Supportforum

Fel vid blinkning (refreshToken)

xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

Hej, Försöker blinka för första gången, jag får hela tiden ett felmeddelande som säger: uppdatera token Jag använder ett bänkblinkande kit på en 21 zx6r Jason Vänligen kontrollera min lic och se till att den är ok på din sida...tack

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, kan du skicka mig en skärmdump av felmeddelandet? Tack, Jason A.

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    på System.Windows.Forms.VisualStyles.VisualStyleRenderer.IsCombinationDefined(String className, Int32-del) på System.Windows.Forms.VisualStyles.VisualStyleRenderer..ctor(String className, Int32-del, Int32-tillstånd) på FTECU.OHiOSSParent , DrawTreeNodeEventArgs ) på System.Windows.Forms.TreeView.OnDrawNode(DrawTreeNodeEventArgs e) på System.Windows.Forms.TreeView.CustomDraw(Message& m) på System.Windows.Forms.TreeView.Wm.System&Windows m) Forms.TreeView.WndProc(Message& m) på System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    FEL: System.Reflection.TargetInvocationException: Undantag har kastats av målet för en anrop. ---> System.NullReferenceException: Objektreferens inte satt till en instans av ett objekt. vid FTECU_Tuning_Suite_Shared.Plugins.APImethods.GenerateMachineSN () vid FTECU_Tuning_Suite_Shared.Plugins.PluginBase.Dkbb4kQe9A60Rei5 (String i_email, String i_pass, String i_ClientId, String i_ClientSecret, String i_accesstoken, String i_accesscryptor, String i_expires, String i_refreshtoken, String i_uri, String i_chipsn, String i_chipdesc, String pkey) --- Slut på inre undantagsstackspårning --- vid System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethod(Object target, Object[] argument, Signatur sig, Boolean konstruktor) vid System.Reflection.RuntimeMethodInfo.UnsafeInvokeInternal(Object obj, Object[] parametrar, Object[] argument) på System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parametrar, CultureInfo culture) på System.Reflection.MethodBase.Invoke(Object obj, Object[ ] parametrar) vid FTECU_Tuning_Suite_Shared.Plugins.PluginRunner.L9fFqg7NYOUaxCkNI1w(Object , Object , Object ) vid FTECU_Tuning_Suite_Shared.Plugins.PluginRunner .CreatePluginResult(PluginFlashDialog pfd, String assemblyQualifiedTypeName, String chipsn, String i_chipdesc, String chiphndl, String i_email, String i_pass, String i_ClientId, String i_ClientSecret, String i_access_freshtoken, icrypting_String, i_access_token, icrypting_String, icrypting_String, String_

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    någon tanke på vad som orsakar detta fel. all hjälp kommer att uppskattas mycket. sedan jag köpte den här bänkblinkningsenheten från gravar är det här felet jag har fått, fick aldrig blinka min ecu..

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Kan du försöka ändra språket tillbaka till engelska och blinka för att se om det ger dig felet? Tack, Jason A.

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    OK BÄNKSIDA BLINKAR ECU #21175-1396 EN TILL SAK MIN ECU INTE ÄR LISTA ÄR PROGRAMVARAN, DEN LÄSES ALDRIG I LICENSKONTROLLEN UNDER FLIKEN ANVÄNDARE

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    allt är på engelska, hur ändrar jag det

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej! Din ECU-artikelnummer finns med i programvaran. Oroa dig inte för årsintervallet som anges i filen som bara är en allmän klassificering, du går bort från ECU:s artikelnummer. "Ok"-rutan var listad på ett främmande språk i skärmdumpen av ditt felmeddelande, vilket fick mig att anta att du ändrade systemspråkinställningen. Vid vilken tidpunkt i blinkningsprocessen får du det här felet? Tack, Jason A.

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    HEJ Jason Jag kopplar in allt, jag tar upp 21175-1396 lagerfil och klickar sedan på skriv till ecu, efter det står det laddar upp ECU-bild, sedan står det laddar modul, ungefär en minut efter det får jag det stora felmeddelandet, när jag klickar på OK i felmeddelanderutan så står det oväntat fel vid laddning av DLL..... EN SAK till i tuning-mjukvaran jag går till testgränssnittet jag får några konstiga siffror bara kabelanslutningen jag får 7 37 jag flyttar kabel runt Jag får 6 7 37 och ibland får jag 7 27 37 när jag ansluter strömmen till den får jag 7 27 37 när allt är anslutet till min ecu och redo att blinka får jag 6 26 36 Bänk blinkande kit. TACK..JON

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, snälla skicka mig en skärmdump av meddelandet "Fel vid laddning av DLL..." När bänken blinkar, börja med allt anslutet utom strömmen till bänkselen. När den säger åt dig att ansluta sele eller nyckel på kopplar du bara in strömmen. Om den säger åt dig att koppla bort selen eller nyckeln är det bara att koppla ur strömmen. Tack, Jason A.

  • xcat@charter.netxcat@charter.net Inlägg: 10Verified User

    Hej Jason, Bara för att låta dig veta att jag byter till fönster 10 och allt är bra nu.. FTECU är top notch för att blinka ecu och tack så mycket för allt stöd ps, kan du skicka mig några klistermärken tack. LOL.........

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, kul att allt fungerar som det ska nu! Visste inte att du hade Windows 11. Jag har sett som orsakar några konstiga problem så bra att veta att det fungerar nu. Jag skickar ut några klistermärken till dig! Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.