Supportforum

Active Tune trimmar 2018 R1M

davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

Hej på er. Jag köpte och installerade den aktiva melodin förra året, men jag har ännu inte fått den att läsa några trim. Tillbringade en hel del tid på att prata med Kirk på biljettsystemet och han informerade mig om att detta var ett känt problem som du hoppades kunna fixa under vintern. Jag hoppades att den nya servern / mjukvaran iit skulle sorteras men tydligen inte. Jag kör en anpassad karta som han gjorde för mig när beståndet utan begränsning bröt min cykel. några nyheter om detta? Tack.

kommentarer

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Kan du utarbeta den aktuella obegränsade kartan som bryter din cykel? Jag har samma cykel och är nu bekymrad över att använda den kartan. Tack så mycket.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Den frågan fixades då, det borde inte vara några problem med det nu. Spela in en datalog för din ActiveTune. Gå till Enhet> Visa data, datalogfönstret bör dyka upp. Välj vänster kolumn i "Kartläggningskanaler", RPM, TPS, Mätt AFR, Mål AFR, AT_HW_STAT, AT_SW_STAT och AT_SW_LIMHIT. Starta din cykel och klicka sedan på den gröna "play" -knappen i det övre vänstra hörnet, och kör sedan cykeln i cirka 30 sekunder eller så, revvinga den något. Klicka sedan på stoppknappen, spara filen och skicka sedan filen till sales@ftecu.com så att vi kan ta en titt på datafilen. Tack.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Fast nu, men i grund och botten skulle det börja, men så snart du öppnade gasspjället så skar det ut. Spårade det till P0601 och P1601 i diagnostikhanteraren som behöver avmarkeras. Detta var på R1 R1-kartan 2017 då det inte fanns någon karta för 2018. Som nämnts ovan verkar det vara fixat nu, men jag gjorde inte själv då!

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Skickat. Ledsen för förseningen. Arbete......

Logga in eller registrera dig för att kommentera.