Supportforum

Status: Misslyckas: Inget svarfel när du försöker ansluta.

jshonblom@live.comjshonblom@live.com Inlägg: 6Verified User
  1. Jag försöker blixt min ECU för första gången. Mina repro-steg är Klicka på knappen Skriv ECU.
  2. En fråga ber mig att sätta på Bike, jag gör det
  3. Jag får frågan om jag vill använda licens ja till ECU. Programvaran gifter licens till ECU
  4. jag blir ombedd att slå cykel av, jag gör det och klicka på OK
  5. jag får ett meddelande som säger Writing ECU: Vrid nyckeln på, jag gör det och klicka på OK
  6. Statusen går att ansluta och sedan går det till Status: Misslyckas: Inget svar
  7. Jag har gått igenom min installation några gånger för att säkerställa att stiften pressades in. Jag har flyttat jordledningen över hela cykeln, men har fortfarande samma problem. Den nuvarande markledningsplatsen är den rekommenderade platsen under tanken, som jag har slipat lite. Min multimätare läser 12 så det verkar som en fast plats. Någon tanke på vad som händer, ganska frustrerande?


kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Fail inget svar innebär att det finns ett hårdvaruproblem, programvaran pingar ECU men får inget svar. Kontrollera alla dina anslutningar noggrant. Du kan använda hårdvarutestet i programvaran. Gå till Hjälp> Testgränssnitt> Ingångar Var inte uppmärksam på de färgade prickarna, du är bara intresserad av siffrorna som visas. Den röda tråden är nr 1, den orange ledningen är nr 2, den gula tråden är nr 4, och den svarta tråden är GND. Med allt anslutet men with no power to the ECU, är acceptabla ingångar 0, 10, 20 eller 30. Om du inte ser dessa nummer är sum of the second digit indicates the bad wires. Om du till exempel ser "36" indikerar 6 att orange # 2 plus gul # 4 inte har någon kontinuitet. Med allt anslutet och the ECU powered är acceptabla ingångar 6, 16, 26 och 36. Om du inte ser dessa siffror, look at the second digit. Om du får 1, 3, 5 eller 7, indikerar det en eventuell dålig anslutning till den röda ledningen. Om du ser 2, indikerar det en dålig anslutning med gul tråd. En 4 indikerar en dålig orange trådanslutning. Och en 0 indikerar en dålig strömförsörjning till ECU; kontrollera de positiva 12V- och vanliga GND-ledningarna.

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Inlägg: 6Verified User

    Hej Kent, jag använde hårdvarutestet i programvaran. När allt anslutits och nyckeln var avstängd fick jag numret 30. Se skärmdump:

    När jag startade nyckeln och startade ECU fick jag en 36. Se Skärmdump: gSvpHhwfYBQJWZin steg innan och fick samma Fail No Response Error. Vad händer nu? -Jason

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vänligen ge oss ditt ECU-artikelnummer och filnummer du försöker blixt.

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Inlägg: 6Verified User

    Mitt ECU-delnummer är 2RC-8591A-20 (2018 xsr700) Här är en skärmdump av filen på enhetsfliken. Den utplånade delen är mitt namn. Det är en anpassad, säker fil från 2 Wheel Dyno Works. Jag frågade med dem om varför filen återspeglar 2RC-8591A-00 (som gäller för en '15 FZ-07) och inte 2RC-8591A-20. De nämnde att det är ett fel / fel i FTECU-programvaran och att alla FZ / MT / XSR700-filer kommer att visa en -00 på fliken enheter, och att den verkligen är för 2RC-8591A-20 ECU.

    Jag försökte också använda den offentliga filen: 2018 MT-07 - 2RC-8591A-20 (US) - Unrestricted.ftm-fil, men fann att jag fick samma Fail No Response Error Tack, -Jason

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kan du prova lager XSR700-filen från inställningssviten för att se hur det visar sig?

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Inlägg: 6Verified User

    Den enda lager xsr700-filen är en (CA) -fil, så jag försökte 2018 MT-07 - 2RC-8591A-2- (US) - StockECU.ftm-filen och den fungerade inte heller. Se skärmdump:

    Tankar?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kontrollera om du har spänning på din cykelsidans sele. Dra av skyddslocket och använd en voltmeter för att kontrollera dessa kombinationer: Med tangent / tändning till PÅ ska orange ledning till en GND läsa 5V, Gul tråd till en GND bör läsa 5V, Röd tråd till en GND bör läsa 12V. Hoppa sedan den röda tråden till den gula tråden; om du hör bränslepumpens grundläggning är det problem med selen. Om inte är det bra. Jumper sedan den röda tråden till den orange tråden; igen, om du hör bränslepumpen grundläggning, så är det ett problem med selen. Om inte är det bra. Låt oss veta vad du hittar.

  • Snetme.nathan@aim.comSnetme.nathan@aim.com Inlägg: 1Verified User

    Jag har en mycket liknande fråga. Har detta lösts? I så fall vad är lösningen?

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Inlägg: 6Verified User

    Jag har just kontrollerat spänningen i cykelsidans sele och har funnit att Orange till GND är 5V, gul till GND är 5V, men spänningen för den röda till GND är 0,1. Detta verkar vara problemet, jag har försökt att sätta den röda stiftet ytterligare genom att trycka tråden djupare med mina fingrar samt att skjuta ett gem i nästa tråd för att skjuta ned metallstiftet. Har du några tips om detta? Jag får fortfarande inte spänningsavläsning på den röda ledningen. Motståndsavläsningen på tråden är 0,1-0,2. Tankar? Jag vill bara rida, ska jag titta på att köpa bänkens sele, eftersom den här metoden inte fungerar så bra?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, din röda nätkabel ansluter inte. Om du tittar på ansiktet på kontakten, kan du se någon av stiften synliga? Du borde kunna se åtminstone någon metall i det lilla hålet där den röda stiftet är insatt på motsatt sida.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Är du säker på att du har den röda trådstiftet satt i rätt stifthål? Det borde inte vara så svårt att sätta in stiftet och få en bra anslutning.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vänligen utför alla hårdvarukontroller som tidigare nämnts.

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Inlägg: 6Verified User

    Detta var ett fall av användarfel. Jag granskade installationsstegen igen och fann att jag hade lagt den orange stiftet i sex utrymmen från 32-sidan snarare än sex utrymmen från 17-sidan på mellersta raden. Jag var tunnelad in på att se till att stiften var i snarare än på rätt plats. När jag flyttade den orange stiftet till rätt ställe kunde jag skriva till ECU inga problem. Tack för din hjälp under den här processen. -Jason

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Jag vet att detta är löst men det är viktigt att notera att den röda tråden på din cykelsidosele inte är ström. Du kan inte förvänta dig att få spänning från den normalt men att tillhandahålla spänning till denna tråd genom att korsa den till gul eller orange bör förhindra att bränslepumpen grundas.

  • travis_reeder@hotmail.comtravis_reeder@hotmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag upplever det här problemet nu. Jag gick över maskinvaruinstallationen på cykelsidan med FTECU Support (fantastiskt förresten) och bestämde att allt var korrekt anslutet, och gränssnitttestet visade också rätt nummer. När jag är helt förbryllad av detta och desperat efter att ställa in min XSR700 2018, har jag nu ECU Flash-kit i bänkstil. Tyvärr får jag fortfarande meddelandet "Status misslyckas: inget svar ..." exakt som beskrivs i det allra första inlägget här. Jag arbetar fortfarande med Support, men om någon har några idéer om hur jag löser detta skulle jag vara evigt tacksam.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Travis, skicka ett e-postmeddelande till sales@ftecu.com angående ditt problem.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.