Supportforum

Kan inte aktivera Autoblipper på R1 (2017)

hw1987@gmail.comhw1987@gmail.com Inlägg: 2Verified User

Jag köpte "R1 Auto-Blipper Clutchless Downshifting Kit" och installerade den. Registrera sedan en betalad funktion aktiveringskod på min ECU-licens. För att aktivera QS / Auto-Blipper kontrollerade jag SANT på FTECU och blinkade min ecu. Men felet "Felproblem: Ogiltig ECU-bild ..." uppstod och kan inte köra motorn. Hur kan jag använda Autoblipper på min R1 (2017)?

kommentarer

  • bruzzese.mirko@gmail.combruzzese.mirko@gmail.com Inlägg: 7Verified User
    redigerad July 2019

    samma problem men med R1 2018 bx4-8591a-30, i slutet .... Fel fel: Ogiltig ECU-bild jag försökte också med lagerfil

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User
    redigerad July 2019

    2018 r1 har inte ett auto-blipper-alternativ i flashalternativen. Om du har ett problem som möjliggör auto-blipper-alternativet i en 2018 BX4-8591A-30 använder du säkert fel fil.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kontrollera carefully för att se till att filen du använder för att blinka på din R1 är rätt fil. Orsaken till den "ogiltiga ecu-bilden" beror på att filen du försöker blinka inte korrekt matchar din cykels ECU.

  • hw1987@gmail.comhw1987@gmail.com Inlägg: 2Verified User


    Tack för svaret. Jag försökte några gånger att blinka min ECU men lyckades inte. Jag kan blinka ECU korrekt med autoblipper inaktiverad. Men för att aktivera, misslyckas blixten. Jag oroade mig för att min licens för autoblipper visar "2015" R1 Auto-Blipper Kit. Är detta OK till min R1 2017? självklart köpte jag blipperkit för "2017" och registrerar aktiveringskod som ingår i kit.


  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Jag kommer att få mitt dev-team undersöka detta ytterligare, men jag behöver mer info .. snälla: 1) försök att skriva din ecu med funktionen aktiverad (2015 R1 Auto-blipper Kit är bra för 2015-17) 2) Om skriva misslyckas "verifiera ECU-bild" spara filen som ett nytt filnamn (skrivprocesserna modifierar filinnehållet) 3) E-post den nya filen till support@ftecu.com

Logga in eller registrera dig för att kommentera.