Supportforum

Höjer tomgång på 2017 R1

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

Hej, jag försöker höja tomgången på min 2017 R1 när motorn är helt upp till temp. Jag har försökt justera uppvärmnings-/bas -inaktivbordet men det verkar inte göra någon skillnad vid driftstemperatur. Jag undrade om det är möjligt att ändra det med ETV -kartläggningen? Och om så är fallet kommer jag att behöva ändra den första kolumnen i gaspositionens form 1 till 0 för att uppnå detta? Jag tittade också på motorbromsningskartläggningen. Tidigare tycktes dessa inte acceptera några ändringar, eftersom jag hörde att motorbromsning sker via ETV -kartan från 2017 och framåt. Har detta förändrats nu? Som när jag matar in olika nummer i tabellerna verkar det acceptera ändringarna. Jag har inte försökt blinka på cykeln än. Skulle dessa möjligen lyfta tomgången? Tack på förhand.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du kan definitivt göra den justeringen i ETV -baskartorna. Du kan också lägga till lite tändning för att hjälpa till om det behövs. Gränserna för ETV Decel Comp har öppnats lite för testning. Prova gärna det avsnittet och rapportera tillbaka om det finns några problem. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason, det är lysande, tack. Jag ska ge Decel comp ett försök, jag är verkligen glad att det är öppet nu. Måste jag ändra kolumnen till noll för att justera inaktiv med ETV -kartorna? Jag har gjort några ändringar på tändkartan för att höja tomgången, vilket fungerade till en punkt, men det verkar finnas ett tak för hur långt det kommer att fungera. Tack igen

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Du kan låta skalningen vara densamma men bara höja värdet till 1-3 skulle jag tro skulle vara tillräckligt. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Det är jättebra, det ska jag testa. Tack igen Jason.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej jason Jag höjde de första cellerna i etv för att höja tomgången, men de går inte över 1,01. Finns det något sätt att låsa upp dem? Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Försök nu, det borde låta dig ange upp till 4,02 Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Tack Jason, jag ska prova.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason Tack för att du låste upp dessa celler, jag har kunnat göra ändringar i strömläge 1, men det verkar som om cellerna i strömlägen 2-4 fortfarande är låsta till 1,01. Kan du låsa upp dem också? Tack igen för all din hjälp. Jag ska prova blixten senare idag och återrapportera resultat i effekt 1.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ja, jag har bara ändrat strömläge 1. Rapportera resultat. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason, så jag har testat lite. Tomgången ändrades inte alls, oavsett hur högt jag matade in numret. Så jag tittade på live -data medan jag körde cykeln. Med cellerna inställda på 4% när du försiktigt öppnar gasreglaget till 1%, kan du plötsligt hoppa till 4% och sedan släppa tillbaka när du rullar gasen förbi den. Du kan också höra varvtalet, så det verkar bara träda i kraft när du faktiskt öppnar gasreglaget till 1% tyvärr. Finns det något sätt att lägga till en nollkolumn? Tack igen för din hjälp.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag ändrade X -axels skalningsförsök igen nu. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej, det är lysande, tack Jason! Jag ska prova det efter jobbet idag och återkomma. (Jag är i Storbritannien) Tack igen

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason, Testade precis cykeln, samma resultat som igår. Jag har en känsla av att skalningen måste vara absolut noll för att den ska fungera, bara gå efter vad jag sett i alla fall. Cykeln cyklade perfekt med den ändrade skalningen, kanske till och med lite smidigare vid gasupptagning, bara med en liten mängd någonting. Är det möjligt att skala till noll, eller tillåter inte programvaran det? Tack igen kompis.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ok tack för feedbacken, försök nu som det ska gå till 0. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason Tack för det. Jag har precis testat cykeln och bisarrt gör det fortfarande ingen skillnad, även om den är max 3,88. Skalningen har nu fått gasen att också bli något hackig när den öppnas från stängd gas. Skulle det vara möjligt att ändra skalningen till original för mig tack? Finns det något annat sätt att höja tomgången? Jag kan sluta installera en mekanisk skruvtypsjusterare med den här hastigheten! Tack än en gång för all hjälp med detta.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Om du manuellt justerar skalningen borde du kunna få tillbaka den till hur den var i den senaste filen nej? Det är också ganska bisarrt eftersom det fungerar för cyklarna här. Kanske är något annorlunda på EU -cyklarna som har systemet som fungerar annorlunda. Det är svårt att säga säkert utan att ha en EU -cykel här. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason Jag försökte precis ändra skalningen, och det låter mig ändra det men sparar inte ändringarna. Så snart jag stänger ETV och öppnar den igen har skalningen ändrats tillbaka till vad du ställde in den på. Kan du möjligen göra det från ditt slut igen för mig? Det är synd att tomgången inte kommer att lyfta, men jag trodde verkligen att det skulle göra med den nya skalningen. Tack igen

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ok, försök igen nu, det borde vara där du gillade det förut. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason Det är lysande, tack! Ska jag kunna ändra skalningen själv? Jag kunde på tändningstidskartan när jag justerade det. När jag väl har spelat och utvecklat saker lite, skulle det vara möjligt att ändra de andra effektlägena till samma skalning? Tack igen för all hjälp med detta.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ja du borde kunna ändra det inom vissa gränser men om inte av någon anledning kommer det åtminstone att börja på det senaste bra värdet du gillade. Och ja definitivt, jag kan ändra skalningen av dem för att matcha när du testar det första strömläget och låter mig veta att allt är bra. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Tack igen Jason. Jag kommer att uppdatera den här tråden sååå med hur allt känns etc. Förhoppningsvis kommer jag att kunna komma på något med tomgången också. tack.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason Jag har pysslat i helgen och har bestämt mig för att jag gillar standardskalningen mest. Skulle det vara möjligt att ändra tillbaka till vad det var från början? 1,2,4 etc. Tack igen

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har just återställt det åt dig. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Strålande, tack för det Jason.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.