalla (se ostettiin uutena ja saapui sinetöityyn).

  • kento_ftecukento_ftecu Viestejä: 776Staff User

    1 on maayhteys. Oletko varma, että se on liitetty turvallisesti puhtaaseen metallipintaan?

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    Kuten parhaiten voin kertoa se on. Yhteys näyttää tiukalta USB- ja penkkijohtosarjan välisessä yhteydessä. En näe mitään estävää yhteyden jommankumman osan pintaa leikkeessä. Olen kokeillut erilaisia USB-portteja ja jopa eri tietokoneita.

  • kento_ftecukento_ftecu Viestejä: 776Staff User

    Tarkistitko kaikki yhteydet valjaiden molemmilla puolilla? Ne ovat kaikki oikeassa asennossa?

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    Uskon, että ne ovat oikeassa asennossa. Valjaat vain kiinnittyvät usb 1 -käyttöjärjestelmään (olettaen, että leike on rivissä oikein), ja yhteydet ecuun ovat oikeat niin pitkälle kuin näen (harmaa / harmaa ja sininen / sininen). Kaikki metalliliittimet näyttävät olevan pehmeitä muovikoteloissa, mutta tarkistan yhteydet multimeteriin myöhemmin tänään, kun minulla on taas valjaat käsissä. Minulla on joitakin kuvia valjaista, joita voisin ladata / lähettää, jos se auttaa varmistamaan, että nastat / liittimet näyttävät olevan oikeassa paikassa?

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    Yhteyksien uudelleentarkastelu, näen seuraavat yhteydet yleismittarilla USB- ja ECU-johtosarjojen molemmissa päissä: USB-johtosarja: USB-pää U1 U2 U3 U4-johtosarja ABCD Vain asema D (valjaiden pää) yhdistyy asentoon U1 (usb-pää) ). Lukeminen on 0,0. Asento D lukee 1,0 asemilla U2, U3 ja U4. Asemat A, B ja C luetaan 1.0 (ei yhteyttä) ECU-valjaat: USB-pää - 1 2 3 ECU-pää Grey-liitin xx Vihreä xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx Sininen liitin xxxxxxxxxx Punainen xxxxxxxxxx Punainen xxxxxxxxxx Musta virtalähde (valkoinen) Sisäinen (punainen) Harmaa liitin : Vihreä kytkeytyy asentoon 3 (lukema on 0,0) Sininen liitin: Punainen (ylhäällä) yhdistyy asentoon 1 (lukema on 0,0) Punainen (keskellä) yhdistyy asentoon 1 (lukema on 0,0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0,0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Musta liitäntä asentoon 2 (lukema on 0.0) Virtalähde: Ulkoinen (valkoinen) yhdistyy asentoon 2 (lukema on 0,0) Sisäinen (punainen) yhdistyy asentoon 1 (lukema on 0,0) Kaikki muut yhdistelmät luetaan 1.0 (ei yhteyttä)

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    Anteeksi, jos minusta puuttuu jokin ilmeinen, mutta tarkoittaako tämä sitä, että paketin ecun sivukaapeli on kunnossa, mutta usb-kaapelin puoli on vahingoittunut jotenkin usb-pistokkeen ja ecun sivukaapeliin yhdistävän leikkeen välillä? Jos näin on, onko mitään, mitä voitaisiin tehdä kaapelin korjaamiseksi, vai pitäisikö se korvata?

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    Minulla on ongelma 6-nastaisella käyttöliittymällä, se ilmoittaa aina virheestä, ei vastausta. Vaikka ECU-yhteys on hyvässä kunnossa. Ehkä Interface kuoli?

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Viestejä: 7Verified User

    testi 1: näytä näyttely 6,16, 36 testi 2: 30 testi 3: 16, 36 Mutta se ei voi välähtää mitään ecua, ei vastausvirhettä

  • fishfish Viestejä: 1Verified User

    Siinä tapauksessa, että se voi auttaa jotakuta: Minulla oli tänään epäonnistuminen yhteyden muodostamisessa ja Scott @ ft ecu kertoi minulle, että melkein uuden kannettavan tietokoneen vian täytyy olla lukematta USB-portteihin / niistä. Nämä USB-portit olivat tehneet kaiken muun niihin liitetyn. Tarkistin Universal Serial Bus Controllers Windowsin Laitehallinnassa ja näin jotain, jota en ollut koskaan ennen nähnyt. Puun alaosassa oli merkintä nimeltä USB Serial Converter. Napsautin sitä kaksoisnapsautuksella ja siinä sanottiin, että yhteys epäonnistui - irrotin USB-johtosarjan varmistaakseni, oliko valjaat USB Serial Converter -merkintä ja tämä merkintä katosi. Joten yritin päivittää ohjaimen ja se ei toiminut, mutta sain valintaikkunan, jossa kysytään, halusinko käyttää Windows Update -ohjelmaa, ja suostuin. Huomasin, että BIOS-päivitys on asennettava. En tiedä oliko BIOS-päivitys maaginen luettelo vai saiko Windows vain harkitsemaan uudelleen kytkettyjä laitteita; mutta jokin aiheutti oikean ohjaimen asentamisen (uudelleen) ja asiat toimivat. Voisin kytkeä ja salama ECU: n. Jos tietokoneesi näyttää, että USB-sarjamuunninta ei ole asennettu oikein tai sellainen, saatat pystyä poistamaan USB-sarjamuunnin -merkinnän (oikeassa pikavalikossa) ja käynnistämään sitten tietokoneen uudelleen (jättämällä valjaat kytkettynä koko ajan) ja antamaan Windowsin ymmärtää ja asenna oikea ohjain. En kokeillut sitä, mutta se saattaa toimia.

  • liburst76liburst76 Viestejä: 7Verified User

    hei. Kiinnitin sen YZF-R7:ään. Olen pulassa, koska en voi kirjoittaa ECU:hun. Yritin testata johtosarjaa. Testi 1 → 37. Testi 2 → 0. Testi 3 → 26. Mitä tämä koodi tarkoittaa? Kiitos.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Viestejä: 191Staff User
    muokattu June 2022

    Hei, mitä tarkoitat liittämällä se R7:ään? Terveiset

  • FabledHero@gmail.comFabledHero@gmail.com Viestejä: 5Verified User

    kaikki mitä saan, kun yritän testata...


  • cthlocallaghan@gmail.comcthlocallaghan@gmail.com Viestejä: 2Verified User

    hei, minulla on samanlainen ongelma. Kun yritän vilkkua 08 R1:n ecua TILA: EI VASTAA jatkuvasti ja lisenssi näyttää hardfail test1 ja test2 vastaavat yllä olevia numeroita, mutta test3:lla oli numero 5, onko tämä huono yhteys?

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Viestejä: 178Staff User

    Sinulla on laitteisto-ongelma. Soita tai lähetä sähköpostia, niin opastamme sinut laitteistosi testaamisessa.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Viestejä: 102Staff User

    Muutin alkuperäisen viestin otsikon lisäämään 6-nastainen vain, koska huomaan, että ihmiset yrittävät käyttää tätä menettelyä 4-nastaisten kaapeleiden kanssa. 4-nastaisten kaapeleiden testausmenetelmä ei ole helppo, ja sen selittäminen tässä vain mutaisi vettä. Jos epäilet, että sinulla on huono 4-nastainen kaapeli, lähetä meille sähköpostia.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.