Helpforum

R6 communicatieprobleem met zijharnas aan de fiets

jeffitalia@yahoo.comjeffitalia@yahoo.com Berichten: 3Verified User

Hallo jongens, ik heb zojuist een fietsharnas op mijn 2008 R6 geïnstalleerd, de USB-datalinkkabel geregistreerd en geprobeerd de ECU te lezen. Ik krijg een foutmelding dat de ECU niet kan worden gelezen. Ik heb uw technische ondersteuning gebeld en er werd gesuggereerd dat er pinnen moeten zijn die niet helemaal correct zijn geïnstalleerd. Hoofdzakelijk vanwege de uitlezing van de apparaatinterface die 3 uitvoerfouten laat zien. Ik heb alle pinnen meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfs het verwisselen van locaties voor de twee verwisselbare rode draden. Geen wijzigingen in de fout bij een poging om de ECU te lezen, noch in de Device Interface-test (3 outputfouten). Op dit moment denk ik dat de pinnen niet het probleem zijn. Heeft u nog andere ideeën, stuur ze dan mee. thx Jeff

Comments

  • jeffitalia@yahoo.comjeffitalia@yahoo.com Berichten: 3Verified User

    Het lezen van ECU geeft de volgende "waarschuwing": Kan geen verbinding maken met ECU Dit ECU-type is niet standaard leesbaar. Houd er rekening mee dat leespogingen zullen mislukken met dit ECU-type, tenzij deze ECU al door uw account is geflitst. Voor alle duidelijkheid, deze ECU is al geflitst en ik heb de licentie van waaruit deze is geflitst naar mijn account laten overschrijven.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Er is een hardware-verbindingsprobleem, daarom geeft het lezen van de ECU de melding "Kan geen verbinding maken met ECU". De "3" in de testinterface-invoertest geeft aan dat er een verbindingsprobleem is met een van uw rode draden of mogelijk de batterijlading.

  • jeffitalia@yahoo.comjeffitalia@yahoo.com Berichten: 3Verified User

    PSA: dit probleem was te wijten aan het gebruik van een standaard kabelboom op een racefiets. Sommige sensoren zijn verwijderd en daarom zal het Bike-Side Harness NIET werken. De software zoekt naar complete circuits voor elke sensor, en aangezien sommige ontbreken, leest het deze als een slecht stroom- of aardingscircuit. De oplossing is om de Bench Flash-kit te gebruiken en de ECU te lezen/flashen die is losgekoppeld van de fiets.

Meld je aan of registreer je om te reageren.