Supportforum

Inget svar från ecu

donnymeronek12@gmail.comdonnymeronek12@gmail.com Inlägg: 1Verified User

Jag har en 2021 mt07 och när jag försöker blinka den efter att ha gått igenom stegen på skärmen för tangenten på och kopplat in selen etc får jag ett felmeddelande om inget svar. Efter att ha läst om en annan diskussion kollar jag spänningen över ledningarna. Jag har 5v från gul till mark, 5v från orange till mark men 0v från röd till mark. Jag kontrollerar sedan kontinuiteten från ecu-kontakten till den andra änden av selen och jag har bra kontinuitet. Den röda tråden sitter i rätt stift som jag har kollat flera gånger. Jag vet inte vad jag ska göra härifrån.

kommentarer

  • michaelhugogreene@gmail.commichaelhugogreene@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Någon lycka?

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Vanligtvis när du får problemet utan svar beror det på ett problem med maskinvaruanslutningen eller felaktig procedur. Har du utfört 6-stifts cykelsidoseltestet och hoppat av terminalerna? Kan du också beskriva de steg du tar när du försöker skriva ECU? Hälsningar, Octavio

  • j.nelson.wright@gmail.comj.nelson.wright@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Hej, jag stöter just nu på vad som låter vara exakt samma problem. Samma felmeddelande, samma spänningsproblem med ledningarna (R:0v, O:5v, Y:5v) efter att ha utfört 4-stiftstestet för cykelsidokabeln. Efter att ha kontrollerat flera, kan jag inte hitta några problem med kabelplacering eller lösa anslutningar. Några uppdateringar eller förslag med detta problem?

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, j.nelson Jag tror att du för närvarande får hjälp. Även för MT07 är det 6-stifts seletestet. 6-stiftsetiketten hänvisar till kaviteterna i anslutningen för kabelnätet. De kommer inte alla att vara befolkade. Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.