Helpforum

Status: Mislukt: Geen responsfout bij verbinding.

jshonblom@live.comjshonblom@live.com Berichten: 6Verified User
  1. Ik probeer voor het eerst mijn ECU te laten knipperen. Mijn repro-stappen zijn Klik op de knop ECU schrijven.
  2. A Prompt vraagt me om Bike aan te zetten, I do It MJ0jYUEFzXpPJ0Fy8a3N5MWW Ik krijg de vraag Ik wil graag een licentie aanvragen. De software trouwt licentie voor ECU
  3. ik gevraagd om de fiets uit te zetten, doe ik dat, en klik op OK
  4. krijg ik een bericht dat Schrijven ECU: turn-key op, doe ik dat, en klik op OK
  5. De status gaat om het verbinden, en dan gaat het naar Status: Fail: No Response
  6. Ik ben een paar keer door mijn installatie gegaan om ervoor te zorgen dat de pinnen werden ingedrukt. Ik heb de aardedraad over de fiets verplaatst, maar heb nog steeds dezelfde problemen. De huidige aardingsdraadlocatie is de aanbevolen plek onder de tank, die ik een beetje heb geschuurd. Mijn multimeter meet 12 dus het lijkt een vaste plek. Enige gedachte aan wat is er aan de hand, behoorlijk frustrerend?


Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Fail no response betekent dat er een hardwareprobleem is, de software pingt de ECU maar krijgt geen reactie. Controleer al uw verbindingen zorgvuldig. U kunt de hardwaretest in de software gebruiken. Ga naar Help> Testinterface> Ingangen Let niet op de gekleurde stippen, je bent alleen geïnteresseerd in de getallen die worden getoond. De rode draad is # 1, de oranje draad is # 2, de gele draad is # 4 en de zwarte draad is GND. Met alles aangesloten behalve with no power to the ECU, zijn acceptabele ingangen 0, 10, 20 of 30. Als u deze nummers niet ziet, zijn de sum of the second digit indicates the bad wires. Als u bijvoorbeeld "36" ziet, geeft de 6 aan dat Oranje # 2 plus Geel # 4 geen continuïteit hebben. Met alles aangesloten en the ECU powered zijn acceptabele ingangen 6, 16, 26 en 36. Als u deze nummers niet ziet, look at the second digit. Als u 1, 3, 5 of 7 krijgt, geeft dit een mogelijke slechte verbinding met de rode draad aan. Als u 2 ziet, duidt dit op een slechte verbinding met de gele draad. Een 4 geeft een slechte oranje draadverbinding aan. En een 0 duidt op een slechte stroomvoorziening naar de ECU; controleer de positieve 12V en gemeenschappelijke GND-draden.

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Berichten: 6Verified User

    Hé Kent, ik heb de hardwaretest in de software gebruikt. Toen alles was aangesloten en de sleutel was off ik kreeg het nummer 30. Zie screenshot:

    Toen ik me omdraaide op de sleutel en gevoed de ECU ontving ik een 36. zie screenshot:

    Ik ging door dezelfde stappen zoals ik eerder deed, en ontving dezelfde Fail No Response Error. Wat nu? -Jason

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Geef ons uw ECU-onderdeelnummer en het bestandsnummer dat u probeert te flashen.

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Berichten: 6Verified User

    Mijn ECU-onderdeelnummer is 2RC-8591A-20 (2018 xsr700) Hier is een screenshot van het bestand op het apparaattabblad, het uitgewiste deel is mijn naam. Het is een aangepast, beveiligd bestand van 2 Wheel Dyno Works. Ik vroeg hen waarom het bestand 2RC-8591A-00 weergeeft (wat voor een '15 FZ-07 is) en niet 2RC-8591A-20. Ze zeiden dat het een bug / glitch is in de FTECU-software en dat alle FZ / MT / XSR700-bestanden een -00 weergeven op het tabblad apparaten, en dat het inderdaad voor de 2RC-8591A-20 ECU is.

    Ik heb ook geprobeerd het Public-bestand te gebruiken: 2018 MT-07 - 2RC-8591A-20 (US) - Unrestricted.ftm-bestand, maar vond dat ik hetzelfde Fail No Response Error kreeg Bedankt, -Jason

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Kun je het stock XSR700-bestand uit de tuning suite proberen om te zien hoe dat afloopt?

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Berichten: 6Verified User

    Het enige xsr700-bestand is een (CA) -bestand, dus ik probeerde het bestand MT-07 - 2RC-8591A-2- (VS) - StockECU.ftm 2018 en het werkte ook niet. Zie screenshot:

    Gedachten?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Controleer uw kabelboom aan spanning. Trek de beschermkap eraf en gebruik een voltmeter om deze combinaties te controleren: Met sleutel / contact op ON, moet de oranje draad naar een GND 5V lezen, de gele draad naar een GND moet 5V zijn, de rode draad naar een GND moet 12V zijn. Verbind vervolgens de rode draad met de gele draad; als u de brandstofpomp aanzuigt, is er een probleem met het harnas. Zo niet, dan is het goed. Verbind vervolgens de rode draad met de oranje draad; nogmaals, als je de brandstofpomp aanzuigt, is er een probleem met het harnas. Zo niet, dan is het goed. Laat ons weten wat u vindt.

  • Snetme.nathan@aim.comSnetme.nathan@aim.com Berichten: 1Verified User

    Ik heb een zeer gelijkaardig probleem. Is dit opgelost? Zo ja, wat is de oplossing?

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Berichten: 6Verified User

    Ik heb zojuist de spanning van het harnas van de fiets gecontroleerd en heb vastgesteld dat de oranje naar GND 5V is, geel naar GND is 5V, maar de spanning van de rode naar GND is 0,1. Dit lijkt het probleem, ik heb geprobeerd de rode pin verder te plaatsen door de draad met mijn vingers dieper te duwen en een paperclip in de draad te schuiven om de metalen pin naar beneden te duwen. Heb je hierover tips? Ik krijg nog steeds geen spanningswaarde op de rode draad. De weerstandswaarde op de draad is 0,1-0,2. Gedachten? Ik wil eigenlijk gewoon rijden, moet ik kijken naar het kopen van het Bench-zijtuig omdat deze methode niet zo goed werkt?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ja, uw rode stroomdraad maakt geen verbinding. Als u naar de voorkant van de connector kijkt, ziet u dan een van de zichtbare pennen? Je zou in ieder geval wat metaal moeten kunnen zien in het kleine gaatje waar de rode pin aan de andere kant is geplaatst.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Weet u ook zeker dat de rode draadpen in het juiste pengat is geplaatst? Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om de pen in te brengen en een goede verbinding te krijgen.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Voer alle eerder genoemde hardwarecontroles uit.

  • jshonblom@live.comjshonblom@live.com Berichten: 6Verified User

    Dit was een geval van gebruikersfout. Ik heb de installatiestappen nogmaals bekeken en geconstateerd dat ik de oranje pin in zes vakjes vanaf de 32-kant had geplaatst in plaats van zes vakjes vanaf de 17-kant op de middelste rij. Ik werd getunneld om ervoor te zorgen dat de pinnen in plaats van op de juiste plek waren. Nadat ik de oranje pin naar de juiste plek had verplaatst, kon ik zonder problemen naar de ECU schrijven. Bedankt voor uw hulp tijdens dit proces. -Jason

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    Ik weet dat dit is opgelost, maar het is belangrijk op te merken dat de rode draad op je harnas aan de fiets geen kracht is. Je zou niet verwachten dat je er normaal spanning van krijgt, maar door spanning aan deze draad te geven door deze naar geel of oranje te kruisen, zou de brandstofpomp niet kunnen worden gevuld.

  • travis_reeder@hotmail.comtravis_reeder@hotmail.com Berichten: 1Verified User

    Ik ondervind dit probleem nu. Ik ging over de hardware-installatie aan de fiets met FTECU-ondersteuning (fantastisch trouwens) en stelde vast dat alles goed was aangesloten en de interfacetest gaf ook de juiste cijfers weer. Omdat ik hier volledig van verbijsterd ben en wanhopig mijn XSR700 2018 wil afstemmen, heb ik nu de bank-achtige ECU Flash-kit. Helaas ontvang ik nog steeds het bericht "Status mislukt: geen reactie ..." precies zoals beschreven in de allereerste post hier. Ik werk nog steeds met Ondersteuning, maar als iemand enig idee heeft hoe dit op te lossen, zou ik eeuwig dankbaar zijn.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Travis, stuur een e-mail naar sales@ftecu.com met betrekking tot uw probleem.

Meld je aan of registreer je om te reageren.