Supportforum

R1 07-08 (EU) Lager och obegränsade kartor.

2»

kommentarer

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Hej Jason, tack för svaret. Hur gör jag för att synkronisera TPS igen. Någon aning om varför inga felkoder kommer med aktiekartan när ais och O2 kopplas bort.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Min ventilavstånd gjordes och gasreglage synkroniserades förra månaden.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Har du försökt kopiera och klistra in Obegränsad kartläggning i lagerfilen för att se om ditt problem kvarstår? Du kan ha en skadad fil kanske. Jag är inte säker på hur jag ska synkronisera det igen, men servicehandboken ska peka dig i rätt riktning. Tack, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Jag kan prova det. Skulle programvaran inte meddela mig om den hade skadade filer.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Enda problem är att aktiekartan inte har en injektionsavskärning och hastighetsmätare fungerar eftersom jag har -1 på främre kedjan.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det skulle inte finnas någon anmälan om en skadad fil på grund av komplexiteten i allt. Tack, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Tack Jason, jag har synkroniserat APS och TPS. Ingen skillnad för ryck från off till on. Det är som att injektionsavskärningen inte fungerar. Jag har ett sätt att förändra tankningen i kartorna för att tvinga bränslet på sluten gas. Kan detta göras i ETV-baskartorna. Inaktiverar avstängningsventilen ventilmotorn eller bara sensorn. Jag kommer också att undersöka drivlina och mekaniska problem, till exempel felaktig utloppsventil eller koppling och toffelkoppling.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ETV-baskartor har bara att göra med att gasreglaget är öppet. Din MAP och TPS tankning skulle vara vad jag föreslår att undersöka. Funktionen ska bara inaktivera att koden kommer upp om du skulle koppla bort motorn. Tack, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    När jag tappade APS och TPS märkte jag att det var ett första hopp i diagen från stängd gas vid 17 till att bara knäcka den upp till 22. Du kunde se fjärilarna snäppa upp. Efter det var det enkelt att kontrollera siffrorna i steg om 1 upp och ner.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Att bara försöka bevisa att det blinkar är ok innan jag spenderade mycket pengar på sensorer och andra bitar. Så skulle förändring av MAP vs TPS-tankning vara detsamma som att injicera decel cut. Håll bränsle på med stängd gas.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Injector Decel Cut fungerar genom att hålla injektorerna något öppna när gasen är stängd. Detta hjälper dig att stänga av gasen på / av eftersom när du kommer tillbaka på gasen behöver inte injektorn öppnas helt eftersom den redan är delvis öppen. Det här är inte en fix för alla andra problem som du kan ha. Vi har inga separata insprutningstabeller för dig att göra detta manuellt. Du vill leka med dina tankningskartor och Throttle By Wire-kartor. Jag ser ingen anledning till varför du inte kan komma på något som fungerar bra såvida det inte verkligen är något fel med din cykel. Försök att ta cykeln till en lokal mottagare så kan de hjälpa dig. Tack, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Tack Jason, jag fortsätter att hålla ut

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    När du säger gas med trådkartor menar du bara kartan mot varvtal eller etv-kartorna. Skulle avvisa comp map-hjälp.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Skulle inj-decel-snittet dyka upp på en dyno.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, när jag säger Throttle By Wire-kartor menar jag dina ETV-baskartor. Injector decel cut skulle inte dyka upp på någon normal dyno. Tack, Jason A.

  • chris.f22.lewis@gmail.comchris.f22.lewis@gmail.com Inlägg: 33Verified User

    Tack Jason, skulle du kunna ge ett exempel på vad du ska ändra i ETV BaseMaps

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ETV-baskartorna är ganska självförklarande om du tittar på dem. Arbeta bara med att göra värdena smidiga övergångar och inte ha stora plötsliga förändringar. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.