Helpforum

QS-fout / TC-fout

hberessi@comcast.nethberessi@comcast.net Berichten: 7Verified User

Ik heb de afgelopen jaren problemen gehad met het in- en uitschakelen van mijn QS. Ik heb een R6 uit 2017 met een volledig FTECU race-elektronicapakket. Terwijl ik op het goede spoor ben, zal ik zowel mijn TCS- als Engine-lampjes laten branden en QS volledig verliezen. Auto Blip werkt nog steeds. Als ik de hoofdschakelaar laat draaien, wordt deze gereset totdat het probleem weer optreedt. In de loop der jaren hebben we wielsensoren vervangen, ABS Delete, ECU parameters gewijzigd, re-flash, kabelboom, etc. Het leek eerder dit jaar tot afgelopen weekend volledig opgelost te zijn. De lichten gingen na een halve ronde constant branden. Na een beetje experimenteren realiseerde ik me dat de lichten zouden aangaan en QS zou falen na het verlaten van bochten waar ik hard accelereer en de tractiecontrole uitdaagde. Als ik het rustiger aan doe, is er geen probleem. Het is duidelijk dat de tractiecontrole een of andere fout veroorzaakt. We zullen de wielsensoren weer vervangen, maar ik wil ook een softwareprobleem uitsluiten. De motor is voorafgaand aan het afgelopen weekend op EDR getuned en opnieuw in kaart gebracht, dus het is mogelijk dat een parameter is gereset waardoor de TC weer acteert. Om het even welke ideeën wat dit probleem zou kunnen veroorzaken? Bedankt. Haim

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Haim, de TC die binnenkomt, zou dat helemaal niet moeten veroorzaken. Ik weet dat ik dat probleem nooit op mijn fiets heb en je kunt naar de gegevens kijken en alles zien, zoals TC-boeiend. Heeft u gegevens over deze fiets? Als dit het geval is, kunt u mij dan een bestand op de rails sturen wanneer dit gebeurt? Bedankt, Jason A.

  • hberessi@comcast.nethberessi@comcast.net Berichten: 7Verified User
    bewerkt September 2020

    Hallo Jason, ik hoop dat je goed hersteld bent van de Ridge. Dit QS / TC-probleem is al lang een strijd. We zijn in de winter uiteindelijk overgestapt op een YEC-harnas, en dat leek om de een of andere reden de truc te doen (hoewel ik weet dat Eric Dorn er veel met jullie over had gepraat, dus misschien was er een ECU-fix in dat Ik ben me er niet van bewust). Zoals ik al zei, leek het goed te zijn totdat Eric vorige week mijn ECU opnieuw afstemde en opnieuw flitste. Mijn gedachte is dat misschien een ECU-parameter waarmee hij werkte, niet werd toegepast tijdens het opnieuw flitsen. Het is mogelijk dat het deze keer zo simpel is als een slechte wielsensor, maar ik zal de komende weken niet de gelegenheid hebben om dat op de fiets te testen. Ik wil geen twee dagen testen verspillen zonder alternatieve ideeën, dus ik ben op zoek naar andere mogelijkheden voor het geval dat het probleem niet oplost. Zoals het er nu uitziet, is mijn observatie dat de TC een fout veroorzaakt en wordt uitgeschakeld (TCS en motorlampje blijven branden) als ik hard uit een hoek rijd terwijl ik op de rand van de band zit (harde acceleratie recht op en neer of minder hellingshoeken veroorzaken geen TC-fout, en gemakkelijkere acceleratie bij hogere hellingshoeken veroorzaakt geen TC-fout). Als de TC een storing vertoont, stopt mijn QS met werken. De TC wordt gereset wanneer ik de hoofdschakelaar inschakel. Helaas leest mijn Solo2 DL om de een of andere reden geen gegevens van mijn ECU (je hebt me het 2018 FTECU R6 CAN-protocol gestuurd en het leek te werken, maar nu krijg ik gewoon rechte lijnen), dus dat is iets anders dat ik moet oplossen op een bepaald punt. Bedankt. Haim

  • hberessi@comcast.nethberessi@comcast.net Berichten: 7Verified User

    Ter info - Gelijktijdig met de problemen die ik beschreef, ontdekten we dat mijn stator slecht begon te worden (lage output) en uiteindelijk faalde. Na het vervangen van de stator en spanningsregelaar werkte alles weer naar behoren.

Meld je aan of registreer je om te reageren.