Supportforum

MT09 ECU blixtfråga

m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Jag har en MT09 från 2019 med ett K & N-filter och fullt Akra-avgas och ifrågasätter om ECU-blixten till och med trädde i kraft. Med den obegränsade kartan BS2-8591A-10 (US) har jag standardläget A satt till sant, efter att ha blinkat ECU startar jag cykeln och den är fortfarande som standard så det får mig att ifrågasätta om den obegränsade kartan ens blinkade på ECU.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, matchar ditt ECU-artikelnummer den fil du blinkade i cykeln? Kan du göra en avläsning av din ECU? Tack, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ja ECU-artikelnumret matchar den obegränsade filen som jag använde för att blinka (gjorde det misstaget först innan jag räknade ut det). Jag försökte läsa ECU men det gav mig ett meddelande om att jag inte hade någon licens för ECU, vilket inte är sant eftersom jag nyligen köpte bänksidan och detta är den enda ECU som den har använts på. Tack för det snabba svaret

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej! När du läser ECU, var noga med att du redan har en liknande fil öppen så att programvaran kan använda den som referens. Försök att läsa ECU: n och följ stegen som den säger dig. Om du fortsätter att få ett felmeddelande, berätta vad det exakta meddelandet är. Licensstatusen är bekräftad för dig så det bör låta dig läsa den. Tack, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Efter en lyckad läsning såg jag till att standardläget för A-läge var satt till true, skrev ECU och fortfarande ingen ändring, cykeln startar fortfarande i Standard-läge.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, får du någon checkmotor eller fellampor på cykeln? Det låter som om blixten tar framgångsrikt men det kan finnas ett fel med den inställningen. Tack, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Ja, kontrollampan tänds varje blixt. Cykeln startar och går.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Och kontrollampans lampa tänds när du kör? I så fall vad är felkoden? Tack, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    ja det stannar medan det rider, det kastar 10 separata koder p0108 p0113 p0118 p0123 p0223 p1602 p1605 p1607 p2122 p2128

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du har definitivt ett problem med din motorcykel om du får alla dessa koder. Har du cyklat på sidoljus eller bänk i denna ECU? Tack, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Det var en blixt för denna ECU

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du tittar på dina koder kan du se att det är alla sensorer som inte verkar kommunicera ordentligt. Det är som om de inte får en ordentlig mark eller signal. Jag vill att du ska kontrollera dina ECU-kontakter och se till att det inte finns några lösa stift. Jag har sett det här problemet vara vanligt när människor installerar sidosele på cyklar och de inte inser att de fick en annan stift att lossna. Ibland kan bara en avlägsnande av styrenheten för en bänkblixt göra att en stift blir osittad. Stiftet kommer fortfarande att finnas i kontakten så det är väldigt svårt att säga men det kommer faktiskt inte att skjutas in hela vägen för att få ordentlig kontakt. Tack, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Efter en ganska noggrann titt genom selen verkade det inte finnas några lösa kontakter, jag drev tillbaka dem bara för att se till, men det tog tyvärr fortfarande samma koder.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.