Supportforum

2019 CBR1000RR SP1 Filtillgänglighet

jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

Har någon en SP1 ECU-bild för 2019? FT-filen under mappen 2017-2019 gjorde min hjulkontroll föråldrad och nu blinkar bara skärmen. 😣 Dessutom verkar min licens vara låst nu så hur återställer jag den för att kunna skriva om?

«1

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, läste du upp din ECU innan du blinkade för första gången? Din styrenhet kan vara ett annat artikelnummer än vad vi har listat. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, jag försökte läsa den flera gånger, men jag fick ett fel. Jag gjorde tydligt ett fel när jag drog slutsatsen att en fil i mappen 2017-2019 skulle gälla för mitt år 2019, så nu verkar det som om jag befinner mig i en svår situation. Hälsningar, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ditt artikelnummer är den viktiga delen. Blinkar du på bänken eller blinkar på cykelsidan? Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jag blinkar på bänken. P / N är 38770-MKF-LK2.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, så vi har för närvarande inte den delnummerfilen. Vilken fil blinkade du med? Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, jag blinkade med "2017 CBR1000 SP1 - 38770-MKFA-L13 - MKFA20A (US) - Obegränsad", men jag misstänkte att det skulle ha en bredare applikation eftersom det var den enda amerikanska SP1-filen i mappen 2017-2019. Hälsningar, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du tittar några inlägg uppifrån ser du: https://forum.ftecu.com/discussion/165/extremely-important-please-double-check-that-you-are-attempting-to-flash-the-correct-file Det inlägget talar om hur viktigt det är att vara säker på att du blinkar din ECU med en matchande artikelnummerfil om inte annat godkänts av mig själv här. Keihin (Honda) ECU: er är knepiga och är mer benägna att tegla, gå sönder eller bli permanent skadade jämfört med en vanlig Denso- eller Mitsubishi ECU (Yamaha / Suzuki / Kawasaki) När vi får en avläsning av en lager-ECU med ditt specifika artikelnummer kan försöka starta definieringsprocessen. Jag antar att när vi har rätt fil för dig kommer alla att bli bra igen, men jag kan inte garantera dig att eftersom detta är en Keihin ECU. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, jag uppskattar allt du kan göra för att hjälpa till med rätt fil. Tack, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag kommer att kontakta några personer och se om jag kan hitta det artikelnumret ECU någonstans och vi kan försöka få en avläsning av det. Det här tar lite tid föreställer jag mig. Jag ska göra mitt bästa för att hålla dig uppdaterad om vad jag kan hitta. Om du inte hör något på några veckor, vänligen kolla in igen med mig. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, förstod! Tack! Ha en god jul! Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    God morgon och gott nytt år, Jason! Kolla bara in för att se om det finns några framsteg på en SP1-karta för 2019? Obs! Jag har också upptäckt att den tillämpade kartläggningen helt har negerat min dragkontroll. Hälsningar, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Jerrod, gott nytt år! Jag får veta att den här filen kommer att skickas till oss nästa vecka från en återförsäljare av oss. När det är gjort kan det ta ytterligare en vecka innan en fil är klar, beroende på hur mycket som är staplade på vår tallrik. Jag håller dig kvar. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, låter bra! Jag uppskattar din hjälp till en resolution. Tack, Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Hej Jason! Lycka till att få filen från din återförsäljare? Tack, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Jerrod, jag är fortfarande i kommunikation med dem men ingenting ännu. När jag väl har filen i handen kommer jag att meddela dig. Jag får veta den här veckan nu, vi får se ... Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, något ord? Tack, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Jerrod, ledsen för förseningen av svaret här. Jag kan bekräfta att jag fick en fil från dem fredag kväll. Jag borde ha en chans att undersöka det sent denna vecka. Jag håller dig uppdaterad när jag har mer information till dig. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, har du kunnat titta på filen du fick? Tack! Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Jerrod, har inte lyckats knäcka det ännu, även om jag inte heller har haft rätt tid att verkligen dyka in i det på grund av att vissa anställda får Covid här och är frånvarande. Jag är ledsen men det kan ta lite tid eftersom mer av de dagliga uppgifterna ligger på mina axlar just nu. Jag kommer att göra mitt bästa för att uppdatera dig eftersom jag har uppdateringar. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, några framsteg? Kan du åtminstone dela aktiekartläggningen så att jag kan få mitt streck att sluta blinka på mig? 😊 Tack, Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, alla framsteg skulle uppskattas, det här blir lite långt i tanden. Tack, Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, något? Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, jag är besviken över att inte ha hört någonting nu. Förhoppningsvis kan vi få det löst snart. Tack, Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Checkar in! Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Jerrod, jag undersöker hur vi kan skaffa dig filen utan faktiska data i den så att du åtminstone kan få cykeln att fungera utan lampor på. Jag arbetar med vårt team här för att ta reda på ett sätt att göra detta. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, kan du inte ladda bara lagermappningen i filträdet där de andra filerna finns? Att kunna börja tillbaka vid en, så att säga, skulle vara en bra utgångspunkt. Som du nämnde slutade åtminstone min streck att blinka och jag kunde sätta förtroende för HSTC-inställningarna igen. Tack, Jerrod

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Jerrod, det är inte så enkelt som man kan tro. Jag ska skicka en tom fil till dig och jag vill att du ska försöka skriva in den i din ECU tack. Tack, Jason A.

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, efter misslyckade försök med den nya filen hade Kent nämnt att du skulle behöva ta en titt igenom data. Har du kunnat göra det? Tack, Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, några framsteg att rapportera? Tack, Jerrod

  • jerrodrickard@gmail.comjerrodrickard@gmail.com Inlägg: 27Verified User

    Jason, några nyheter? Tack, Jerrod

Logga in eller registrera dig för att kommentera.