2017 SS SE Transmission Tune
peter.24r@gmail.com
Jag köpte nyligen 2019 växlar och bytte ut dem i min växellåda. Utför 2019 års reduktionsminskning 2017. nu måste jag blinka min TCU, för att rymma växelbytet och jag vill också snabbare växla. Jag har inte hittat någon information om detta, därför frågar jag i forumet. Kan jag flasha 2019 -filen till 2017? eller vad behöver jag göra på den delen? Jag är lite förkyld.
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Hej, du måste vara säker på att ECU -artikelnumren matchar först. Vad är artikelnumret på din växellåda? Tack, Jason A.
Ok, jag kommer att dra min tcu från sxs om lite och ge informationen. Tack.
Hej, min TCU säger F8T76572 B57-00 6723
Hej, det är din transmission ECU inte bränsleinsprutning ECU rätt? Du borde vara ok att blinka GYTR -filen i din överförings -ECU. Gör dock en avläsning av din överförings -ECU först, på så sätt har du en bra backup för säkerhets skull. Tack, Jason A.
varför GYTR -filen? Rätt, det är vad som står på TCU inte ECU Jag har bytt växlar i 2017 yxz till växlingen under 2019, eftersom yamaha gjorde en minskning på 2019 -modellerna. Så jag är lite förvirrad med din kommentar. GYTR -filen skulle vara om jag fick 70/30 GYTR -reduktionen, vilket inte är fallet. Tack
Hej, jag ber om ursäkt, jag trodde att du var kunden med GYTR -växlarna. Jag är 90% säker på att B5H-00-filen från 2019 inte fungerar i B57 ECU, men jag har inte testat den. Se till att du läser av din ECU först och blinka sedan efter eget gottfinnande. Tack, Jason A.
Hälsningar. Jag har precis bytt ut kopplingsmanövreringen på min ss och manualen säger att efter att jag har ändrat den måste jag konfigurera kopplingspunkten för kopplingen. Min fråga är om jag kan göra denna examen med tuningkabeln för ftecu -överföring. Jag har redan bränsleinsprutning
Tyvärr nej du kan inte, bara återförsäljare kan orsaka att de kan köpa Yamaha -diagnostikverktyget. såvida du inte vill spendera 1200+ på ebay för att få verktyget, men som jag hörde behöver du referenser för att logga in, så bry dig inte. bara ta det till återförsäljaren och låt mig justera det. Jag måste få det gjort också eftersom jag bytte ut växlarna.