Supportforum

Problem med nedladdning och installation av senaste Tuning Suite 2.5.8.0

jeff_cjeff_c Inlägg: 13Verified User

Körde Tuning Suite och det började göra en automatisk uppdatering till 2.5.8.0. Men processen hängde på 90%. Efter att ha väntat några minuter dödade jag uppgiften och avinstallerade programvaran. Startades om och körde sedan setup.exe, men ungefär 94% ger ett felmeddelande 'Kunde inte ladda ner och installera program'. Att köra det ett par gånger resulterade i samma felmeddelande, och så småningom blev det 'Kunde inte ladda ner manifest. Fel: Applikationsmanifest har antingen en annan beräknad hash än den som anges eller ingen hash alls. '

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hej, ursäkter för problemen, vårt team för team fixar problemet, borde ha det igång mycket snart.

  • jeff_cjeff_c Inlägg: 13Verified User

    Den kan nu uppdateras till 2.5.8.6, men hänger efter inloggning. FTECU-huvudfönstret kommer aldrig upp.

  • tilen7@gmail.comtilen7@gmail.com Inlägg: 1Verified User
    redigerad November 2020


  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, den senaste versionen är 2.5.8.8 just nu. Är du på det? Tack, Jason A.

  • Hej, jag har installerat den senaste versionen av programvaran och nu kan jag inte logga in med mitt konto. Ansökan fryser efter att du har angett och det är inte längre möjligt att använda den. Om jag dödar processen misslyckas efterföljande inloggningsförsök som indikerar anslutningsproblem eller felaktigt användarnamn eller lösenord ... Jag har redan försökt avinstallera, starta om datorn och installera om programvaran utan att ändra situationen. Vad mer kan jag göra? Tack, Massimiliano

  • jeff_cjeff_c Inlägg: 13Verified User

    Jason, ja, det är 2.5.8.8 nu, men det som är konstigt är att jag har den installerad på ett par olika datorer, men applikationen fungerar nu bara korrekt på två av dem. En av dem är ett Windows 7-skrivbord och det andra är en Windows 10 (2004) bärbar dator. Före version 2.5.8.0 fungerade de alla. På de andra datorerna (en Windows 10 2004 VM och ett Windows 10 LTSC-skrivbord), vad som händer är vad Massimiliano beskriver - efter att autentiseringsuppgifter har angetts fortsätter appens förloppsfält men inget händer. Det enda sättet att stänga är att döda det med Aktivitetshanteraren. Och sedan när den körs igen, uppmanas den igen om referenser, men samma sak händer. Varje par försök kommer dock att ge en varningsdialogruta som säger 'Misslyckas: kontrollera internetanslutning' och sedan be om autentiseringsuppgifter igen. Men Tuning Suite öppnar faktiskt aldrig framgångsrikt på dessa maskiner. Jag kan se att applikationen skapar anslutningar till två olika IP-adresser, även när det ger felet "kontrollera internetanslutning". Jag gjorde rena installationer på alla dessa så jag är inte säker på varför det fungerar på vissa och inte andra. Lyckligtvis är de 2 maskinerna som programvaran arbetar med de jag faktiskt använder för att blinka (mestadels Win 7-skrivbordet).

  • jeff_cjeff_c Inlägg: 13Verified User

    Jag hittade lösningen. Jag insåg att jag aldrig hade anslutit USB-datakabeln till de datorer som den senaste Tuning Suite inte fungerade på (aldrig behövt, eftersom jag brukade använda programvaran för att bara redigera kartor och det fungerade alltid). Så jag kopplade datalänken till datorerna, startade programvaran och accepterade sedan inloggningen. Därefter kunde Tuning Suite öppnas utan att kabeln var närvarande.

  • office@stc-group.atoffice@stc-group.at Inlägg: 1Verified User
    redigerad March 2022

    Hej! länge jag inte öppnat sätta nu detta problem som kan hjälpa

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, har du fortfarande problem? Och vad tittar jag på här? Försöker du ladda ner programvaran till din dator? Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.