Helpforum

Inactief verhogen op 2017 R1

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

Hallo, ik probeer het stationair toerental op mijn 2017 R1 te verhogen wanneer de motor volledig op temperatuur is. Ik heb geprobeerd de warm-up/base idle-tabel aan te passen, maar het lijkt weinig tot geen verschil te maken bij bedrijfstemperatuur. Ik vroeg me af of het mogelijk is om het te wijzigen met behulp van de ETV-toewijzing? En zo ja, moet ik de eerste kolom van de gaskleppositie van 1 naar 0 wijzigen om dit te bereiken? Ik keek ook naar de mapping van de motorrem. In het verleden leken deze geen wijzigingen te accepteren, omdat ik hoorde dat motorremmen vanaf 2017 via de ETV-kaart wordt gedaan. Is dit nu veranderd? Wanneer ik verschillende getallen in de tabellen invoer, lijkt het alsof de wijzigingen worden geaccepteerd. Ik heb nog niet geprobeerd om op de fiets te flashen. Zouden deze het stationair toerental kunnen verhogen? Bij voorbaat dank.

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, U kunt die aanpassing zeker maken in de ETV-basiskaarten. U kunt indien nodig ook wat ontsteking toevoegen om te helpen. De limieten op de ETV Decel Comp zijn een beetje opengesteld om te testen. Voel je vrij om die sectie te proberen en rapporteer terug als er problemen zijn. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, Dat is briljant, dank je. Ik zal de Decel-comp eens proberen, ik ben erg blij dat die nu open is. Moet ik de kolom in nul veranderen om inactief te zijn met de ETV-kaarten? Ik heb enkele wijzigingen aangebracht in de ontstekingskaart om het stationair toerental te verhogen, wat tot op zekere hoogte werkte, maar er lijkt een plafond te zijn aan hoe ver het zal werken. Nogmaals bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, je kunt de schaal hetzelfde laten, maar verhoog de waarde naar 1-3, wat volgens mij voldoende zou zijn. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Dat is prima, dat ga ik proberen. Nogmaals bedankt Jason.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, ik heb de eerste paar cellen in de ETV verhoogd om de rust te verhogen, maar ze komen niet hoger dan 1.01. Is er een manier om die te ontgrendelen? Bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, probeer nu het zou je in staat moeten stellen om tot 4,02 in te voeren. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Dank je Jason, ik ga het proberen.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason Bedankt voor het ontgrendelen van die cellen, ik heb wijzigingen kunnen aanbrengen in energiemodus 1, maar het lijkt erop dat de cellen in energiemodi 2-4 nog steeds zijn vergrendeld op 1.01. Kun je die ook ontgrendelen? Nogmaals bedankt voor al uw hulp. Ik zal de flitser later vandaag proberen en de resultaten rapporteren in power 1.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ja, ik heb alleen energiemodus 1 gewijzigd. Rapporteer de resultaten. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, Dus ik heb wat testen gedaan. De idle veranderde helemaal niet, hoe hoog ik het nummer ook invoerde. Dus ik keek naar de live data terwijl ik aan het fietsen was. Met de cellen ingesteld op 4% terwijl je voorzichtig het gaspedaal opent naar 1%, uit de echte wereld, kun je zien dat het plotseling naar 4% springt en dan weer naar beneden valt terwijl je het gaspedaal er voorbij rolt. Je kunt het toerental ook horen, dus het lijkt erop dat het alleen van kracht wordt als je het gaspedaal daadwerkelijk opent tot 1% helaas. Is er een manier om een nulkolom toe te voegen? Nogmaals bedankt voor je hulp.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik heb de schaal van de X-as gewijzigd, probeer het nu opnieuw. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo, Dat is briljant, bedankt Jason! Ik zal dat vandaag na het werk proberen en weer verslag uitbrengen. (Ik ben in het VK) Nogmaals bedankt

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, Net de motor getest, hetzelfde resultaat als gisteren. Ik heb het gevoel dat de schaling absoluut nul moet zijn om het te laten werken, gewoon afgaand op wat ik toch heb gezien. De fiets reed perfect met de gewijzigde schaal, misschien zelfs een beetje soepeler bij het oppakken van het gas, alleen met een klein beetje van alles. Is het mogelijk om naar nul te schalen, of staat de software dat niet toe? Nogmaals bedankt maat.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ok bedankt voor de feedback, probeer het nu zoals het zou moeten gaan naar 0. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason Bedankt daarvoor. Ik heb de fiets net getest en bizar genoeg maakt het nog steeds geen verschil, zelfs niet als het maximaal is op 3.88. Door de schaalvergroting is de gasklep nu ook een beetje schokkerig geworden bij het openen vanuit gesloten gasklep. Zou het mogelijk zijn om de scaling terug te zetten naar origineel voor mij? Is er een andere manier om het stationair toerental te verhogen? Het kan zijn dat ik in dit tempo een mechanische schroefafsteller installeer! Nogmaals bedankt voor al je hulp hierbij.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, als je de schaal handmatig aanpast, zou je het terug moeten kunnen krijgen naar hoe het was in het laatste bestand nr? Dat is ook nogal bizar, want dat werkt hier voor de fietsen. Misschien is er iets anders op de EU-fietsen waardoor het systeem anders werkt. Het is moeilijk met zekerheid te zeggen zonder hier een EU-fiets te hebben. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, ik heb zojuist geprobeerd het terugschalen te wijzigen en ik kan het wijzigen, maar de wijzigingen worden niet opgeslagen. Zodra ik de ETV sluit en weer open, is de schaling teruggezet naar waar je hem op hebt ingesteld. Zou je het van jouw kant nog eens voor mij kunnen doen? Het is jammer dat het stationair toerental niet omhoog gaat, ik dacht echt dat het zou gebeuren met de nieuwe schaal. Nogmaals bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ok, probeer het nu opnieuw, het zou moeten zijn waar je het eerder leuk vond. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hoi Jason Dat is briljant, bedankt! Moet ik de schaal zelf kunnen wijzigen? Ik was in staat om op de ontstekingstijdstipkaart te staan toen ik dat aan het afstellen was. Als ik eenmaal een toneelstuk heb gespeeld en dingen een beetje heb ontwikkeld, zou het dan mogelijk zijn om de andere energiemodi naar dezelfde schaal te veranderen? Nogmaals bedankt voor al je hulp hierbij.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ja, je zou het binnen bepaalde limieten moeten kunnen veranderen, maar als het om de een of andere reden niet is, zal het op zijn minst beginnen met de laatste goede waarde die je leuk vond. En ja, ik kan de schaal ervan zeker veranderen om overeen te komen zodra je de eerste energiemodus hebt uitgeprobeerd en me laat weten dat alles goed is. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hoi Nogmaals bedankt Jason. Ik zal dit draadje zo bijwerken met hoe het allemaal voelt enz. Hopelijk kan ik ook iets uitvinden met de idle. Proost vriend.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason Ik heb het weekend aan een knutselwerkje gedaan en heb besloten dat ik de standaardschaal het leukst vind. Zou het mogelijk zijn om het terug te brengen naar wat het oorspronkelijk was? 1,2,4 enz. Nogmaals bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik heb dat zojuist voor je teruggedraaid. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Briljant, bedankt daarvoor Jason.

Meld je aan of registreer je om te reageren.