Supportforum

21-22 MT07 BAT-8591A-60 QS

Jag har en kund som skulle vilja lägga till quickshifter till sin MT07. Har redan sålt honom hårdvara eftersom jag trodde att den skulle vara kompatibel.

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Vad jag har fått höra bör den vara kompatibel och det borde finnas en metod för att aktivera den manuellt i servicemanualen. Jag antar att det skulle vara samma som R7. Väntar på utveckling för att komma tillbaka för att se om de kan skapa en QS-funktion för att tvinga på den, som jag har fått höra att MT07 21-22 MT07 borde ha det. Hälsningar

  • utahweekendgarage@gmail.comutahweekendgarage@gmail.com Inlägg: 9FTECU Dealer

    MT07 har inget fabriksalternativ eller tillbehörsquickshifter som R7. Jag verifierade genom att titta på Yamaha-tillbehör samt läsa ägar- och servicemanualerna. FTECU-quickshiftern jag fick för den här modellen ansluts till den blinkande selen på cykelsidan.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Ja, det är för MT/FZ07:or fram till 2020. För 2021-2022 har det släppts ytterligare ett kit. Den använder R7 QS-selen. Vi arbetar med att lägga till funktionen i de nya BAT-filerna. Jag fick veta att den skulle aktiveras som R7 skulle göra. Väntar på utveckling för att komma tillbaka för att få mer information. Hälsningar

  • utahweekendgarage@gmail.comutahweekendgarage@gmail.com Inlägg: 9FTECU Dealer

    Bra, det ser ut som att ECU-filen har uppdaterats för att möjliggöra QSS-ingång. Det verkar också som att hemsidan har uppdaterats. Jag behöver bara beställa QS-selen eftersom jag redan sålt honom det gamla kitet som har Type 7-selen. Jag ser inget installationsdokument än, är ett på gång?

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Ja, det finns äntligen ett QS-alternativ i flash-filerna. Vi har för närvarande ingen lista för själva selen. Mejla mig eller försäljning direkt så kan vi få dig en faktura för själva selen. Det finns inga installationsinstruktioner för 21-22 MT07 QS. Den är dock nästan identisk med R7 snabbväxlingsinstallationen. Pluggen sitter på den främre vänstra sidan bredvid cylinderhuvudet. Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.