Supportforum

Höjd ridning ...

alntech4u@gmail.comalntech4u@gmail.com Inlägg: 5Verified User

2019 Z400 w / full Akra, K&N, air box mod och (Standard) FTECU-blixt. Cykeln går bra, men det mesta av min ridning är mellan 2000 och 6000 fot och så hög som 9000 höjd. Som standard är Lambda inaktiverad, eftersom jag rider i stora höjder, skulle det vara bättre att aktivera Lambda så att den kan anpassa sig till den tunnare luften? Tack

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, nej, det skulle inte vara bättre eftersom Lambda-aktien inte skulle kunna kompensera ordentligt eftersom det är ett smalt band. Om jag var dig skulle jag försöka få låten rätt runt 4000 fot eller så rida den hur den är. Vi undersöker möjligheten att lägga till Active Tune på den här cykeln och om vi gör det skulle det verkligen gynna dig. Tack, Jason A.

  • alntech4u@gmail.comalntech4u@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Tack Jason, det är typ av vad jag tänkte. Känner inte till några dyno-tuners på 4000 fot här, så jag väntar på den automatiska inställningsfunktionen. 👍️

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vi planerar att försöka få den Active Tune-enheten färdig för den här cykeln före årets slut. Beror bara på hur lång tid det tar oss att knäcka R1 R1-ecu 2020. Jag kommer att försöka hålla dig uppdaterad men om du inte hör något innan årets slut är du välkommen att nå tillbaka för en uppdatering. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.